کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان

۶۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۱ ثبت شده است

۳۱
ارديبهشت
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:
سفر غیرمنتظره یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران که برای اولین بار صورت می پذیرد، اگرچه از سوی سخنگوی آژانس با هدف «افزایش ضریب تفاهم» توصیف شده است ولی براساس برخی از اخبار و گزارش های موثق، این سفر، پشت صحنه ای دارد که پرداختن به آن مخصوصا در آستانه اجلاس بغداد- ۳ خرداد/ ۲۳ می- ضروری به نظر می رسد و می تواند به این تردید دوسویه، پاسخی یک سویه بدهد که آقای آمانو با سفر غیرمنتظره خود به تهران- آنگونه که سخنگوی آژانس ادعا می کند- در پی «افزایش ضریب تفاهمات» است یا دامن زدن به «توهمات» را دنبال می کند؟! پاسخ این پرسش را از چند زاویه پی می گیریم؛
  • یکی از ما چند نفر
۳۱
ارديبهشت
در کابینه جدید فرانسه که متشکل از ۳۴ وزیر است ، ۳ وزیر مسلمان حضور دارند.

به نوشته ظهور۱۲ به نقل پایگاه خبری المختصر ؛ نجاه قاسم بلقاسم، مغربی تبار، وزارت حقوق زنان را در کابینه جدید که به ریاست ژان مارک ارو تشکیل شد به دست گرفته است.

بلقاسم مشاور فرانسوا اولاند در تبلیغات انتخاباتی بوده است و در حال حاضر علاوه بر وزارت حقوق زنان، سخنگوی رسمی کابینه فرانسه را نیز بر عهده دارد.

بر اساس این گزارش ، یمینه بینگوی، با تابعیت الجزایری وزیر امور فرانسویان مقیم خارج از کشور را در فرانسه به دست گرفت و قادر عریف الجزایری تبار نیز سومین عضو مسلمان کابینه ژان مارک ارو است.

  • یکی از ما چند نفر
۳۱
ارديبهشت
به گزارش جام نیوز، "زهرا امیرابراهیمی" بازیگر سابق سریال های تلویزیونی در ایران، از چندی قبل و پس از مصاحبه با شبکه بی بی سی فارسی (BBCPersian) و تکذیب حواشی پیرامون روابط خصوصی خود، به استخدام این شبکه در آمده و همکاری خود را به عنوان گزارشگر با بنگاه خبرپراکنی دولت انگلیس آغاز کرده است.
بازیگر نقش «زهره» در سریال معروف "نرگس" ، در مصاحبه با بی بی سی فارسی، علت خروج خود از ایران را واکنش های مردم به شایعات انتشاریافته در مورد خود عنوان کرده است؛ شایعاتی که به دنبال انتشار یک کلیپ غیراخلاقی منتسب به وی، فراگیر شد.
امیرابراهیمی که در پاریس اقامت دارد، ارتباط کلیپ یادشده با خود را انکار کرده و به بی بی سی گفته است: «شاید تولیدکنندگان آن از کردار خویش پشیمان شده باشند.»
 
  • یکی از ما چند نفر
۳۱
ارديبهشت
گزارش صراط به نقل از مهر، برای رفتن تا منزل جانبازی که عنوان "جانباز 100 درصد" را یدک می کشد باید با پای دل رفت، پایی که سکوت نمی شناسد و بی محابا می رود تا بداند و بگوید. شاید هفته و روز زن بهانه بود برای گفتن از احساسی که در عمق جان یک زن رخنه کرده است، احساسی که بی اندازه دوستش دارد و همین احساس هزاران علامت سوال را در ذهنمان کاشته است.

با پای دل می رویم و مهمان صاحبخانه ای می شویم که رد عبور فرشتگان را می شود در خانه اش پیدا کرد. قدم که می گذاریم احساس عجیبی به ما می گوید که اینجا حس غریبی دارد! حسی به اندازه همین جمله گنگ و مبهم.

اینجا شهید زنده ای به آسمان خیره شده است...

اینجا شهید زنده ای روی تخت دراز کشیده و به آسمان خیره شده است و با نگاهش نجوا می کند، جانباز 100 درصد "سید نورخدا موسوی منفرد" سه سال است در حالت کما همینطور خیره به سقف اتاق می نگرد و انگار در عمق نگاهش چیزی است که مسحورمان می کند! نه تنها ما را بلکه هر کسی را که اینجا قدم گذاشته و جادو شده است.

می گویند هر روز از هر جای ایران دوستان و آشنایانی به نیت زیارت "شهید زنده" می آیند! جانبازی که رد گلوله گروهک ملعون ریگی را می توان روی پیشانی اش گرفت، "نور خدا" شهید پاسداشت کیان مملکت است، شهید حفظ خاکی که برایمان بیش از همه دنیای خاکی می ارزد!


 

زهرا سادات دختر کوچک سید نورخدا می گوید که پدرش سه سال و دو ماه و 10 روز است که به آسمان خیره شده و انگار منتظر است! دخترک شماره روزهای انتظار پدرش را خوب می داند و حتی ساعت هایش را هم شمرده است.

تنها 10 سال سن دارد و قرار است بعد از سه سال چراغ شادی را امشب در دهمین سالگرد تولدش در خانه نورانی "سید" روشن کند، می گوید این تولد، تولد 10 سالگی او نیست، تولد نویدی است که دکتر برای یک بار دیگر "زهرا" گفتن سید نورخدا به آنها داده و بی اندازه خوشحالشان کرده است.

جوان که به زحمت 37 سالش تمام شده است می خواهم قصه زندگی اش را با "سید نورخدا" بگوید تا با سکوت معناداری مرور کند روزهای قشنگی را که هر شب شاید در ذهنش به آنها می اندیشد.

یک قصه تمام نشدنی...

می گوید همه زندگی ما قصه است، یک قصه تمام نشدنی که دوست ندارم تمام شود. از جوابش شگفت زده می شوم، انگار که قرار نبوده چنین جوابی بشنوم با تعجب می پرسم دوست ندارید تمام شود؟ و با همان نگاه مصمم می گوید نه! شوهرش را همینطوری روی تخت، بدون حتی یک واکنش، یک کلمه، یک نگاه معنادار و حتی یک صدا یا آوای با مفهوم دوست دارد و همین شگفت زده ام می کند!


 

می گوید غریبه ها از شهرهای دور و نزدیک برای دقیقه ای با "سید نورخدا" بودن به اینجا می آیند تا از اتاقی که فرشته ها قدم هایشان را آنجا می گذارند بی نصیب نمانند و من خوشبخت ترین زن روی زمین هستم که همه روزم اینجا شب می شود و شبم به سپیده پیوند می خورد.

از 14 سال زندگی مشترک با "سید" حرفها دارد، ولی همه 11 سال یک طرف و سه سال و دو ماه و 10 روز آخرش یک طرف! می گوید من از 17 اسفندماه سال 87 یک بار دیگر متولد شده ام، همزمان با بهشتی شدن سید نورخدا من هم اوج گرفتم تا توفیق پرستاری "شهید زنده" را داشته باشم.

پرستار یکی از اهالی بهشت شده ام...

زن جوان تند و تند حرف می زند و من فقط گوش می کنم، گاهی آنقدر محو حرفهایش می شوم که نمی توانم کلمه ای بنویسم. می گوید "نمی دانی خون سید چه ها کرده است"، می گوید "شیرین ترین روزهای زندگی ام را سپری می کنم"، می گوید " من پیش کسی هستم که ایمان دارم بهشتی می شود و چقدر خداوند به من لطف داشته که پرستار یکی از اهالی بهشت شده ام"، می گوید...

 

در نگاهش غرور خاصی است که بی اندازه مجذوبم می کند، غروری که زندگی در کنار یک مرد بهشتی و یک شهید زنده به او داده و این احساس تمام روحش را تسخیر کرده است.

با مکث خاصی سوالم را مزمزه می کنم و می پرسم "خسته نمی شوی؟" می گوید از چه؟ با کمی تامل انگار که نمی دانم حرفم را چطور در قالب کلمات بیاورم با شرمندگی در چشمانش نگاه می کنم و از نگاهم منظورم را می خواند و می گوید: نه!

  • یکی از ما چند نفر
۳۱
ارديبهشت
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز برای دیدار با مقامات کشورمان وارد تهران خواهد شد.
«علی اصغر سلطانیه» نماینده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی با تایید این خبر گفت: سفر یوکیا آمانو به تهران یک روز
ه خواهد بود.به گفته سلطانیه دستور کار سفر آمانو، دیدار با مقامات ایران و رایزنی درباره موضوعات دوجانبه و گسترش همکاری ها خواهد بود.
 
چرایی سفر آمانو به ایران

روزنامه آفرینش درسرمقاله خود با عنوان "چرایی سفر آمانو به ایران"به قلم حمیدرضا عسگری آورده است :

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی اتمی در سفری غیر منتظره و از پیش تعیین نشده قرار است روز یکشنبه(امروز) به تهران سفر کند. این اولین باری است که وی از سال 2009 به کشورمان سفر می کند


اما اهمیت سفر آمانو آنجاست که روز چهارشنبه هفته جاری ایران و 1+5 باید برسرمیز مذاکرات در بغداد بنشینند و تصمیمات مهمی از سوی دو طرف اتخاذ گردد. حضور این مرد ژاپنی گمانه زنی های سیاسی را تقویت کرده و اظهارنظرهای بسیاری را به منصه ظهور رسانده است. تفسیر حضور آمانو از دوحالت خارج نیست یا وی پیام آور نوید برای مثبت بودن مذاکرات بغداد است یا حامل هشدارهای تهدید کننده برای ایران مبنی بر محدود بودن فرصت مذاکرات است.

سفرمدیرکل آژانس ممکن است برای ادامه رایزنی ها با مسولان مذاکره کننده کشورمان برای تسهیل این امر(رسیدن به توافقات) و دادن نوید نسبت به سازنده بودن مذاکرات آتی باشد. ضمن اینکه پیش از این آمانو سفر قبلی خود به تهران را لغو کرده بود و اعلام کرد تا تهران مشکلات موجود در پرونده هسته ایش را مشخص نکند به ایران سفر نخواهد کرد.

اما فرض دیگر ایجاب می کند تجربه های قبلی مذاکرات ایران و آژانس را مورد استناد قرار دهیم و سفر آمانو به تهران را اتمام حجتی با ایران تلقی کنیم. از زمان حضور آمانو در آژانس هیچ توافق چشمگیری در مذاکرات ایران و آژانس دیده نمی شود کمااینکه بسیاری از خواسته های نامعقول بازرسان آژانس نیز دلیلی بر این امر بوده است.

رئیس دانشگاه تهران: 161 بار تحریم اقتصاد ایران را واکسینه کرده است


رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه اقتصاد ایران با گذشت 30 سال از تحریم های آمریکا مقاوم و واکسینه شده است گفت: اقتصاد ایران به یک اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
دکتر فرهاد رهبر اقتصاددان و رئیس دانشگاه تهران در گفتگو با فارس با اشاره به تاریخچه تحریم های آمریکا علیه ایران از کارتر تا اوباما گفت: در حالی که قبل از انقلاب 16 تا 17 درصد حجم تجارت ایران با آمریکا بود.اما با اعمال این تحریم ها علیه ایران و تغییر روابط تجاری این حجم تجارت به صفر رسید.

چلسی قهرمان اروپا شد


به گزارش ایسنا، دو تیم بایرن مونیخ و چلسی در "فوتبال آره نا" (آلیانس آره نا) شهر مونیخ دیدار نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را برگزار کردند که این مسابقه در پایان 120 دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید اما چلسی با برتری در ضربات پنالتی، قهرمان اروپا شد.

 امروز؛ تجمع دانشجویان دانشگاه‌های تهران در میدان فلسطین

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به طرح الحاق بحرین به عربستان و سکوت مجامع بین‌المللی درقبال این موضوع تجمعی‌‌ای برگزار می‌کنند.

براین اساس، دانشجویان ساعت 16 امروز (یکشنبه) در میدان فلسطین تجمع می‌کنند.

پیش از این قرار بود تجمعی با حضور دانشجویان مقابل سفارت بحرین برگزار شود که این تجمع به دلیل عدم صدور مجوز به میدان فلسطین انتقال یافت.

  • یکی از ما چند نفر
۳۰
ارديبهشت
دار ِ قیدار، یعنی داری که قالی ِقصهٔ قیدار بر آن نشسته است و نقش خورده است. یعنی آن تار و پودهایی که اصل هستند ولی دیده نمی‌شوند، چارچوب هستند ولی در سایهٔ قصهٔ قالی رفته‌اند و دیده نمی‌شوند. این نوشته در بیان آنهاست. و دار ِ قیدار یعنی داری که سر قیدار آخر بالای آن می‌رود. حتی اگر خودش نفهمد. حتی اگر خیال کند که زنده است. و این نوشته در بیان آن ست. یک. قصهٔ قیدار، آن چیزی نیست که مهر و فارس و ایسنا و ایبنا در موردش نوشته‌اند. آن خلاصهٔ یک پاراگرافی که یک ماه است همین طور همه بازنشر می‌کنند. قصهٔ مردی که اسمش قیدار است و تنها است و لوطی است و چه و چه. نه. قیدار قصهٔ آدم‌های دیگری است؛ قصهٔ شاهرخ، که قرتی است و آینده از آن اوست و نه قیدار، قصهٔ ناصر، که فکر می‌کند آدم کور رنگ‌ها برایش اهمیتی ندارند و قیدار هم، قصهٔ میرزا، که تنها کسی است که قیدار را ماورایی نمی‌بیند، قصهٔ صفدر، که قیدار را گران می‌فروشد و گران‌تر باز می‌خرد، و قصهٔ هاشم، که از قصهٔ قیدار، دق می‌کند و می‌میرد. قیدار، قصهٔ قیدار نیست، قصهٔ آدم‌های دیگری است که در سایهٔ قیدار است که دیده می‌شوند. که قیدار آنقدر دیده شده است که نیاز به قصه شدن ندارد. قصه مال فراموش شده هاست. به قول ما طلبه‌ها، مال آن‌ها که «حرف» ی هستند و تنهایی، به شمار نمی‌آیند و دیده نمی‌شوند، تا وقتی که کنار «اسم» ی بیایند. آن وقت است که دیده می‌شوند. و قیدار آنقدر «اسمی» است که هم بی‌نیاز از قصه شدن باشد و هم بشود به خاطرش چهار معنای حرفی دیگر به ساحت وجود بیایند. قیدار قصهٔ آنهاست، نه قیدار.
  • یکی از ما چند نفر
۲۹
ارديبهشت

ترویج فرهنگ عمیق و پربار شیعی همواره از بهترین گزینه‌ها برای مقابله با هجمه علیه مقدسات بوده است . اهمیت این نکته ،موضوعی است که «برهان» در گفت‌و گویی با حجت‌الاسلام و المسلمین«علیرضا پناهیان» مدرس حوزه و دانشگاه به شرح آن پرداخته است.

 
به نظر شما چرا از میان ائمهی بزرگوار ما و در واقع معصومین ما هجمههای این دو سه ماه روی امام هادی(علیهالسلام) متمرکز شده است؟
 
در ابتدا اجازه دهید یک پاسخ کلی خدمت شما عرض کنم و آن این که اساساً وقتی دشمنان با توجه به برخی جزییات به مقدسات ما حمله میکنند و تکتک امامان ما را مورد هجمهی خاص قرار میدهند، این نشان دهندهی این است که دین اسلام و به تعبیر دقیقتر اسلام ناب جایگاه بسیار خوبی در میان مردم جهان پیدا کرده و طبیعتاً هر قدر بر عزت اسلام افزوده بشود، به مقدسات دینی ما با توجه به برخی از جزییات خاص بیشتر هجمه خواهد شد.
 
نکتهی دوم این که این نشان دهندهی زبونی آنها است که در مقام هجمه از روشهای توهین و تمسخر استفاده میکنند واین که برای مقابله کردن راه چارهی دیگری برای خودشان پیدا نمیکنند.
 
شاید یک دلیل دیگر هم این باشد که در حقیقت تشیع از زمان امام هادی(علیهالسلام) به بعد رونق ویژهای پیدا کرد و سختترین امتحانهای خود را پشت سر گذاشت. شیعیان به جایی رسیده بودند که امامت امام جواد(علیهالسلام) را در 9 سالگی پذیرفتند و توانستند از امتحان ولایت‌عهدی امام رضا(علیهالسلام) عبور کنند. چون میدانید بعضیها در همان مقطع 7 امامی شدند. حصرها و محدودیتهای امام هادی(علیهالسلام) را توانستند بپذیرند و از این مرحله عبور کنند.
 
در این زمان میتوان گفت شیعه به بلوغ خاصی رسیده که چند سالی،‌ یعنی بسیار کمتر از نیم قرن بعد از زمان امام هادی(علیهالسلام) دوران غیبت آغاز میشود. سند بسیار با عظمت زیارت جامعه مربوط به امام هادی(علیهالسلام) است کهمیتوان آن را مانیفست شیعه نامگذاری کرد و برای شیعیان چیزی بیشتر از مانیفست و مرامنامه است و در واقع جمعبندی کنندهی تمام آموزههای ولایی است که در زمان ائمهی هدی و قبل از آن و قبل از امام هادی(علیهالسلام) بیان شده بود. نقش ویژهی امام هادی(علیهالسلام) در نهایی کردن جامعهی شیعی اعم از فکر و فرهنگ تا احکام و آداب و رسوم نقش ویژهای است. چه بسا دشمنان با توجه به این نقش ویژه هدفشان را مورد هجمه قرار دادند.
 
http://sorkh-sabz.persiangig.com/imam-naghi.jpg
  • یکی از ما چند نفر
۲۹
ارديبهشت

 

خاطره ای خوب و دلنشین از سه روز اقامت رویایی در شهر سمنان؟

کوله باری از تجربه زندگی در بیابانی ترین دانشگاه ایران با حداقل امکانات؟

امیدوار شدن شرکت کنندگان خارجی!!! به دانشگاه خودشان؟

افزایش بیش از حد بار علمی شرکت کنندگان که برای بعضی هابیش از حد ظرفیت بوده؟!

دل بستن بعضی ها به دانشگاه ع.پ.س به طوری که  حاضر به ترک دانشگاه نبوده وبرای خارج کردن انها از آقایان بووووووق کمک گرفته شده؟

ودر نهایت ...دانشجویان خارجی!!!!

 درسته که ما دور از هر آبادی و جامعه و زندگی شهری هستیم. اما عزیزان مسئول تمام سعی خودشونو برای ایجاد بهترین شرایط و امکانات میکنند!!! نمونش آرسینو

- چند ساعت مونده به شروع افتتاحیه....  مهمانها در راهند......

چند ساعت مانده به شروع افتتاحیه..

مهمانها در راهند ..

دکوری که دل همگان را ربود و چشمها را خیره خود کرد!!!!

دکوری که دل همگان را ربود ..

و سلفی که این روزها دوست داشتنی ترین جای دانشگاه شده بود ... 

سلف خوب من

ظرفهایت چه تمیز و براق،کارمند هایت چه زیاد و خوش پوش!،مسئولینت چه دانشجو دوست و مهربان!! هوایت چه مطبوع و سرد، غذاهایت چه لذیذ و خوشمزه، میزهایت چه مرتب و قشنگ (توجه شما را به جزییات تصویر جلب می کنیم)  و دسرهایت چه فراوان....

کاش بودند و تو را می دیدند و برای همیشه در یاد می سپردند...

چرا که دیگر تو را اینگونه نخواهند دید....

سلف خوب من ..

به هر حال از همه ی دوستانی که صادقانه زحمت کشیدند برای کنگره ممنونیم ..

و جای همه دوستانی که به دلایلی!!!! نتونستن و نخواستن بیان کنگره خالی..

  • یکی از ما چند نفر
۲۷
ارديبهشت

بانو خبرچین میفرمایند که : شنیده شده همیشه همه جا میگن "هیچ جا خونه خود آدم نمیشه" ... راست میگن دیگه ... آدم بیرون خسته میشه ... مخصوصا محیط های رسمی مثل دانشگاه ...

البته بعضی ها (!!)  این حرف رو قبول ندارن و میگن آدم هر جایی رو که اراده کنه میشه خونش ... حتی دانشگاه ... یا اصلا به این معتقدند که : " دانشگاه خونه ی دوم ماست"

شاهدش اینکه : اینجا هر وقت ظهری میری سمت مسجد یا حتی سر کلاس ها ٬ آدما ( بویژه استادا!! چرا که دانشگاه واسه استادا خونه تره تا واسه دانشجوها ..) ی زیادی رو میبینی که به نظریه دوم معتقدهستند ... بعضی نمونه هاشو ملاحظه بفرمایید.

kazrime093rucpnjfsh.jpg

 

0x5rxoh59qpgk57ysybk.jpg

k0tniqvv3ewzuofj17x7.jpg

بابا کور شود هر آنکه نتواند دید ...

میدونم چهاردیواری اختیاری هااا ... اما فقط میگم این چند روز کنگره ...

به هرحال مهمان (!!) داریم اونها که مثل ما خاکی و بی آلایش نیستند که !!

آبروداری کنیم : ))


  • یکی از ما چند نفر
۲۷
ارديبهشت
وزارت خارجه آمریکا کاملا از گسترش نفوذ ایران در خاورمیانه نگران است.
این مطلب را یک منبع لبنانی به روزنامه السفیر گفته و اضافه کرده، «جفری فلتمن» معاون هیلاری کلینتون که اخیرا سفری به بیروت داشت از گسترش نفوذ ایران در لبنان و عراق و افغانستان و سایر کشورهای منطقه نگران بود. آمریکا کاملا از نقش موثر ایران در منطقه باخبر است و همین نفوذ اثرگذار، باعث نگرانی واشنگتن شده است.

تلاش نمایندگان برای تشکیل فراکسیون واحد اصولگرایان ادامه دارد
گزارش خبری کیهان از ترکیب فراکسیون ها در
مجلس نهم

در حالی که برخی از نمایندگان مجلس به دنبال ایجاد چند دستگی و تعدد در فراکسیون اصولگرایان مجلس هستند بیش از 150 نفر از نمایندگان ضمن ابراز نگرانی از این حرکت خواهان تشکیل فراکسیون واحد اصولگرایان شدند.
153 نفر از اصولگرایان مجلس نهم در جلسه هم اندیشی اصولگرایان مجلس بر لزوم وحدت اصولگرایان و تعیین استراتژی جدید برای مجلس نهم و تغییر برخی ترکیب ها در ریاست مجلس تاکید کردند.

مرندی رئیس سنی مجلس نهم شد
 
علیرضا مرندی، محمدرضا آشتیانی، ابوالقاسم جراره و محمد حسن‌نژاد به ترتیب رئیس، ‌نائب رئیس و منشی‌های هیئت رئیسه سنی مجلس نهم هستند.

محاکمه غیابی طارق الهاشمی در بغداد

دادگاه عالی بغداد نخستین جلسه محاکمه معاون رئیس جمهور عراق را به طور غیابی برگزار کرد.
به گزارش خبرگزاری کویت، دادگاه عالی بغداد دیروز نخستین جلسه محاکمه غیابی «طارق الهاشمی» را برگزار کرد. الهاشمی متهم به 300 مورد بزه تروریستی است.

 


  • یکی از ما چند نفر
۲۵
ارديبهشت
وطن‌دوستی"و"پذیرش‌شکست"؛ درسی که موسوی باید از سارکوزی می‌آموخت!

  "به اولاند باید احترام گذاشت. به وی زنگ زدم و تبریک گفتم؛ رئیس زمانی رئیس است که شکست را به عهده بگیرد. مسئولیت شکست را بر عهده می‌گیرم و از این به بعد من یکی از شما خواهم بود. می خواهم به فرانسوی‌ها بگویم از هر زمان دیگری به فرانسه علاقمند هستم. زندگی از شکست‌ها و پیروزی‌ها تشکیل شده است و موفق نشدم ارزش‌های مورد اعتقادم را پیروز کنم" اینها جملاتی است که نیکلا سارکوزی رییس جمهور فرانسه پس از شکست در برابر رقیب خود، اولاند بر زبان آورد. 

به گزارش رجانیوز، در حالی که نیکلا سارکوزی با اختلاف کمتر از تنها 3 در صد از آرا، رقابت را به فرانسوا اولاند رییس جمهور جدید فرانسه واگذار کرد در اقدامی تحسین برانگیز و البته قابل انتظار نتیجه نهایی این رقابت نزدیک را پذیرفت و با تبریک به وی مسئولیت شکست در انتخابات را بر عهده خود دانست.
  • یکی از ما چند نفر
۲۵
ارديبهشت
عصر پنج‌شنبه 21 اردیبهشت ماه سال جاری هر کسی می‌شنید در برنامه خاله شادونه حادثه‌ای فاجعه‌آمیز رخ داده است، شوکه می‌شد و باور نمی‌کرد. 3 کودک کشته شدند و 7 کودک در بیمارستان‌‌‌های مختلف تحت درمان قرار گرفتند.

پس از این حادثه بررسی‌‌های قضایی و پلیسی نشان داد که کشته شدگان نگار صالحی 7 ساله از هیدج، مهدی مولایی 3 ساله از ابهر و بهاره شادمهر 6 ساله از خرمدره، هستند و فاطمه محمدی 4 ساله، سیدعلی موسوی 7 ساله، نیلوفر قهرمانی 10 ساله و عسل محمدلو 6 ساله از خرمدره نیز در این حادثه بشدت زخمی شده و در بیمارستان‌‌های مختلف تحت درمان گرفته شده‌اند.

حادثه در زمان خروج جمعیت از سالن ورزشی خرمدره پس از اتمام برنامه خاله شادونه رقم خورد .

 

  • یکی از ما چند نفر
۲۵
ارديبهشت

عبدالکریم سروش یکی از اصلی ترین متنقدان مسلمان مارکسیسم بود. پس از انقلاب فرهنگی او به عضویت ستاد انقلاب فرهنگی درآمد. بسیاری ستاد انقلاب فرهنگی را متهم به اخراج اساتید و دانشجویان و بستن دانشگاهها می‌دانند ولی سروش همواره این  راتکذیب کرده است

نظریه ای تازه باعث شده بار دیگر نام سروش بر سر زبان ها بیفتد.

زنای با محارم یک حق است نه کاری غیر اخلاقی.

نظریه ای آنقدر تند ؛ که حتی صدای رسانه های بیگانه را نیز درآورده است.

عبدالکریم سروش در جلسه پرس و پاسخ که در دانشگاه تورانتو برگزار می شد اظهار نظرهایی کرد که تعجب همگان را برانگیخت.......!

  • یکی از ما چند نفر
۲۵
ارديبهشت

دیشب داداش کوچیکم می گفت: مسیح ! دیروز رفته بودم مغازه آقای محمدی ، روی شیشه مغازه اش یه چیز خیلی جالب نوشته بود."نوشته بود به خانومای محجبه تخفیف میده".برام خیلی جالب بود ،با خودم گفتم هر جور شده باید برم مغازه اش ، تا هم ازش عکس بگیرم و هم اینکه چند تاسوال ازش بپرسم. واسه دوربین هم به کلی از دوستان سر زدم تا بتونم یکی پیدا کنم. به خودم گفتم باید حتما این موضوع رو رسانه ای کنم. چند روز قبلشم یه خبری شنیده بودم (پاراگراف سوم)،که وقتی پارادوکس این دو تا موضوع رو دیدم ، مصمم تر شدم. 

ا 

 

 

  • یکی از ما چند نفر
۲۲
ارديبهشت

Normal0falsefalsefalseEN-USX-NONEFAMicrosoftInternetExplorer4

عضو مستعفی حزب مشارکت از اصلاح طلبان خواست تکلیف خود را با شعار اصلاح طلبی و اقتضائات آن روشن کنند چرا که شترسواری دولا دولا نمی شود و یکی به میخ و یکی به نعل زدن مقدور نیست.
عباس عبدی که پس از علنی شدن بن بست فتنه سبز، ژست منتقد سرسخت این جریان را به خود گرفته، در تحلیلی نوشت: اگر کسی یا کسانی به راهبرد اصلاحات انتقاد اصولی دارند و آن را ناکارآمد و ضعیف و یا شکست خورده می دانند باید به تبعات چنین اعتقادی نیز ملتزم باشند. اولین نتیجه این اعتقاد این است که باید تا حدی منتظر بمانند که راهبرد بدیلی شکل گرفته و مورد پذیرش مجموعه ای از نیروها واقع شود که این کار نیازمند زمان است... نتیجه دیگر این که هر راهبردی اقتضائات و لوازم خود را دارد، و به قول معروف شترسواری دولا دولا وجود ندارد. نمی توان با رودربایستی و تعارف، و حالا ببینم چه می شود، راهبردهایی ترکیبی را برگزید، یک بار به میخ زد و یک بار هم به نعل. این بدترین اقدامی است که برای یک کنشگر سیاسی قابل تصور است. سکوت کردن و کنار کشیدن به چنین رفتارهای ناپایدار و مذبذب، ترجیح دارد. بنابراین اگر فرد یا افرادی معتقدند که راهبرد اصلاحات به واسطه نارسایی های ذاتی آن یا حداقل در مواجهه با شرایط جدید به بن بست رسیده و شکست خورده است، بناچار باید تبعات پیش گفته را بپذیرند و براساس آن عمل نمایند.
وی که در دوره حاکمیت اصلاح طلبان شعار خروج از حاکمیت می داد، اکنون می نویسد: به نظر بنده، راهبرد اصلاحات که از سال 1376 مجال بروز عملی پیدا کرد، کماکان برای ایران معتبر و کارآمد است و تناقضات آن از هر راهبرد بدیل دیگری بسیار کمتر است. ولی نارسایی و عدم موفقیت آن بیش از آن که محصول اشکالات درونی این راهبرد باشد، ناشی از نادیده گرفتن اصول حاکم بر آن و نیز نارسایی های ناشی از مجموعه هدایتگر این راهبرد بوده است.
همزمان با این نوشته رضا علیجانی از اعضای فراری و پاریس نشین گروهک ملی- مذهبی(نزدیکترین گروه اپوزیسیون ضد انقلاب با حزب مشارکت) در تحلیلی خواستار این شد تا سه طیف مخالفان شامل «اصلاح طلبی، براندازی و مطالبه محوری» در نقطه انتخابات به تفاهم برسند و با یکدیگر هم افزایی کنند.
عمار ملکی پسر محمد ملکی نیز در نوشته مشابهی مدعی شده مسئله «اصلاح طلبی» یا «انحلال طلبی» نیست بلکه باید با مطالبه محوری میان این دو را جمع کرد. اما او نیز مانند رضا علیجانی توضیح نداده که جمع «وفاداری به یک نظام» با «اراده براندازی آن»- اجتماع محال نقیضین- چگونه ممکن است مگر این که بپذیریم تابلوی وفاداری به نظام(داعیه اصلاح طلبی) صرفا پوششی برای پیشبرد گزینه دوم و اصلی یعنی براندازی است.
با این وصف، دفاع عناصر تندرویی نظیر عباس عبدی که تا مرز دعوت به عبور از قانون اساسی و خروج از حاکمیت پیش رفت واجد معانی قابل توجهی است از جمله این که اولا قطعا فتنه سبز به بن بست رسیده و هزینه های راهبردی بی سابقه ای به محافل متولی آن از جمله اصلاح طلبان تحمیل کرده است. ثانیا میل دوباره به بازسازی رادیکالیسم و ساختارشکنی در پوشش احیای شعار اصلاح طلبی وجود دارد منتها با این تفاوت که عنوان اصلاح طلبی به اعتبار عملکرد قاطبه سران آن در فتنه سبز، اسم بلامسما بلکه دال بر مصادیق ناقض مفهوم «اصلاح طلبی» شده است. با این وصف اولین شرط احیای این عنوان همان طوری که عبدی نیز اذعان می کند کنار نهادن شترسواری دولا دولا و تاکتیک یکی به نعل و یکی به میخ است. به عبارت دیگر فاصله اصلاح طلبی با ساختارشکنی و آشوب و براندازی آن قدر عمیق و روشن شده که اصطلاحا نتوان نماز را با علی(ع) خواند و ناهار را با معاویه خورد!

منبع:کیهان

  • یکی از ما چند نفر
۲۲
ارديبهشت

مرجع : شیعه انلاین
اخبار رسیده از بحرین حاکی از آن است که شیخ "سعیدی" مفتی وهابیت بحرین در جدید ترین فتوای خود دست دادن و روبوسی با زنان نامحرم برای نخست وزیر را حلال دانست / آقای نخست وزیر ولی أمر مردم به شمار می رود لذا ممکن است برخی اعمالی که برای مردم حرام است، برای وی حلال باشد!
بر اساس اطلاعات موجود دست دادن و روبوسی هر مردی با زن نامحرم در مذاهب مختلف اسلامی حرام به شمار می رود اما اخبار رسیده از بحرین حاکی از آن است که شیخ "سعیدی" مفتی وهابیت بحرین در جدید ترین فتوای خود دست دادن و روبوسی با زنان نامحرم برای نخست وزیر را حلال دانست.

مفتی وهابیون بحرین در مورد این فتوا گفت: آقای نخست وزیر ولی أمر مردم به شمار می رود لذا ممکن است برخی اعمالی که برای مردم حرام است، برای وی حلال باشد!
 
  • یکی از ما چند نفر
۲۱
ارديبهشت
رسانه های فرانسوی از احتمال محاکمه سارکوزی پس از پایان دوران ریاست جمهوری خبر می دهند.

روزنامه «لوموند» فرانسه در شماره دیروز خود به تحلیل شکست «سارکوزی» در انتخابات از زاویه ای متفاوت با رسانه های دیگر پرداخت. به نوشته این روزنامه، با پایان دوران ریاست جمهوری سارکوزی، مصونیت قضایی وی نیز پایان می یابد و با توجه به اتهامات زیادی که متوجه اوست احتمالا طی هفته های آینده باید منتظر خبرهای جدیدی از او باشیم.
لوموند در ادامه پیش بینی کرد، یک ماه پس از ترک الیزه، یعنی در پایان پانزدهم ژوئن (26 خرداد) سارکوزی احتمالا برای پاسخگویی به اتهامات وارده در دادگاه حاضر خواهد شد.

واشنگتن پست : رژیم اردن در حال سقوط است

به گزارش شبکه خبری العالم، روزنامه واشنگتن پست رژیم اردن را آخرین هم پیمان اسرائیل در منطقه دانست و نوشت، رژیم اردن به زودی سقوط خواهد کرد.
واشنگتن پست افزود، نارضایتی ها در اردن در شبکه های اجتماعی کاملا مشخص است و مردم با برگزاری تظاهرات نارضایتی خود را نسبت به رژیم اردن نشان می دهند به نحوی که جوانان در شعارهای خود شاه و دولت را «علی بابا و چهل دزد» توصیف می کنند. این روزنامه آمریکایی تصریح کرد، اردن عنصری مهم در سیاست های آمریکا در منطقه است وبا افزایش نارضایتی ها و اعتراضات مردمی سقوط این رژیم نیز حتمی است.

 

  • یکی از ما چند نفر
۲۱
ارديبهشت
دوستان گرامی ٬مطلب رمز دار است!

اگر رمز رو ندارید تماس بگیرید

 

 

  • یکی از ما چند نفر
۲۱
ارديبهشت

دوباره به سمت تو تمام میشوم مادر!

پیشانی ام بوسه گاه مهربانی های توست و دستهایت سایه بان دل خستگی های من!

مادر!نمیدانی گاهی از تمام دنیا دلم میگیرد اما پیش تو رو نمیکنم تا زخمی بر زخم های دلت نیفزایم.

اما دل بی طاقتم تاب گفتن ندارد.هنوز نتوانسته ام یک دل سیر تورا دوست بدارم.تقصیر دلم نیست که طعم عشق تو را نمیشود با واژه ناچیز دوستت دارم چشید!

مادر تورا بخدا پیر نشو!

هروقت چهره ات خداگونه میشود میفهمم که وقت نماز است وقت خداست!حالا دیگر نوبت درد و دل کردن تو با خداست در خلوتت پا نمیگذارم اما با چشم های پر التماس نگاهت میکنم تا یادت نرود دعایم کنی وقتی میخندی تمام خانه بوی بهشت میگیرد

وقتی دلت میگیرد آسمان در بغض نگاهت جمع میشود اما صبورانه نمیبارد!

آسمان به احترام ملکوتی تو تعظیم میکند و فرشتگان به حرمت مادری ات سوگند میخورند

در امتداد نگاهت مهربانی تفسیر میشود و نفوس نامت خدا را میشود دید که تو جلوه خداگونه یک زن هستی!

مادر مخواه که در وسعت آسمان تو بی پرو بال بمانم تنها امید پروازم تویی!

 

  • یکی از ما چند نفر
۲۱
ارديبهشت


متن کامل این سخنرانی به شرح زیر است:

شریعتی و روشنفکری دینی انقلابی قبل از انقلاب، حتما باید نقد شود؛ اما نباید سوء تفاهم شده و اشتباه گرفته شود با گفتمانهایی که به نام روشنفکری دینی در یکی دو دهه اخیر در کشورهای اسلامی مطرح شد، گفتمانهایی که درست برای مهار کردن جریانی بهوجود آمدند که امثال شریعتی قبل از انقلاب میخواستند آن جریان به راه بیفتد و خود نیز جزو سازندگان آن جریان بودند.

به جهت اینکه نسل شما این اسم ها را زیاد شنیده و اطلاعاتی در مورد آن ها ندارد، گاهی واقعا افراد را خلاف آنچه که بودند، برایتان معرفی میکنند و متأسفانه شما بعضا اینها را میپذیرید.

اما برای بازخوانی دیدگاههای مرحوم دکتر علی شریعتی، در باب روشنفکری و ایدئولوژی و آسیب شناسی روشنفکری،

سئوالاتی را مطرح میکنیم و پاسخهایشان را از نگاه دکتر شریعتی خواهیم گفت تا از این رهگذر به درک بهتر گفتمانها نائل شویم.

آیا در گفتمان دکتر شریعتی روشنفکر مساوی بود با دانشمند یا فیلسوف یا انتلکتوئل و افراد آکادمیک؟

درآن زمان در افکار عمومی این تصور وجود داشت که روشنفکر یعنی فردی که تحصیلات دانشگاهی دارد و البته به غرب رفته و برگشته! اما مرحوم شریعتی این هسته از تعریف روشنفکر را مورد حمله قرار داد و روشنفکر را اینگونه تعریف کرد: روشنفکر کسی است که بین فکر و عمل پل میزند و مساوی با تحصیلکرده و آکادمیسین هم نیست؛ چه بسا روشنفکری که غیردانشگاهی است و یا دانشگاهیانی که غیر روشنفکرند،که اتفاقا اکثر دانشگاهیان غیر روشنفکراند.

مراد شریعتی از روشنفکر مسئول، کسیست که نسبت به وضع انسانی در زمان تاریخی و مکان اجتماعی خودآگاهی دارد و لذا نسبت به آن احساس مسئولیت میکند. در مراحل ابتدایی این روشنفکر مسئول، اگر تحصیلکرده هم باشد، چه بهتر؛ ولی در مراحل اصلی انقلاب اکثر تحصیلکردههای رسمی (انتلکتوئلها) خیلی کارایی نداشتند. ایشان استدلال میکردند که رهبران اغلب جنبشهای مترقی و جوشان در دنیا، جنبشهای ضداستعماری و آزادیبخش، روشنفکران انقلابی و غیرآکادمیک بودند. و البته باید هم اینگونه باشد، بهدلیل اینکه تقریبا هیچکدام از رهبران انقلابهای بزرگ در آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا،  تحصیلکردههای رسمی دانشگاهی نبودند؛ زیرا روشنفکرانی که مورد نظرند و میتوانند تودهها را برآشوبند و مسیر تاریخ را تغییر بدهند، دانشمندان رسمی نیستند، وارثان گالیله و کوپرلیک و ارسطو نیستند، بلکه کسانی بودهاند که بهدنبال الگوهای پیامبران و رهبران بزرگ تاریخساز و مردمی بودهاند و این خود از آنروست که تیپهای رسمی معمولا حرفهای تازه ندارند و نمیتوانند انرژی تازهای در وجدان جامعه جاری کنند، اینان همان چیزهایی که خواندهاند، همانند درس پس میدهند! اغلب دانشگاهیان تابع دکترین ترجمهای غرب هستند و آن دکترین اصلا تولید نشده برای دگرگون کردن جهان، بلکه تولید شده  برای حفظ وضع موجود جهان؛ بهخصوص در عرصه علوم اجتماعی و انسانی و این یعنی میخواهند سلطه سرمایهداری غرب را حفظ کنند.

در دیدگاه ما روشنفکر در واقع شخصیتیست انقلابی، آگاه و متعهد در برابر سرنوشت جامعه، تلاشگر در جهت تغییر ایدئولوژیک وضعیت جهان و نقشه این تغییر و اصلاح انقلابی، ایدئولوژی است .

رسانههای غرب در جنگ سرد، برای سرکوب جنبشهای ضداستعماری حتی قبل از انقلاب ما، ادبیاتی را در دهه شصت ساختند و تا به الان هم ادامه دادهاند که بر مبنای آن ایدئولوژی عبارت است از: دگماتیسم و جزمیت.

 
و یا ایدئولوژی چیزی نیست جز: نفی عقلانیت، نفی آزادی و نفی علیت.

اما تفسیر دکتر علی شریعتی از ایدئولوژی: ایدئولوژی انقلابی، آن جهان بینی حرکت آفرین است که شامل توزیع حرفها، باورها، آرمانها و مشی عقیدتی است، برای آگاهی بخشیدن به حرکت اجتماعی، روش شخصی برای زندگی، شکل ایدهآل برای شخصیت انسان، مسئولیتپذیری برپایه آزادی، آگاهی و فداکاری. بنابراین مذهب به عنوان ایدئولوژی انقلاب عقیدهای بود که آگاهانه براساس نیازهای عینی برای میل به ایدهآلها انتخاب میشود. مذهب مقداری عقاید موروثی، احساسات تلقینی و رفتار ناخودآگاه نیست، بلکه تکنیک چگونه زیستن و چگونه ساختن جامعه است.

سوال دیگر آن است که آیا آرمانگرایی، خیالپردازی است ؟

یکی از محورهایی که تحت عنوان نواندیشی دینی از غرب آمده، این است که هدف توسعه است و روش نیز دموکراسی است، آنهم بدون هیچ قید و شرط ایدئولوژیک. و اینکه آیین باید آیین واقعگرایانه باشد. واقعگرایانه به این معنا که ایدئولوگها ایدهآلیست و غیرواقعبین هستند .

این حرف به این دلیل در غرب زده شد که انقلابیون جهان متهم شوند به اینکه یک مشت احمقند و ایدئولوگهایشان نز یک مشت خرافیاند، واقعیت را درست نمیبینند و میخواهند روی زمین بهشت درست کنند، اما جهنم درست میکنند.

اما گفتمانی که روشنفکری دینی متعلق به انقلاب مطرح میکرد، درست در نقطه مقابل این بود و بیان میداشت که ما در هدف، ایدهآلیست باشیم و در روش، رئالیست. یعنی در هدف، مطلقگرا باشیم، اما در روش باید به ممکن بودن آن در شرایط کنونی نیز اندیشید. پس میتوان نتیجه گرفت که در روش باید واقعبین بود، نه واقعگرا.

واقعگرا یعنی توجیهگر وضع موجود. و واقعگرایی یعنی واقعیت هر وقت هرچه هست بپذیر. آرمانگرا حتما واقعگرا نیست، اما واقعبین میتواند باشد. بنابراین اشکالی ندارد که ما شعارهایی انتخاب کنیم، بلکه لازم است شعارهایی انتخاب شوند که درست باشند؛ حتی لازم نیست که همین الان بالفعل به دست من ممکن باشد و اجرا شود، ولی هدف باید درست باشد چون  باید مسیر و جهت درست باشند .

پس آیا آرمانگرایی خیالپردازیست؟ آیا مدینه فاضله و جامعه ایدهآل و موعود، نوعی اتوپیاسازی و رؤیابینی و یا خوابگردی دسته جمعی است؟

مرحوم شریعتی میگفت انسان آرمانگرا و جنبش آرمانگرا به یک معنا ایدهآلیستیست ، بله به معنای درست کلمه ایدهآلیستیست چون ایده دارد . کسی که ایده دارد، به یک معنا ایدهآلیست است، اما نه ایدهآلیست به معنای ذهنگرا و خیال باف بلکه به معنای آرمانگرا .

کسی که آرمان دارد، تسلیم واقعیتهای نادرست نمیشود و همواره به یک جامعهبرین و برتر فکر میکند. بنابراین اتوپیا ذاتا موضوع بدی نیست. لازمه آرمانخواهی، داشتن مدینه فاضله است، ولو اینکه الان برای من بالفعل قابل دسترس نباشد، ولی جهت مرا مشخص میکند و به من انگیزه و نیروی حرکت میدهد. ما در هدف، مطلق و در باب وسیله، نسبی هستیم. چراکه ما بشریم و در مورد میزان تحقق هدف مجبوریم نسبی عمل کنیم، چون ما خودمان موجودات نسبی هستیم. اما این موجود نسبی باید به تکیه گاه مطلق تکیه کند و نگاهش به یک افق مطلق باشد تا همین موجود نسبی در حد توان خودش به سمت آن مطلق حرکت کند و نزدیک شود. یعنی به جامعه برین بیاندیشید تا به جامعه برتر دست یابید.

هدف این مبنا، که اندیشیدن به جامعه عدل جهانی است، یک اتوپیای ذهنی و خیالی محض نیست؛ بلکه هدفی درست و ممکن، اما بسیار مشکل است و آ« چیزی نیست جز  تشکیل یک امت انسانی برادروار جهانی، با جهتگیری تکاملی توحیدی و نفی همه  اشرافیتها و تبعیضها و تعقیب اهداف بهشتی روی زمین، نه تشکیل بهشت روی زمین که ممکن نسیت.

اگر فلسفهای برای زندگیداری، هدفی برای مبارزهداری و این هدف نهایی ، هدف جامعه را ترسیم میکند .

  • یکی از ما چند نفر
۲۰
ارديبهشت

گفتند نمیشه تو اتاق های خوابگاه وایرلس بیاریم.امنیت نداره.خطرناکه..

گفتند برای اینترنت باید بیای تو یه اتاق کاملا دور از ساختمونای خوابگاه .. گفتیم: چشم .. دندمون نرم اینجا سمنان است .. عیب نداره ..

گفتند  (با هزار تا پلاکارد و پوستر و بروشور و اعلامیه که: ) چت کردن ممنوع .گفتیم پس ما با دوستامون چطوری ارتباط داشته باشیم؟عصر چاپار و کبوتر و نامه که گذشته. خرج زنگ و پیومک هم که بالا رفته .. گفتند اینترنتو قطع میکنیم هااااااااااا  گفتیم: باشه باشه شکر خوردیم..  چشم!

گفتیم : خب آخه تعداد کامپیوتر های واحد فرهنگی کمه گفتند سرویس ها رو پولی میکنیم هااااااااا گفتیم: نه نه ! کامپیوتر ها زیادم هست.هر 100 نفر ی دونه. مگه چه خبره؟ .. خوبه دیگه!

گفتیم: اینکه اینترنت هر 5 دقیقه قطع میشه  .. گفتند : میخوای ی کاری کنیم هر 2 دقیقه قطع بشه؟؟!!!!!!!  گفتیم : نه نه همون ۵ دقیقه  خوبه .. دست شما درد نکنه !!

گفتیم: فقط سرعت وایر لس یه ذررررره پایینه.. یعنی خوب نیست  .. گفتند: هیسس!! دیگه داری سیاه نمایی می کنی هااااااا !!

القصه .. یه شب که سر از پانشناخته میرفتم سمت اتاقک وایرلسی !!!! دیدم مثل همیشه  قطعی دامن دانشجوهای منتظر رو گرفته .. بچه ها گفتند آقای بووووق! فرمودند ظرفیت استفاده 20 نفره .. واسه همین در صورت استفاده حتی 21 نفر خب قطع میشه دیگه.مثل امشب .. بچه ها گفتند: اما قطعی را که اطلاع دادیم آقای بووووق یه راه حل پیشنهاد دادند. گفتیم ایییییول!!!! حالا چی گفتند؟

- آقای بووق. گفتن به جای اینکه ظرفیت رو ببریم بالا که هم هزینه رو میبره بالا،هم باعث پولی شدن سرویس ها میشه، هم امنیت میاد پایین، هم عمل زشت چت کردن و فیس بوک رفتن زیاد میشه، از این به بعد وایرلس نوبتی میشه، یعنی باید از شب قبل وقت بگیری ..

گفتیم: اینطوری یعنی اینکه حدودا هر 15 شب ی بار نوبت ما میشه دیگه! یعنی اگه امشب یه ایمیل بدیم 15 شب دیگه میتونیم جوابشو چک کنیم ..

گفتند میخوای هر 30 شبش کنیم؟

گفتیم نه نه! فقط شاید کار ضروری پیش بیاد آخه.

به ما مشکوک شدند گفتند مثلا چه کاری؟؟!!!!!!!!! ببریمت پیش آقایون بوووووووووووووووووووووق ..................

گفتیم: نه نه! همون ماهی یه بارم خوبه .. ما کمال تشکر رو از تمام آقایون و خانوم های بوووووووووق هم داریم که انقدر به فکر آسایشو آرامشو فراهم کردن لوازم زندگی آروم دانشجوها هستند ..

هوا را از ما بگیرید .. وایرلس را فقط نه !

 

  • یکی از ما چند نفر
۲۰
ارديبهشت
به گزارش خبرگزاری ها ولادیمیر پوتین ساعاتی پس از برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری روسیه با امضای یک سند جامع و فراگیر اولویت های سیاست خارجی خود را اعلام کرد.

براساس این سند مسکو تمام تلاش خود را برای گرفتن تضمین های حقوقی از آمریکا درباره استقرار سامانه موشکی این کشور در اروپا مبنی بر این که سامانه یاد شده علیه روسیه هدف گیری نشود به کار خواهد بست.


پس لرزه های شکست سارکوزی در دو سوی آتلانتیک!

شبکه خبری «ان بی سی»، این رویداد را به «زلزله سیاسی» تشبیه کرد که لرزه های آن در «هر دو طرف آتلانتیک» احساس شد!
این شبکه آمریکایی در ادامه اعلام کرد: مردم به ستوه آمده از سیاست های اقتصادی سارکوزی، با رای دادن به «اولاند»، یک پایان شگفت انگیز برای ریاست جمهوری وی رقم زدند. سارکوزی یازدهمین قربانی بحران اقتصادی اروپاست. اولاند علاوه بر سیاست های متفاوت اقتصادی اش در مقایسه با سارکوزی کمتر طرفدار سیاست های آمریکاست و شعار خارج ساختن نظامیان فرانسوی از افغانستان نیز به همین مسئله بازمی گردد.

ثبت نام اینترنتی دانش آموزان در سال جدید

مدیرآموزش و پرورش شهر تهران گفت: امسال ثبت نام مدارس به صورت اینترنتی انجام می شود.
سید علی یزدیخواه ضمن تکذیب دریافت اضافی از دانش آموزان در زمان ثبت نام اظهار کرد: مدیران وجه اضافی را در مدارس دولتی دریافت نمی کنند و این موضوع به هیچ وجه در مدارس دولتی وجود ندارد.


کاهش شدید بهای طلا در بازارهای جهانی و تاثیر آن بر قیمت سکه

قیمت جهانی طلا در چند روز گذشته به زیر 1600 دلار در هر اونس سقوط کرده است.
 
اگر چه قیمت طلا از سال 2008 افزایش یافته و حتی در سال گذشته به 1927 دلار رسیده بود، اما با این سقوط، قیمت ها تقریبا شکسته شد که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.
 
قیمت سکه بهار آزادی نیز متاثر از قیمت جهانی با کاهش روبرو شده است. نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز 650 هزار تومان، طرح جدید 640 هزار تومان، نیم سکه 320 هزار تومان و ربع سکه 177 هزار تومان است که از دیروز به ترتیب 5 ، 8 ، 6 ‌و 2 هزار تومان کاهش نشان می دهد.

توییتر هک شد!

توییتر هک شد .خبر ازین مهمتر؟؟؟


  • یکی از ما چند نفر
۲۰
ارديبهشت

چند وقتیه حسابی عناوین جدیدی وارد فرهنگ جهانی و دنیای سیاست گزاری ها شده به نام "دجال"،" فراماسونری" و الفاظی ازین دست موارد. خب اکثر مردم هم واقعا با این عناوین ناآشنا هستند و شاید هم لزومی نباشه. اما بحثی که میخواهم مطرح کنم موضوعی بود که توی اکثر سایت ها و مطالب و حتی سایت هایی مثل سایت ماسون یاب و سایت هایی که خودشون رو از منتقدین و در واقع سرآمدان در جهت مبارزه با این امر می دونستند ، دیدم و تا هفته قبل برام حل نشده باقی مونده بود. 


 

 

  • یکی از ما چند نفر
۲۰
ارديبهشت

ماهواره از دیدگاه حضرت آیت الله خوشوقت

آیت‌الله خوشوقت در درس اخلاق خود به این موضوع که استفاده از ماهواره در خانواده‌ها چه پیامدی دارد، پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه «خبرگزاری دانشجو»، آیت‌الله خوشوقت در جلسه درس اخلاق که پنجشنبه 24آذر برگزار شد به پرسش‌های حاضرین پاسخ گفت.

 

سوال: داشتن ماهواره اشکال دارد؟


آیت‌الله خوشوقت: اشکال ندارد، حرام است! اگر ماهواره بیاری دین از آن ور فرار می‌کند، غیرت از این ور فرار می کند، زن از آن ور دختر از این ور فرار می کند. اگر می‌خواهید خانواده تان از بین برود بیاورید، اما اگر می‌خواهید باشند نیاورید. انتخاب با خودتان است!

از آن زمانی که این ابزار ملعون آمد بدی‌ها زیاد شد، زن بی‌حجاب زیاد شد. تجاوز به عنف زیاد شد. همین جور اعدام‌ها زیاد شد. ماهواره اینگونه است، حالا می‌خواهی زیادش کن، می‌خواهی کمش کن.


سوال: با خطر داشتن ماهواره و رویکرد بد برخی افراد چه کنیم؟


آیت‌الله خوشوقت: تا می‌توانید باید کاری کنید که بیرون ببرد. به همان جایی که ساختند ببرد و پس بدهد یا باید خوردش کنید، بشکنید یا ببرید همان جا که ساختند

 

  • یکی از ما چند نفر
۱۹
ارديبهشت

دبیر سیاسی حزب کارگزاران خبر احتمال بازگشت مهدی هاشمی از انگلیس به کشور را شایعه رسانه ای دانست!
مهدی هاشمی از شهریورماه سال 88 و در حالی که یکی از متهمان فتنه آن سال بود، از کشور خارج شد.
محمد هاشمی درباره احتمال بازگشت مهدی هاشمی به خبرگزاری دانشجو گفت: خبر احتمال بازگشت مهدی هاشمی را در برخی سایت ها دیدم اما اطلاعات من در حد همین شایعات رسانه ای است. بهتر است این مسئله را از وکیل او سؤال کنید. مسائل مطرح شده در رسانه ها در حد شایعه است.
.

  • یکی از ما چند نفر
۱۹
ارديبهشت

مرحوم شریعتی مرید آقای مطهری بود. یعنی مرید علمی و فکری آقای مطهری بود. این را من خودم شاید بارها از مرحوم شریعتی شنیده بودم .

او در پی اختلاف با آقای مطهری نبود؛ کما اینکه آقای مطهری هم در پی اختلاف شخصی با مرحوم شریعتی نبود. البته اختلافات فکری داشتند و مرحوم مطهری اعتراض هایی به شریعتی داشت که اواخر بر ملا شده بود. اما نقطه ای که اختلافها بروز کرد؛ سال 49 آشکار شد .

  • یکی از ما چند نفر
۱۹
ارديبهشت

نمایش و ترویج رقص و غناء:

گویا مسئولین صدا و سیما شادی و تفریح را بدون موسیقی و لهو لعب و رقص و ساز و آواز نمی توانند تصور کنند ، در بسیاری از فیلم ها و سریال ها شاهد رقص مردان و کودکان هستید ( و البته زنان در آینده نزدیک ) اما نظر قران و احادیث و فقها در مورد رقص چیست ؟

در سوره‏ ى حج مى‏ خوانیم: «وَ اجْتَنِبُوا قَوْلَ الزُّورِ»  از سخن باطل دورى کنید.
امام صادق علیه السلام فرمود: مراد از «قول زور» آوازه خوانى و غناست.
امیر المؤمنین علی علیه السلام  می فرمایند : «عاقل نیست کسی که در پی لعب باشد و دائم با لهو و طرب خو د را مشغول سازد»

  • یکی از ما چند نفر
۱۹
ارديبهشت

چرا امام زمان ظهور کند در حالی که مردم هنوز قدرت تشخیص و انتخاب حق از باطل را ندارند ؟ سی سال از انقلاب اسلامی گذشته است و مردم نفهمیده اند حق کیست و باطل کیست و منافق کیست .

مردمی هم که باطل را می بینند و می شناسند باز به خاطر چند هزار تومان حق را به باطل می فروشند ، با چشم خود می بینند فلان آقای کاندید با عوام فریبی و وعده های کذایی و نهار و شام دست و پا میزند تا به هر قیمت ممکن به صندلی قدرت برسد ولی باز حاضرند بخاطر رسیدن به چند هزار تومان هم که شده به او رای بدهند ، آخر سر هم  نق می زنند که هر که پایش به پست و مقام می رسد خیانت می کند ، خیانت را اول من و شما می کنیم که به سراغ حق نمی رویم و به دست و پایش نمی افتیم که مسئولیت ما را بر عهده بگیرد وقتی هم که فاسدان و فاسقان به میدان می آیند هر که زرش بیشتر بود اورا سرپرست خود می کنیم .

این همان جریانیست که علی علیه السلام را خانه نشین کرد ، مردم آن زمان رای خود را به کیسه های زر فروختند و به معاویه رای دادند اکنون ما با چند ریال به عمر و عاص ها رای می دهیم و داغ جگر علی را تازه می کنیم

وقتی سراغ حق نروی باطل به سراغ تو می آید در زمان امام حسین و سید الشهدا علیهما السلام نیز اینگونه شد ، عده ای حق را شناختند و سکوت کردند ، عده ای کور و جاهل ماندند و به باطل رای دادند و عده ای حق را شناختند و رای خود را به درهم و دینار فروختند .

مگر اکنون اینگونه نیست ؟

اگر همین مردم در زمان پیامبر بود باز سقیفه اتفاق می افتاد و علی خانه نشین می شد ، باز نهروان تکرار می شد و صلح بر حسن تحمیل میشد و حسین به مسلخ می رفت .

 

  • یکی از ما چند نفر
۱۹
ارديبهشت

چند روزی بود که خبر فروش بلیتهایی برای کنسرت اقای"ج" توسط کانون ادب و هنر شنیده میشد.تعداد بلیتها محدود بوده و به گزارش بانو خبرچین بعضی دانشجویان برای به  دست آوردن یک بلیط رشوه ها داده و  منت ها کشیده بودند.کار به جایی کشید که این بلیت ها در بازار سیاه به قیمت بووووق تومن نیز فروخته میشد.همگان خوشحال و مشعوف بودند از این برنامه خوب و روز شماری (!!) می کردند.

و اما روز موعود .. به دانشجویان علوم پزشکی در حالی که یک ساعت پشت نرده های دانشگاه سمنان الاف شده بودند  خبر رسید که به دلایل نامعلوم هماهنگی ها به مشکل برخورده و کلا اجازه ی ورود ندارند .

بانو خبرچین که مخفیانه وارد سالن امیرکبیر شده بود اعلام کرد مراسم خوبی بوده و تا پایان مراسم نیز صندلی های خالی دیده می شده است.

حالا تکلیف پول و وقت و انرژی و ذوق تلف شده ی بچه های بسیار درسخوان٬فعال و....چه میشود ؟

 شنیده شده هماهنگی از جانب ادب و هنر دانشگاه ما و مجمع اسلامی اونا!!! انجام شده و هنوز مشخص نشده که: کی زد زیرش؟!

 

  • یکی از ما چند نفر
۱۹
ارديبهشت
رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال بیان داشت: همواره در نظام حقوق بین الملل، مبنای تصمیم‌گیری‌ها، حق و حقوق کشورها در قانون اساسی و یا قوانین عمومی ترسیم شده و مجالس و پارلمان‌ها آن قانون را مبنا قرار دادند و نسبت به آن قوانین تصمیم‌ گرفته می‌شود؛ مثلاَ در زمینه پروتکل الحاقی می‌گفتند که باید مجلس ایران تصویب کند تا ما قبول کنیم؛ اما وقتی مقام معظم رهبری فرمودند که در دکترین دفاعی کشور سلاح اتمی هیچ جایگاهی ندارد، در اجلاس استانبول این نکته از سوی گروه ۵+۱ مورد توجه قرار گرفت و عملاَ معنایش این بود که حکم ولایت فقیه در طراز گذاره‌های قانونی در حقوق بین الملل مبنا قرار گرفته است.
 
 
اعلام آمادگی اولاند برای عقب‌نشینی نظامیان فرانسوی از افغانستان
 
 پیروزی فرانسوا اولاند در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه حزب سوسیالیست فرانسه اعلام کرده که در دیدار آینده اولاند با اوباما قرار است که موضوع خروج نیروهای فرانسوی از افغانستان مطرح شود.
 
گرانی‌ها به «گوجه نارمک» هم رسید اما مسئولان را بیدار نکرد
 
در حالی که گرانی های اخیر به دغدغه مردم تبدیل شده و به قولی «گوجه فرنگی نارمک» را هم تحت تاثیر قرار داده است، عده ای از مسئولان ترجیح می دهند دست به قلم باقی مانده و شکایت یکدیگر را کنند
 اگرچه هر از چند گاهی شاهد انجام اقداماتی برای تنظیم بازار و برخورد با اخلال‌گران در بازار هستیم، اما واقعیت‌های جامعه نشان می دهد برنامه‌ بلندمدتی برای مهار گرانی و مبارزه با گران‌فروشی‌های کاذب وجود ندارد.
 
 
  • یکی از ما چند نفر
۱۹
ارديبهشت
"أبلغونی حاجة من لایستطیع إبلاغی حاجته، فإنه من أبلغ سلطاناً حاجة من لایستطیع إبلاغها ثبت اللّه قدمیه على الصراط یوم القیامة؛" به من برسانید نیاز کسی را که نمی‌تواند به من برساند؛ زیرا هر کس حاجت و نیاز کسی را که نمی‌تواند به سلطان برساند را می‌رساند، خداوند در قیامت پایش را بر صراط نلغزاند.

مراد از سلطان در روایات، شخص صاحب قدرت است؛ یعنى هرکس که در حوزه‌اى، مسئول کارى است و در حد خود قدرتى دارد، مثل رئیس یک اداره یا قاضى یک دادگاه یا مسئول یک نهاد و غیره.

به هرحال یک فرد صاحب قدرت در هر مرتبه‌اى که باشد، همه افرادى که حاجت و کارى با او دارند دستشان به وى نمى‌رسد و هرکس که مى‌تواند حوائج و مطالب مردم را به آن مسئول برساند، پیامبر چنین ثواب بزرگى را به او وعده داده است.

  • یکی از ما چند نفر
۱۸
ارديبهشت
حسین رویوران، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی و معاون سیاسی و بین‌الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین، طی نشستی که روز جمعه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه در  نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار شد،‌ با بیان این مطلب تصریح کرد: رسیدن به پاسخ این سؤال که آیا حوادث سوریه بخشی از روند بیداری اسلامی است و یا جریانی برضد آن، مستلزم بررسی دقیق شاخص‌های جریان بیداری اسلامی است.

  • یکی از ما چند نفر
۱۸
ارديبهشت
یارانه 45500 تومانی واریز و قابل برداشت شد
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۰
بالاخره امروز یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی اردیبهشت ماه در حساب سرپرستان خانوار مشاهده شد.
به گزارش فارس، از شب گذشته یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی مرحله پانزدهم به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

 
اولاند رئیس جمهور فرانسه شد
 
رسانه های فرانسوی از پیروزی قطعی نامزد حزب سوسیالیست با کسب ۵۱.۸ درصد و ورود به کاخ الیزه خبر دادند.
 
انتقاد ایران از دروغ سازی های گوگل
خبرگزاری فرانسه با اشاره به انتقاد جمهوری اسلامی ایران از حذف عنوان خلیج فارس از نقشه گوگل و جایگزینی خلیج عربی، این اقدام گوگل را نوعی آسیب رسانی به این غول اینترنتی ارزیابی کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ایران روز شنبه از گوگل به علت حذف نام خلیج فارس از نقشه آنلاین خود انتقاد کرد.
 
تاکید چهره های شاخص پایداری و متحد بر اتحاد اصولگرایان
بعد از حضور گسترده مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعضای شاخص جبهه پایداری و متحد اصولگرایان بر اتحاد اصولگرایان تاکید کردند.
علیرضا زاکانی در این باره گفت: اصولگرایان بعد از ورود به مجلس باید مرزبندی ها را فراموش کنند زیرا در شرایط کنونی وحدت اصولگرایان اصلی اساسی است.
زاکانی با بیان اینکه اکثریت نمایندگان مجلس نهم اصولگرا هستند تصریح کرد: در مقطع کنونی هر کاری به جز تقویت فراکسیون اصولگرایان اشتباه است.
عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان با تاکید بر اینکه تشکیل دو فراکسیون متحد و پایداری در مجلس نهم اشتباهی بزرگ است، افزود: اصولگرایان نباید تن به شکاف داده و خود را اسیر اسامی کنند این کار مجلس نهم را مجلسی سیاسی و پرتنش خواهد کرد.
 
تخلفات بانک تات
شورای پول و اعتبار نهم اسفندماه سال 90 به دلیل تخلفات گسترده بانک تات، ادغام این بانک با دو موسسه مالی و اعتباری صالحین و پیشگامان کویر یزد را تصویب کرده بود.
به گزارش مهر، اواسط سال 90 شورای پول و اعتبار موضوع تخلفات بانکی بانک تات را مورد بررسی قرار داد و اوایل اسفندماه نیز این موضوع در دستور کار ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی قرار گرفت.
در نهایت شورای پول و اعتبار نهم اسفندماه سال 90 (بند دوم یکهزار و یکصد و سی و هفتمین جلسه این شورا) به دلیل تخلفات گسترده بانک تات، ادغام این بانک با دو موسسه مالی و اعتباری را تصویب کرد. در همین حال، فرآیند ادغام مذکور تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است و به زودی نهایی می شود.
  • یکی از ما چند نفر
۱۷
ارديبهشت

۱)زمانی که دومینوی برافتادن حکام عربی در منطقه ی خاورمیانه به ایستگاه مصر رسید، وارثان آتاتورک در ترکیه که ادعای حکمرانی بر تمام بلاد اسلامی را در سر داشتند به این اندیشه افتادند که شاید بشود دوباره امپراتوری عثمانی را احیا کرد. البته این بار نه با لشگر کشی و فتح سرزمین بلکه به شکل ارائه مدل حکومتی خود به کشورهایی که نظام دیکتاتوری خود را ساقط کرده بودند و به فکر نظام هایی بودند که دارای ویژگی هایی باشند که در سیاست های خود خلاف اسلام عمل نکنند و دوم اینکه سیاست های ضد صهیونیستی داشته باشند. و همین دو دلیل اصلی بود که حزب عدالت و توسعه را به این فکر انداخت که در صدد ارائه ی مدل خود به کشورهای عربی بیفتند. به دلیل اینکه این حزب خود را جزو مدل های حکومتی به حساب می آورد که اولا تواسته در سیاست های خود در ترکیه بر ضد اسلام عمل نکند و همچنین همیشه سیاست های ضد صهونیستی داشته باشد و ضمنا همیشه بر این نکته تاکید داشته که توانسته میان مفاهیم مدرن دنیای جدید و مفاهیم اسلامی سازگاری به وجود آورد.

اما سوال اصلی که به وجود می آید این است که آیا یک حزب مدرن با ادعای داشتن ریشه های ژرف در اسلام سیاسی توان بسط آزادی های مدنی و دموکراتیک را داشته است؟

  • یکی از ما چند نفر
۱۷
ارديبهشت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه)  به مدت 2 و نیم ساعت از بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب بازدید کردند.

ایشان با تأکید بر لزوم ارزیابی محتوایی هر ساله نمایشگاه کتاب بوسیله افرادی کارشناس و صاحب صلاحیت، افزودند: این ارزیابی نشان خواهد داد که آیا هر دوره نمایشگاه کتاب از نظر محتوا، نسبت به دوره قبل، تغییر و رشد داشته است یا خیر.

اولاند دربیشترحوزه ها از سارکوزی پیش است


به گزارش ندای انقلاب به نقل از مهر، برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در حالی همچنان ادامه دارد که گزارش برخی رسانه ها از پیشی گرفتن نامزد سوسیالیستها از رئیس جمهوری کنونی این کشور حکایت دارد.


قاضی سراج: خودم را می‌بازم وقتی می بینم گروه آریا همه چیز کشور را برده‌اند

خبرگزاری فارس: قاضی سراج گفت: به عنوان یک شهروند خودم را می‌بازم وقتی می‌بینم که گروه آریا همه چیز کشور را برده بودند.

خبرگزاری فارس: قاضی سراج: خودم را می‌بازم وقتی می بینم گروه آریا همه چیز کشور را برده‌اند
گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

قاضی دادگاه خطاب به وکیل یکی از متهمان با اشاره به این مطلب که برای دادن 5 میلیون تومان وام ازدواج به یک زوج جوان 10 بار وثیقه و ضمانت می‌گیرند آخرش هم وام را نمی‌گیرند گفت: باید پرسید چگونه است که 3 هزار میلیارد تومان امکانات و تسهیلات به یک گروه آن هم در مدت چند ماه اختصاص پیدا می‌کند.

  • یکی از ما چند نفر
۱۷
ارديبهشت
فارغ از اینکه موضع جناب فرهادی در ارتباط با دین و سیاست چه باشد ، نگاه دقیق و روانشناسانه ایشان به برخی ناهنجاری های اجتماعی ، بسیار ستودنی است. ما نیز در این زمینه نه تنها با اقای فرهادی همدل و همراهیم بلکه دست شان را میبوسیم و ایشان را دعوت به ساخت هر چه بیشتر اثاری از این دست میکنیم و از متولیان فرهنگی کشور نیز متوقعیم که صادقانه ایشان را در این زمینه یاری دهند. بنظر میرسد اقای فرهادی با اثار خود در صدد ریشه یابی برخی نابسامانی های اجتماعی است که امری بسیار پسندیده است ولی مع الاسف فیلمهای ایشان انگشت اتهام تماشاگران راناخواسته به سمت احکام شریعت و سیاستهای نظام جمهوری اسلامی ایران نشانه میرود.


منبع: کیهان
  • یکی از ما چند نفر
۱۷
ارديبهشت
در پی اعلام گمشدن چندین دانشجو در ماز*های دانشگاه وتشویش و نگرانی مسولین بانو خبرچین عزم خود را جزم کردتا طراح و مهندسش را پیدا کند!

بانوخبرچین وی را در شرکت بین الملی برترین طراحان دنیا!!!یافت.

به خلاصه ای از مصاحبه ی بانو و مهندس توجه کنید:

م:ما چندین هدف داشته ایم که در اینجا توضیح همه ی آنها نمی گنجد

۱-افزایش تنوع در زندگی دانشجویی.به منظور جدایی از بیابانزدگی و پیشگیری از بیماریهایی از قبیل افسردگی ُشیزوفرنیُ ...(دیگه بیماری بلد نیستم!!!!)

۲- جاانداختن فرهنگ پیاده روی

۳-جداسازی راه مسئولین والامرتبه از دانشجویان بووووووق

وی همچنین افزود:ما۸۰ مسیر متفاوت برای رسیدن به مسجد و هفتاد راه برای رسیدن به سلف طراحی کردیم که به نوبه ی خود یکی از منحصر به فردترین دیزاینهای! بناهای عجیب در دنیا بوده است.

نکات توصیه شده از طرف بانو خبرچین به دانشجویان:اگر گم شدید اصلا نترسید نفس عمیق بکشید وبا صدای بلند فریاد بزنید آقای بوووووووووق!!!!!!

مراقب باشید!بعضی راهها بن بست است با خونسردی تمام (مخصوصا اگر ترم اولی هستید)و با اعتماد به نفس سر خود رابالاگرفته و همان راه را برگردید و از یک ترم بالایی کار کشته کمک بگیرید!

سعی کنید هر روز یک راه را انتخاب کنید که تا پایان تحصیل گواهی پیمایش ماز را نیز بگیرید خدارا چه دیدید شاید شمارا نیز به استخدام رسمی بعنوان راهنما نیز در آوردند!

*ماز:راه پرپیچ وخم

xwdajs6rqygicysz38ow.jpg

فکر میکنین کدوم یکی زودتر میرسن؟

  • یکی از ما چند نفر
۱۶
ارديبهشت
جبهه متحد! جبهه پایداری! جبهه منتقدین دولت، جبهه ایستادگی! جبهه بصیرت! جبهه انقلاب اسلامی! جبهه طرفداران دولت! غلط کرده اید شماها! همه تان با هم! سر و ته یک کرباس اید شماها!! جبهه، جبهه، جبهه، جبهه!! جبهه فقط «جبهه شهدا». شما جبهه نیستید! به نام نامی «جبهه» دروغ بسته اید! شهدا دشمن را می زدند، نه همدیگر را جلوی چشم دشمن!! گاهی هم اگر دعوا لازم بود، به وقتش شهدا دعوا می کردند، نه جلوی چشم دشمن!!

آهای بچه شاه عبدالعظیم! دیروز ۳۰۰ هزار شهید در یک «جبهه» جا شدند، امروز در این همه جبهه، ۳۰۰ نماینده جا نمی شوند!! دیروز در گلیمی جا می شدند شهدا، امروز در اقلیمی نمی گنجند سیاسی ها!! دیروز احساس تکلیف، عطر شهادت می داد، امروز بوی قدرت می دهد!! دیروز «جبهه»، پروازمان می داد، امروز جبهه ها زمین گیرمان کرده است!! دیروز به «جبهه» که می رسیدیم، اختلافات مان فراموش می شد، امروز داخل جبهه ها، تازه، اول دعوای ماست!! دیروز جانباز ویلچری، صندلی خودش را می چرخاند، امروز صندلی دارد می چرخاند بعضی ها را!! دیروز مجلس در راس همه امور بود، امروز مجلس در راس «حب الدنیا راس کل خطیئه» است!!… و امروز، فقط یک اصل دارد اصول گرایی: من و دار و دسته ام برویم مجلس، مابقی بالاخره مردود یک جا هستند!!

  • یکی از ما چند نفر
۱۶
ارديبهشت

حجة‌الاسلام پناهیان نیز دررابطه با فیلم قلاده‌های طلا که نخستین جایزده هنری شهید سعید جانبزرگی را به خود اختصاص داده است   می‌گوید: ما در قلاده‌های طلا چند نکته را به وضوح دیدیم:

۱-تعلق خاطر فیلمساز به نظام در این فیلم دیده می‌شود که در بسیاری از فیلم‌های دفاع مقدسی هم دیده نمی‌شود.
۲-غضب دشمن که از عناصر حماسه است را در این فیلم دیدیم. این فیلم غضب دشمن را برانگیخت و شما باید درباره‌ی هر فیلمی‌و ساخته‌ای که دشمنان تحریم نکردند تامل کنید.
۳-ما در این فیلم احساس می‌کنیم نظام امنیت دارد و اوضاع کنترل شده‌است.
۴-قلاده‌های طلا سعه‌ی صدر نظام را به ما نشان داد. مسئولین امر در حل مشکلات دستپاچه نبودند
پناهیان در انتهای صحبت‌هایش اضافه کرد که  به کسانی که سالهاست با سینما قهرند می‌گویم که قلاده‌های طلا فیلمی‌ست برای آشتی شما با سینما.

منبع: خبرگذاری دانشجویان ایران


  • یکی از ما چند نفر
۱۶
ارديبهشت
 

 

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به هک‌شدن رمز کارت‌های بانکی گفت: در این زمینه به بانک مرکزی تذکر داده شده بود، ولی جدی گرفته نشد.

وی با اشاره به هک شدن رمز کارت‌های بانکی گفت: در این زمینه به بانک مرکزی تذکر داده شده بود که سیستم‌های امنیتی‌تان قابل نفوذ است، ولی جدی گرفته نشد.

پورمحمدی همچنین گفت: سازمان بازرسی کل کشور در خصوص متهم اصلی پرونده 3 هزار میلیاردی دو بار به بانک مرکزی گزارش داد و اعلام کرد که فعالیت‌های این فرد مشکل دارد و باید درباره عملکرد او دقت شود. سال 88 این مجموعه قصد تاسیس بانک داشت که با مخالفت سازمان بازرسی کل کشور روبرو شد و پس از مشخص شدن تخلف جلوی تاسیس بانک را گرفتیم.

 

نتایج رسمی پایان شمارش آرا در تهران، ری،شمیرانات و اسلامشهر از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام شد.

بسمه تعالی
اسامی منتخبان مرحله دوم انتخابات نهمین دوره ملجس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری،‌شمیرانات و اسلام شهر که در ۴ هزار و ۱۶۲ شعبه و از مجموع تعداد ۱۱۲۶۴۸۹ آرای صحیح ماخوذه حائز اکثریت نسبی آرا شده‌اند بدین ترتیب اعلام می شود.

۱- بیژن نوباوه با۴۹۹ هزار و ۷۹۹ رای

۲- اسماعیل کوثری با ۴۳۱ هزار و ۷۷۱ رای

۳ - احمد توکلی با ۴۰۴ هزار و ۵۹۵ رای

۴- علی مطهری با ۳۸۰ هزار و ۶۵۳ رای

۵- سید محمود نبویان با ۳۷۹ هزار و ۵۱۲ رای

۶- سید مهدی هاشمی با ۳۷۹ هزار و ۵۱۲ رای

۷- محمدرضا باهنر با ۳۶۸ هزار و ۹۶ رای

۸- علی اصغر زارعی با ۳۴۰ هزار و ۹۹۹ رای

۹- فاطمه رهبر با ۳۲۷ هزار و ۹۵۸ رای

۱۰- علیرضا زاکانی با ۳۲۷ هزار و ۸۱۸ رای

۱۱- زهره طبیب زاده نوری با ۳۲۱ هزار و ۶۹۸ رای

۱۲- روح الله حسینیان با ۳۰۱ هزار و ۹۵۶ رای

۱۳- حسین مظفر با ۲۹۸ هزار و ۶۲۹ رای

۱۴- فاطمه آلیا با ۲۹۴ هزار و ۳۷۸ رای

۱۵- مهدی کوچک زاده با ۲۹۱ هزار و ۶۰۰ رای

۱۶- غلامرضا مصباحی مقدم با ۲۸۶ هزار و ۴۰۲ رای

۱۷- لاله افتخاری با ۲۸۵ هزار و ۲۸۵ رای

۱۸- محمد سلیمانی با ۲۸۴ هزار و ۴۵۲ رای

۱۹- حمید رسایی با ۲۸۰ هزار و ۴۸۳ رای

۲۰ - مجتبی رحماندوست با ۲۷۹ هزار و ۳۰۲ رای

۲۱- مهرداد بذرپاش با ۲۷۱ هزار و ۷۷۱ رای

۲۲- حسین طلا با ۲۶۸ هزار و ۲۷۲ رای

۲۳- الیاس نادران با ۲۶۸ هزار و ۱۳۳ رای

۲۴- علیرضا محجوب با ۲۶۲ هزار و ۳۷۵ رای

۲۵- حسین نجابت با ۲۵۴ هزار و ۷۰۲ رای

  • یکی از ما چند نفر
۱۶
ارديبهشت

انتخابات - نتایج اولیه انتخابات مرحله دوم در سراسر کشور نشان می دهد که نامزدهای مستقل، تعداد قابل توجهی از کرسی های مجلس را تصاحب کرده اند.

این در حالی است که جبهه پایداری که در مرحله اول انتخابات در 12 اسفند تنها توانسته بود 6 نامزد اختصاصی خود را وارد مجلس کند، در مرحله دوم نیز شکست خورده و در حوزه های انتخابیه مختلف(به جز تهران) تعداد بسیار اندکی از کاندیداهایش پیروز شده اند.

علاوه بر آن در انتخابات تهران نیز، نامزدهای این جبهه به موفقیت چندانی دست نیافته اند و به رغم تبلیغات سنگین و ادعاهای فراوان، نامزدهای اختصاصی شان در اواخر لیست رای آورندگان قرار دارند.

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح nدیروز(جمعه) در اولین دقایق رأی‌گیری مرحله‌ی دوم انتخابات مجلس نهم و ضمن شرکت در رأی‌گیری، حضور هرچه بیشتر مردم در انتخابات را باعث اعتبار و توانایی بیشتر نمایندگان مجلس نهم عنوان کردند.

 


  • یکی از ما چند نفر
۱۶
ارديبهشت

 

این پست برای همه ی دوستان فرهیخته ایست که به وبلاگ سر زدند و قرار است در جهت رشد روحیه ی نقدپذیری و اصلاح امور دانشگاهی و بالاتر از آن مملکتی و بالاتر از آن جهانی باهم قدمهای بزرگ برداریم.دراین چند روز متوجه شدیم گویا بعضی دوستان به ما خرده گرفتند و متنهای طنز را مبنی بر مسخره کردن تلقی کردند،دراین راستا تصمیم گرفتیم توضیح مختصری در باب نقد طنزجهت یادآوری ارائه کنیم.البته این یادآوریی برای خودمان نیز هست که اصول را فراموش نکنیم.ماهمه ی سعی مان را میکنیم که روحیه ی نقدپذیری و اعمال واکنش بهنگام در سطح دانشگاه و...راارتقا بخشیم به کمک قلمهای توانمند همگی شما.

                                 

بهتر است در گام نخست، طنز را تعریف کنیم. طنز واژه ای عربی است به معنی استهزاء و مسخره کردن .دراصطلاح، کلامی است هنری و خنده انگیز که ضمن انتقاد از شخص، تیپ اجتماعی، یا موضوعی خاص؛ هدفش اصلاح جامعه یا چون و چرا در یک اندیشه باشد.

 طنز، غالباً نوعی کاریکاتور کلامی است. همان گونه که کاریکاتوریست از طریق اغراق در درشت نمایی یا کوچک نمایی اعضای چهره یا تن شخصی، در نهایت، «نامتناسب بودن» اجزای تصویر را مهمترین شیوة خود قرار می دهد، در طنز نیز همان گونه که خواهیم دید نشان دادن «ناسازگاری» عناصر مختلف، اساس استهزا و انتقاد و ایجاد خنده است

فضای نقد با رعایت اصول اخلاقی راهی برای بر طرف کردن معایب است.

  • یکی از ما چند نفر
۱۴
ارديبهشت
 

به آقای محمد عبدلی ذاکر که انتقادپذیرترین و فعالترین مسئول تشکل هاست خسته نباشید میگیم.

البته کار های کانون جای انتقاد داره و امیدواریم کارهاشون هر روز بهتر از قبل بشه.

 

  • یکی از ما چند نفر
۱۲
ارديبهشت

مردم ارادت دارند اما ...


1- جبهه گیری برخی از اعضای دو جبهه متحد و پایداری که در فاصله ای کوتاه بعد از اعلام موجودیت آنها صورت گرفت به وضوح حکایت از آن داشت که این رشته می تواند سر دراز داشته باشد. هر دو سوی ماجرا در نوشته ها، مصاحبه ها و سخنرانی های خود بر ضرورت وحدت تأکید می کردند و هنوز هم می کنند! ولی دریغ از یک گام مؤثر و غیر تبلیغاتی که در این راستا برداشته شود. همان روزها که نشانه های این اختلاف پدیدار شده و به رسانه ها کشیده شده بود طی چند یادداشت به پی آمدهای ناگوار آن اشاره داشتیم و از فرمول دیکته شده «جان کین» خبر دادیم که در کارگاه آموزشی خود برای اصلاح طلبان - عوامل بعدی فتنه 88- از ایجاد اختلاف در میان اصولگرایان و ماندگاری آن در هواداران با عنوان یکی از مؤثرترین حربه ها برای تضعیف جایگاه فراگیر اصولگرایان یاد کرده و بر آن تأکید ورزیده بود. ولی برخی دوستان اصولگرا ابرو در هم کشیدند و آن «هشدار» را که کیهان فقط راوی آن بود برنتابیدند و آن «رشته» که از ابتدا نیز معلوم بود «سر دراز» دارد تا انتخابات 12 اسفند ادامه یافت. مردم، اما به گواهی نتیجه انتخابات، نشان دادند که هیچ یک از دو جبهه متحد و پایداری را -برخلاف اعضای این دو جبهه- دربست قبول ندارند و در گزینش نامزدهای مورد قبول خود به فرمول «هم این و هم آن» روی آوردند
2- هر یک از دو جبهه «متحد» و «پایداری» به ترتیب جبهه خود را تحت مدیریت حضرت آیت الله مهدوی کنی و حضرت آیت الله مصباح یزدی می دانند و این دو عزیز بزرگوار هم بر این انتساب تاکید ورزیده و جبهه تحت مدیریت- یا تحت حمایت- خویش را شایسته تر از دیگری معرفی می فرمایند که روال و فرمول حمایت از یک جبهه سیاسی نیز غیر از این نیست. و صد البته هر دو بزرگوار و فرهیخته از اختلافات منجر به تخریب دو جبهه یاد شده ابراز نگرانی کرده و اعضا و دست اندرکاران جبهه تحت مدیریت خود را به رعایت تقوا در بیان و «رفاقت در رقابت» توصیه کرده و می کنند و بارها به وضوح نشان داده اند که اختلافات بیرون از چارچوب تعریف شده رقابت سالم را برنمی تابند.

  • یکی از ما چند نفر
۱۲
ارديبهشت
آیت‌الله مهدوی‌کنی در جلسه ‌جامعه روحانیت مبارز:

 رئیس مجلس خبرگان تأکید کرد: خوشبختانه شاهد این رفتار در دوستان و وفاداران جبهه متحد اصولگرایان هستیم که در برابر هجمه‌ها اختلاف‌افکنی‌ها و نسبت‌های ناصحیح خویشتن‌داری و بزرگواری و صبوری نشان داده‌اند که بی‌تردید آثار مناسب و مطلوب خواهد داشت.

 به گزارش گروه احزاب خبرگزاری فارس، جلسه جامعه روحانیت مبارز تهران عصر امروز سه‌شنبه ‌‌به ریاست ‌آیت‌الله مهدوی‌کنی برگزار شد.
 
 
بذرپاش: وقتش برسد خیلی حرف ها را خواهیم زد

خبرگزاری فارس: کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه عزیزان جبهه متحد زجرکشیده های انقلاب هستند، گفت: سکوت ما در مقابل اتهامات به منزله کوتاه آمدن از انقلاب نیست زمانی که وقتش برسد خیلی حرف ها را خواهیم زد.

 
علی مطهری: لاریجانی برای ریاست مجلس مناسب است/حداد عادل نه

خبرگزاری فارس: کاندیدای انتخابات مجلس نهم با بیان اینکه خداوند به صدای ملت کمک کرده است، گفت: ما از نظر آزادی تفکر و بیان بیشتر به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر هستیم اما از نظر آزادی اجتماعی به اصولگراها نزدیک‌تریم،


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی مطهری نماینده مردم تهران و کاندیدای تشکل انتخاباتی "راه ملت، پیروان ولایت" پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشستی خبری به اعلام مواضع و برنامه‌های این جبهه و به تحلیلی از فضای انتخابات مجلس نهم پرداخت و اظهار داشت: فهرست صدای ملت بر اساس نیاز جامعه تعیین شد.

وی افزود: ما احساس کردیم که جای یک تفکر سیاسی بین نگاه‌ها و تفکرات مختلف سیاسی در کشور خالی است، "راه ملت، پیروان ولایت" نه در تشکل اصطلاحی اصولگرایی و نه در تشکل اصطلاحی اصلاح‌طلبی می‌گنجد، بلکه شامل افراد معتدل هر دو گروه می‌شود.

مطهری ادامه داد: ما اصالت را به اصول و مبانی فکر می‌دهیم، یعنی هر کسی که اصول و مبانی فکری خاصی را که همانا آرمان‌های اولیه انقلاب است، بپذیرد، در گروه صدای ملت قرار دارد و برای این مرزبندی‌ها و دیوارکشی‌های صوری و اصطلاحی اصالت و اهمیتی قائل نیستیم؛ مهم تفکر و جواب‌‌دهی است که فعالین سیاسی انتخاب کردند و آن‌را قبول دارند.

این کاندیدای انتخابات مجلس نهم از تشکل انتخاباتی "راه ملت، پیروان ولایت" درباره رد صلاحیتش در دور اول انتخابات، گفت: در ابتدا که شورای نگهبان بنده را رد صلاحیت نکرد بلکه هیئت‌های اجرایی بنده را رد صلاحیت کردند، البته رهبر معظم انقلاب در آنجا مخالفت کرده و گفته بودند که چرا فرزند شهید مطهری را رد صلاحیت کردید؟ او آدم حر و آزاده‌ای است و مانند پدرش به تکلیفش عمل می‌کند.

 

مستند آلبرتا

نادر طالب زاده در مراسم رونمایی از مستند آلبرتا که عصر امروز در دانشگاه شریف برگزار شد؛ گفت: این فیلم فیلم تاثیر گذاری است و دانشجویان توانستند در خصوص فرار نخبگان فیلم خوبی را بسازند.

 
وی اضافه کرد: خروج نخبگان ازکشور ها فقط مخصوص کشور ایران نیست؛ بلکه این موضوع یک جدل فرهنگی در دنیاست ولی اینکه به چه زبانی گفته شود که تاثیر گذار باشد مهم است.
 
این منتقد سینما و تلویزیون اضافه کرد: در این مستند دانشجویان آخرین حرف ها را به روز و زیبا مطرح کردند.
 
طالب زاده گفت: من شاهد ساخت این مستند بودم که دانشجویان بیش از یک سال و نیم روی این مستند کار کرده اند.
 

حداقل انتظار از 1+5 لغو تحریم‌ها علیه ایران است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری در حاشیه همایش اساتید و مربیان عقیدتی سیاسی بسیج که صبح امروز در سالن الغدیر برگزار شد، در پاسخ به سؤالی درباره نتایج احتمالی مذاکرات ایران و 1+5 در بغداد گفت: امیدوارم مذاکرات بغداد تکمیل کننده مذاکراتی باشد که در استانبول صورت گرفت و طرف مقابل به این نکته توجه کند که باید با ایران رفتار منطقی داشته باشد و ایران در مقابل فشار هیچ گاه تسلیم نخواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد اینکه آیا این مذاکرات می‌تواند مقدمه لغو تحریم‌ها باشد، افزود: حداقل انتظار ما لغو تحریم‌ها است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال دیگری درباره فضای کنونی انتخابات و برخی از دو دستگی‌ها در جبهه اصولگرایان ادامه داد: باید قبول کرد که بالاخره انتخابات است و ممکن است رقابت نیز وجود داشته باشد تلاش ما بر وحدت بوده است اما حالا که لیست‌های مختلف ارائه شده است مردم باید تلاش کنند تا با اتکاء بر بصیرت و افراد صالح به پای صندوق‌های رای بیایند و کاری که در مرحله اول انتخابات انجام شده بود را در مرحله دوم تکمیل کنند.

 

آیت الله کعبی: رسانه ای کردن اختلافات توسط سران قوا دردی را دوا نمی کند

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از رسانه ای کردن اختلاف توسط سران قوا، آن را زمینه ایجاد التهاب در افکار عمومی و بازماندن از وظایف اصلی آنها دانست.
آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با فارس، به رسانه ای کردن برخی اختلافات از سوی سران سه قوه اشاره کرد و اظهار داشت: مردم و دلسوزان نظام انتظار دارند که مسئولان و در رأس آنها سران سه قوه در کنار نخبگان، فرهنگ سازان و اصحاب سرمایه به فکر کارآفرینی، تولید ملی و اهتمام به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب یعنی «سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» باشند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مسائل درون قوا نباید به رسانه ها کشیده شود، افزود: اگر اختلاف سلیقه ای وجود دارد، باید در مجاری قانونی مثل هیئت حل اختلاف سه قوه مطرح و تنظیم شود.

  • یکی از ما چند نفر
۱۲
ارديبهشت

تهمینه و تلاشش  برای ساخت ی فیلم غیراخلاقی

ساخت فیلم هایی که مروج روابط بی بند و بار و زندگی لاابالی و نافی اخلاق و رفتار ایرانی و اسلامی هستند ، تقریبا از اواسط دهه 70 و خصوصا پس از دوم خرداد 1376 باب شد که بعدا به نام فیلم های دختر و پسری نامیده شدند و در آنها می شد انواع و اقسام روابط عاشقانه مثلثی و مربعی و ذوزنقه ای و ضربدری را پیدا کرد. می توان براساس آمار و اسناد ادعا کرد که از سال 1376 به بعد و همراه به اصطلاح بازشدن جو فرهنگی -هنری جامعه و شکسته شدن بسیاری از خطوط قرمز  سالهای قبل ، به جای شکوفا شدن سینما خصوصا در حیطه سوژه ها و مسائل مختلف ، سینمای ایران دچار پس رفتی شد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و منتقدان این سینما ، پدیده مبتذل و مذموم "فیلمفارسی" را به طور رسمی به عرصه سینمای ایران بازگرداند.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

  • یکی از ما چند نفر
۱۲
ارديبهشت

بسی ذوق کردیم از پخش سیاسی ترین فیلم روز در سیاسی ترین دانشگاه کشور!!

با برنامه های دقیق (تنها با ۱ و نیم ساعت تاخیر) و صدای دالبی (با گذاشتن میکروفون جلوی بلندگوی لب تاپ پخش کننده ی فیلم ) و خاموش شدن رایانه وسط فیلم و الی آخر!

اگر کمی صبر داشتیم تا پخش تلویزیونی آن لااقل انتظار از دست رفتن جذابیت سکانس های نفس گیر این فیلم سینمایی را (که کارگردان بنده خدا چه ساعت ها و انرژی ها که صرف آن نکرده) داشتیم ..

و درست زمانی که از تغییر منوی پذیرایی از کیک و ساندیس به تخمه و بادوم زمینی داشتیم دلخوش می شدیم .. خبر رسید که شانس در خانه ی تولیدکنندگان بادام زمینی ها را زده که این همه دانشجو محصول در معرض تاریخ گذشتگی (!) شان را  نوش جان فرمودند ..

انگار ابر و باد و مه و خورشید و فلک و شایدم دستهای پشت پرده در کارند

تا برنامه ریزی های بسیار دقیق بسیج رو به هم بریزند.

این مشکل میتونه در چند جا ریشه داشته باشه

کمبود بودجه برای استخدام برنامه ریز

کارشکنی اداره بوووووووق

 و شایدم کم شانسی مسئولین بسیج ..

 

  • یکی از ما چند نفر
۱۰
ارديبهشت
 

مطالب این وبلاگ را در کلاسورهای زیر می بینید ..

برای ورود به هر قسمت روی آن کلیک کنید.

آغاز : هدف و نیت و انگیزه ی ما از تشکیل گروه مطالعاتی دانشجویی.

رصد اخبار  :   خوب است توی باغ باشیم .. هفته به هفته خلاصه ی مهمترین خبرهای روز از کیهان ٬ مشرق٬ الف٬ رجاو....

مقالات  : تحلیل ها و مقاله های سیاسی فرهنگی روز به قلم اساتید بنام دانشگاهی و تحلیل گرهای برجسته یا دانشجوهای فعال در این زمینه ها .. .

می خواهیم به آنچه در ایران و جهان می گذرد کمی عمیق تر نگاه کنیم .حقیقتا بدلیل نبود فرصت کافی برای رصد تمام مقالات روز ٬سعی داریم ضروری ترین تحلیلهای سیاسی را در صفحه ی این وبلاگ به شما ارائه دهیم.

خوشحال میشویم دوستانیکه توانایی نوشتن مقالات سیاسی رادارند وبلاگ ما را دریچه ی نشر قلم خود قراردهند و به رشدفکری سایر دوستان کمک کنند.

اندر احوالات دانشگاه : و اما .. اگر می خواهید از اساتید بدانید ... اگر می خواهید از مسئولین بنالید ...

همه ی دوستان تشکلی در همه ی جایگاه ها بدانند که هدف ما رفع نقایص و کوتاهی هاست بدون هیچ غرض ورزی یا جهت دهی ... به امید داشتن دانشگاهی پویا و فعال در همه ی زمینه ها.

تشکلها قلب تپنده ی دانشگاه هستند٬ و نقدها و تحلیلها و نظرسنجی ها به سلامت کاری این قلب کمک می کند.

دوستانی که تمایل به گذاشتن پست در این بخش هستند ایمیل خودرا در بخش نظرات بگذارند تا رمز عبور و نام کاربری مهمان دریافت کنند.

دلنوشته ها :این راه ٬ مثل همه ی راههای رفته و نرفته پر از پستی و بلندی ست .. حرف دلی اگر نوشتیم٬ اینجا بخوانید ..

 

 لحظاتی که توی این اتاق فکر هستید را برایتان پرتفکر آرزو می کنیم ..

یک نکته: نظر خود را در نوار بالایی هر مطلب درج کنید ..

 

  • یکی از ما چند نفر
۱۰
ارديبهشت

با حساسیت‌های موجود پهن کردن قالی مجانی برای «دیپلماسی عمومی» آمریکایی‌ها کاری است که از هر شخص و قدرتی بر نمی‌آید. گمان می‌کنم خود آمریکایی‌ها هم تنها یک بار در دانشگاه کلمبیا ـ آنهم با مقدمه فحاشی و زمینه سازی برای هو کردن رئیس جمهور ـ چنین ریسکی انجام داده‌اند (و نتیجه‌‌ همان شد که هنوز بر سرش اختلاف است!). شاید اهالی کاخ سفید هم ترجیح می‌دهند مقامات ایرانی بدون واسطه با مردمشان گفتگو نکنند، و گزینه بهتر‌‌ همان است که رسانه‌های اصلی و مجری‌های حرفه‌ای مقام مخالف را در موقعیت بازجویی (مصاحبه) قرار بدهند.

حتی اگر آمریکایی‌ها هم آمادگی چنین ریسکی را داشته باشند باز می‌توان این سوال را پرسید که؛ اگر یکی از سایت‌های طرفدار یا وابسته به دولت به یک مقامِ رسانه ایِ آمریکایی تریبون مستقیم می‌داد و دلال رابطه آن‌ها با مخاطبانش می‌شد، سایت‌هایی مثل «الف» چه واکنشی از خودشان نشان می‌دادند؟ جوابی که به بیشتر اذهان خطور می‌کند روشن است؛ تقریبا امکان ندارد از چنین فرصتی برای محکوم کردن و قراردادن دولت در موضع ضعف و طلب پاسخ، یا حتی مطرح کردن استعفا و محاکمه به بهانه نفوذ جریان انحرافی و توطئه اجنه و… صرف نظر کنند.

حال اگر سایت شما چنین می‌کرد و بدون فیلترینگ و احضار و بازداشت کارمندانتان، تنها متحمل حذف مطلب می‌شد چطور با انتقادات مواجه می‌شدید؟ اگر به حد کافی زرنگ می‌بودید لابد سعی می‌کردید فرار به جلو کنید. یعنی اولا؛ با محکوم کردن توصیه به حذف و اصرار به غلط بودن آن اشتباه خودتان را بپوشانید، و ثانیا با مصرف بیش از اندازه تعهد به قانون و پافشاری بر اینکه با اختیار خودتان مطلب را حذف کرده‌اید اعتبار اضافه‌ای هم دشت کنید. مثلا؛ ما تشخیص دادیم آن‌ها از موضع قانونی توصیه می‌کنند، بنابراین مطلبی را که به آن «افتخار» می‌کنیم با «افتخار» حذف کردیم.

اما اگر بخواهید زیادی کارتان را موجه جلوه بدهید ممکن است از آنطرف بام بیافتید و روی شعور مخاطبان خودتان هم پا بگذارید. مثلا: «از بین سؤالات کاربران ۳۰ سؤال حساب شده انتخاب کردیم و سؤالات هم طوری طراحی شده بود که او هر طور که جواب می‌داد، در هچل بود»!! یا با ادعاهایی که مستند و ملاکش معلوم نیست قاطعانه به خودتان ببالید: «من به این کار سایت الف افتخار می‌کنم چرا که توانستیم دشمن را از زبان خودش محکوم کنیم» که ممکن است اثر معکوس هم داشته باشد. هر چه نباشد، تفاوت گفتگو (یا کسب پاسخ) با چیزهای دیگر بسیار است.

 «من به مسئولین الف گفتم هر موقع که به شما در این مورد چیزی گفتند، با من تماس بگیرید؛ بعد از تماس، من بررسی کردم و دیدم این کمیته از موضع قانون حرف زده و به همین دلیل گفتم که مطلب را بردارید»، «من به دبیر شورای عالی امنیت ملی هم نامه نوشتم و گفتم که تصمیم این کمیته اشتباه بود و این مطلب باید منتشر شود»، «به نظر من تصمیم کمیته ذیربط تصمیم غلطی بود و از موضع قانونی حق با آن‌ها بود و من با وجودی که تصمیم کمیته مذکور را اشتباه می‌دانستم و می‌دانم ولی تسلیم قانون شدم». این‌ها جملاتی است که می‌توانید در دفاع از خودتان به کار ببرید.

اما؛ اگر رقیب شما به حکم سنگینی (فرا‌تر از حذف مطلب) محکوم شود و با ناراحتی بپذیردش، اما همفکرانش به رأی دادگاه انتقاد کنند چه واکنشی نشان می‌دهید؟ بد‌ترین حالتی که می‌توانید عقیده به نادرستی حکمی را لجن مال کنید چیست؟ مثلا؛ می‌توانید به قلم فردی به نام کوشکی نوشته تندی را منتشر و با شگردی قدیمی اول مخالف را در مقابل امام و رهبری قرار بدهید، و سپس انتقاد به نحوه اجرای قانون را «ایستادن جلوی قانون»، «تضعیف قوه قضائیه»، «جر زنی در برابر قانون» و حتی «سنگر گرفتن پشت خون پدر» و … توصیف کنید. (آنقدر که صدای کاربران خودتان را هم دربیاورد).

  • یکی از ما چند نفر
۱۰
ارديبهشت
مسئله اینه که بودن در کنگره اونم باعنوان مسئول بهتره یانبودن درکانون مهدویت وخاک برداشتن کانون وبنابه گزارش اخیر رسیدن خاک مقدس آن به راهرو واحیانا به حیاط دانشگاه وغیره وغیره...؟

واما اینگونه به نظرمی رسد که:

1:آقای مسئول قصد دارن این روند تصاعدی (بزنم به تخته!!!)روادامه بدن تا ایشالاّ تاسال آینده به ده شغل دیگه به طور همزمان برسن ورکوردو به نام خودشون ثبت کنن!!

2:آقای مسئول فعلا قصد دارن بذارن مهدویت خاک بخوره تا یه وقت خدای نکرده تو کنگره آرسینو خاک به سر نشیم !!!

3:آقای مسئول میخوان هردو شغل شریفو!!!!داشته باشن وبه کسی هم مربوط نیست!کور شود هر آنکه نتوان دید.!!!

4:باتوجه به بند جدید تصویب شده قانون اساسی(که هنوز خبرش پخش نشده!!!)عیب نداره دو شغله بودن که!تازه حقوق ومزایاهم داره!!اصلا چیزی که تواین مملکت فراونه شغله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

5:شایدم واسه آقای مسئول افت کلاس داره بگن مسئول کانون مهدویت تشریف دارن!غوضش مسئول کنگره بودن کلی کلاس داره وفازمیده!!(قابل توجه عزیزان  های کلاس!)

6:نکنه الان نون توهمین کاراست؟مسئول کنگره بودن بالاخره مفتکی که نمیشه!!!!میشه؟؟؟

پس اضافه میکنم که درآمد پول ومایه و....هم فراموش نشه!!!!!!!!!!

بنابه درخواست عاجزانه اینجانب ازشما دانشجویان فرهیخته!!لطفا جهت تکاندن خاک مهدویت به صورتی کاملا خودجوش هرچه سریعتر اعلام آمادگی نمایید.

  • یکی از ما چند نفر