کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان

۲۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۱ ثبت شده است

۱۳
خرداد

روزنامه ایران مورخه 10/3/1391 در صفحه نخست خود ضمن انعکاس بخشی از گفته های جمشید پژویان مشاور اقتصادی وزیر اقتصاد و رئیس شورای رقابت نوشت:«اخلال گران در هدفمندی یارانه ها را محاکمه کنید. برخی با اظهار نظرهای سیاسی می خواهند دولت فاز دوم هدفمندی یارانه ها را اجرایی نکند».
این روزنامه همچنین در سرمقاله خود می نویسد:
«افراد و گروههای مغرضی که با کینه توزی و دشمنی بی حد و مرز با دولت حاضر به قربانی کردن اقتصاد ملی پای منافع حزبی، شخصی و گروهی خود هستند، باید در پیشگاه ملت ایران مورد بازخواست قرار بگیرند.»
بدین ترتیب از روزنامه ایران، منتقدان به زمان اجرای طرح دوم یا باید محاکمه انقلابی بشوند و یا به عنوان متهم در یک دادگاه مردمی حاضر شوند. بدین ترتیب فقط تأییدکنندگان دوست شمرده می شوند و ابراز هر نظر مخالف حتی اگر دوستانه و مشفقانه باشد خیانت شمرده می شود. به نظر می رسد بر این اساس دولت طرحی را به مجلس محترم ارائه کند که براساس آن کلیه منتقدان به زمان ادامه طرح هدفمندی یارانه ها می باید محاکمه و یا به دادگاههای صحرایی سپرده شوند. کمترین مجازات آنها نیز نفی بلد باشد به این می گویند جدیدترین قرائت از انتقاد پذیری.
منبع:کیهان

 
  • یکی از ما چند نفر
۱۰
خرداد
  • یکی از ما چند نفر
۱۰
خرداد


 


ولـــــــــــی!!!!!!!

فردی است که یکی از اساسی ترین اصول اسلامی را رعایت نمی کند. او در واقع خود را از خدا بالاتر دانسته و احکام و دستورات خدا را طبق سلیقه خود انتخاب کرده، به آنهایی که خوشش می آید عمل می کند (مثلاً نماز، روزه و ...) و به آنهایی که خوشش نمی آید عمل نمی کند. در واقع در برابر دین اسلام که همان تسلیم استخود را برتر می داند و مصداق این آیه که (نومن ببعض و نکفر ببعض) به بعضی از آن ایمان دارند و منکر قسمت دیگری از آن است و این در حالی است که نماز و روزه بُعد فردی دارند ولی حجاب ابعاد اجتماعی بسیار گسترده و عمیقی دارد و می توان در تحکیم یا سست کردن خانواده ها موثر باشد.

  • یکی از ما چند نفر
۰۹
خرداد

رهبر معظّم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای أیّده الله:


رجب، ماه‏ صفا دادن‏ به‏ دل‏ و طراوت‏ بخشیدن‏ به‏ جان است؛

ماه توسل، خشوع، ذکر، توبه، خودسازى و پرداختن به زنگارهاى دل

و زدودن سیاهى‏ ها و تلخى ‏ها از جان است.

دعاى ماه رجب، اعتکاف ماه رجب، نماز ماه رجب،

همه وسیله ‏اى است براى اینکه

ما بتوانیم دل و جان خود را صفا و طراوتى ببخشیم؛

سیاهى‏ ها، تاریکى‏ ها و گرفتارى‏ ها را از خود دور کنیم

و خودمان را روشن سازیم.

این، فرصت بزرگى است براى ما؛ بخصوص براى کسانى که

توفیق پیدا مى‏ کنند در این ایام اعتکاف کنند.


بیانات در خطبه‏ هاى نماز جمعه ‏ى تهران‏

28/ 05/ 1384


ماه رمضان مقام معظم رهبری خامنه ای رهبر آیت الله سید علی خامنه ای

  • یکی از ما چند نفر
۰۹
خرداد
 
گروهی از مردم استانبول عصر یکشنبه با برگزاری تظاهرات، دستگیری اسلام گرایان و هواداران حجاب اسلامی در جمهوری آذربایجان را محکوم و شعار جانم فدای رهبر سر دادند.

به گزارش بی باک به نقل از ایرنا، تظاهرکنندگان که درمیدان 'تقسیم' استانبول تجمع کرده بودند به سوی کنسولگری جمهوری آذربایجان راهپیمایی کرده و شعارهای 'مرگ بر اسرائیل' ، 'مرگ بر آمریکا' ، 'علی اف دیکتاتور حساب پس خواهد داد' و 'جانم فدای رهبر' سر دادند.

معترضین به سیاست های اسلام ستیزی باکو در حالیکه تصاویر امام خمینی (ره) ، رهبر معظم انقلاب و
مسجد قدس را حمل می کردند ، تکبیر گویان حمایت خود را از مقاومت اسلام گرایان در جمهوری آذربایجان اعلام و با هواداران حجاب اسلامی اعلام همبستگی کردند.

تظاهرکنندگان همچنین تصویری از 'الهام علی اف' رییس جمهوری آذربایجان را که با نشان نازی ها بر پیشانی مخدوش شده بود، با خود حمل می کردند.


پلیس استانبول به خواست مسوولان کنسولگری جمهوری آذربایجان تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کرد و از نزدیک شدن معترضین به ساختمان کنسولگری ممانعت کرد.

سخنگوی معترضین با اشاره به تشدید فعالیت های اسلام ستیزی در جمهوری آذربایجان ، گفت : اقدام باکو در دستگیری سیاستمداران، روشنفکران و علمای حامی حجاب اسلامی را به شدت محکوم می کنیم.
 
منبع:ماسون تیوب

  • یکی از ما چند نفر
۰۹
خرداد

«خانم ها و آقایان! می دانید امروز چه روزی است»؟ این پرسشی بود که دکتر جلیلی مسئول تیم هسته ای کشورمان در آغاز یکی از نشست های کاری اجلاس بغداد از نمایندگان 1+5 پرسید. سوال غیرمنتظره بود و اعضا و نمایندگان تیم های مذاکره کننده 1+5 که نمی دانستند این سوال چه ربطی به موضوع مذاکرات دارد، با تعجب پاسخ دادند «امروز چهارشنبه 23 می 2012 است» و دکتر جلیلی گفت « و سوم خرداد، یعنی دقیقا همان روزی که 30 سال پیش خرمشهر را از اشغال عراق دوران صدام آزاد کردیم» و سپس توضیح داد که چگونه در آن جنگ 8 ساله کشورهای متبوع گروه 1+5 و همه قدرت های ریز و درشت در دنیای بلوک بندی شده آن روزها، با تمامی تجهیزات و ماشین های جنگی و سیاسی و تبلیغاتی خود به حمایت از صدام وارد کارزار شده بودند، تانک های لئو پارد آلمانی، چیفتن های انگلیسی، موشک های اگزوسه و جنگنده های میراژ و سوپراتاندارد فرانسوی، هواپیماهای میگ و موشک های اسکادبی روسی، بمب های شیمیایی آلمانی و انگلیسی، موشک های سایدبایندر و هواپیماهای آواکس آمریکایی، دلارهای سعودی و کویتی و اماراتی و... در اختیار رژیم بعثی صدام بود و ما به قول حضرت امام راحلمان(ره) تنهای تنها بودیم
ولی می بینید که آن عقبه سخت و نفس گیر را با پیروزی پشت سر گذاشته ایم و امروزه صدام کجاست؟ و ما در کدام نقطه ایستاده ایم؟... امروز در سالروز آزادی مقتدرانه خرمشهر و درحالی که حاکمیت عراق به مردم مظلوم آن و دوستان استراتژیک ما بازگشته است در قصر صدام با شما به مذاکره نشسته ایم» دکتر جلیلی در ادامه می گوید؛ « آن روزها که همه دنیا در یکسو و ایران اسلامی در سوی دیگر ایستاده بود، تسلیم زورگویان غربی و شرقی و حامیان منطقه ای آنها نشدیم بنابراین نباید انتظار داشته باشید امروز که در اوج اقتدار هستیم به کسی باج بدهیم و در مقابل خواسته های غیرقانونی و زورگویانه آنان تسلیم شویم- نقل به مضمون
  • یکی از ما چند نفر
۰۹
خرداد

به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، دو طرح کلان ملی فناوری و نوآوری «توررین (گرید) محاسباتی ملی» و «شبکه ملی فرهنگی»، پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در مراسمی با حضور محمود احمدی‌نژاد رونمایی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

  • یکی از ما چند نفر
۰۸
خرداد
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تصریح کرد که مذاکرات بغداد در تعدیل مواضع غرب در قبال ایران تاثیر زیادی داشت.
«سعید جلیلی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران پس از پایان نشست 1+5 و ایران در بغداد در پاسخ به سوال فارس درباره چرخش مواضع غرب در روز دوم مذاکرات گفت که «طبیعتا مذاکرات بغداد در تعدیل مواضع 1+5 تاثیر زیادی داشت.»
در روز نخست مذاکرات بغداد، گروه 1+5 با پشت کردن به تعهداتی که در نشست استانبول داده بودند، موضوعات دیگری را مطرح کردند و تعهدات خود براساس طرح گام به گام را نادیده گرفتند. این گروه همچنین در مقابل بسته پیشنهادی که ایران ارائه کرده بود قادر به تصمیم گیری نبود و اعلام کردند که باید موضوعات مطرح شده توسط ایران را با مقامات کشورهای خود مطرح و بررسی کنند.

احتمال تقلب گسترده نظامیان در انتخابات ریاست جمهوری مصر

منابع خبری از احتمال تقلب گسترده در نخستین انتخابات ریاست جمهوری مصر خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری ها، با پایان رسمی شمارش آرا و راهیابی ناگهانی «احمد شفیق» آخرین نخست وزیر رژیم مبارک به مرحله دوم، زمزمه های تقلب در انتخابات در میان مردم و محافل سیاسی شنیده می شود.
به گزارش پایگاه خبری «محیط»، مردم مصر بر این باورند که پیروزی احمد شفیق در دور اول انتخابات در نتیجه جابه جایی رأی برخی از نامزدها به نفع وی بوده است.



لاریجانی با ۱۷۳ رأی رئیس مجلس نهم شد



علی لارجانی با کسب ۱۷۳ رأی به عنوان رئیس موقت مجلس نهم برگزیده شد.

به گزارش فارس، انتخابات هیئت رئیسه موقت مجلس اولین دستورکار دومین جلسه مجلس نهم بود که طی آن غلامعلی حدادعادل و علی لاریجانی برای ریاست مجلس نهم کاندیدا شدند.

با صدور احکام جداگانه رئیس جمهور 4 معاون خود را تغییر داد

رئیس جمهور در احکام جداگانه ای چهار تن از معاونین خود را تغییر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد در احکام جداگانه ای بهروز مرادی رییس سازمان هدفمندی یارانه ها را جایگزین ابراهیم عزیزی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، ابراهیم عزیزی را جایگزین لطف الله فروزنده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و لطف الله فروزنده را جایگزین محمدرضا میرتاج الدینی معاون پارلمانی رییس جمهور کرد. رییس جمهور همچنین محمدرضا میرتاج الدینی را به عنوان معاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی منصوب کرد.

رصد پدیده گذر زهره از مقابل خورشید در مراغه


پدیده گذر سیاره زهره از مقـابل قـرص خورشید بـا حضور متخصصان انستیتو اختر فیزیک پـاریس و بـا تلسکوپ های آماتوری رصد می شود .
این پـدیده از زمـان طلوع آفتـاب در ساعت 6 صبح تا 9 و 22 دقیقه هفدهم خرداد ماه مصادف با ششم ژوئن 2012 به وقت ایران قابل رویت است .
پدیده گذر سیاره زهره از مقابل خورشید پس از 105 سال بعد بار دیگر روی خواهد داد

 




 


  • یکی از ما چند نفر
۰۶
خرداد
فرهگ کار نداریم و کار فرهنگی می‌خواهیم بکنیم.

کار فرهنگی اگرچه فرهنگی است ولی کار است در هر صورت!

و فصل مشترکی دارد با فعالیت کارگران معادن مس سرچشمه یا ذوب‌آهن اصفهان یا تراکتور‌سازی تبریز یا فولاد اهواز یا آلومینیوم‌سازی اراک یا نساجی مازندران یا… که دیگر بیش از آنکه کار واقعی را به باد بیاورند بازی را تداعی می‌کنند!

کار فرهنگی همچنین سرنوشتی پیدا کرده است. بیش از آنکه کار را و فرهنگ را به یاد بیاورد رقابت‌های پوچ و بازی‌های بی‌حاصل و بی‌محصول و گل‌‌های نزده و لایی‌های خورده و آفساید‌های مکرر و گل به خودی‌های تمام نشدنی و امتیازات از دست داده و تفاضل گل‌های منفی و … را تداعی می‌کند.

***

کار فرهنگی قبل از آنکه فرهنگی باشد کار است.

w=f.d

و نیرو می‌خواهد و جا به جا کردن می‌طلبد. اگرنه کوه‌ها را که خود را لااقل تفکراتی که از فرط وزانت قدرت تحرک ندارند؛ قدرت تحریک و جابه‌‌جا کردن چیزی را هم نخواهند داشت.

تحجر بسیاری اوقات از همین وزانت‌ها آغاز می‌شود.

بعضی‌ها با سیوطی و مغنی و اسفار و کفایه «سنگ»‌ین می‌شوند و بعضی دیگر با لویاتان و جمهور و جامعه باز و قبض و بسط!

و جالب است که این سنگ‌ین‌ها علی‌رغم ظاهر متفاوتشان چگونه متحد می‌شوند با هم وقتی سیل را می‌خواهند سد کنند.

فتنه ۸۸ را که یادتان هست؟ بی‌بی سی استفتاء می‌کند از آیت‌الله بهمانی که به نظر مبارک حضرت مستطابعالی … فردیدیدی‌های با وقار و سنگین و غرب ستیز! جمع می‌شوند با سنگ‌ین‌های آن طرف و سنگ می‌شوند در دست‌های تهاجم بی‌فرهنگی به طوفان واقعیت بیست و پنج میلیون نفری چون «علما»یی‌اند که عهدی ندارند با او بر «لایقاروا»، کظله ظالم و سغب مظلوم را به فرهیختگان و دانشوران و روشنفکران چه کار؟

  • یکی از ما چند نفر
۰۶
خرداد

هفته گذشته ،اولین جلسه نقد و بررسی طنز ساختمان پزشکان در دانشگاه علامه برگزار شد.

به گزارش رویداد ، مستند ضلع غربی ساختمان پزشکان، کاری از سید احسان باقری، در نقد مجموعه طنز ساختمان پزشکان ، عنوان اثری است که ابعاد مختلفی از برون دادهای مخرب یک سریال تلویزیونی را دست ایه کار خود قرار داده است.

در این مستند نقطه نظرات مختلف کارشناسی و عموما انتقاد آمیز ازین اثر دریک جا گردآوری شده و حاوی نکات تحلیلی قابل تاملی در خصوص این فیلم می باشد.

از جمله نقدهای جدی مطروحه در این باره می توان به تسری بخشیدن به جایگاه و نقش اندیشه های بدبینانه و جنسی فروید و در نهایت در انداختن فرویدیسم در اندیشه اجتماعی و هنری و استفاده بارز از تصاویر و نظریات این روان شناس منحرف اشاره کرد . طبق نظر کارشناسان آنچه در این مجموعه تلوزیونی به تصویر کشیده شده بود، تکیه بارز بر دو غریزه جنسی و  پرخاشگری، به عنوان غرایز اصلی جهت دهنده رفتار ،انسان بود.

برخورد غیر انتقادی و عادی جلوه دادن آزادی غریزه جنسی،نبود حریم خصوصی در زندگی مشترک ، و حتی انگیزه های هم جنس گرایانه، از جمله اشکالات وارد بر این مجموعه عنوان شد.

 دربخش دیگری از این مستند سازنده اثر یادآوری کرده است که  آنچه در زندگی افراد جامعه روی می دهد و تغییراتی که بصورت غیر خودآگاه وارد اندیشه های فرد می شود ،از طریق سریال های طنز تلوزیونی است.

آنچه در مجموعه های طنزی ازاین دست روی می دهد در خوش بینانه ترین حالت ،جذابیت و خنداندن است؛واگر خنداندن هدف شد ،هر روز برای خندیدن باید بر زشتی طنز افزود و این چنین است که ذائقه مخاطب بیمار می شود.

 پیمان قاسم خانی مقصر نیست ،او کجا باید معنای طنز فاخر را می آموخت و چه کسی به او یاد داده است که "صدا و سیما دانشگاه است" یعنی چه؟! او مقصر نیست وقتی نظارت صدا و سیما فقط برای پس از پخش برنامه ها تدوین شده است و هم چنین بر اساس پر مخاطب بودن برنامه ها ؛که مخاطبان این برنامه ها عامه مردم هستند و از تاثیرات آن بر ذائقه و سبک زندگی خود بی خبر اند.

باقری یادآوری میکند که از عوامل این مجموعه برای حضور در ساخت مستند انتقادی دعوت به عمل آورده ، ولی هیچ یک از دست اندرکاران این سریال و پخش آن حاضر به حضور و همکاری در این اثر انتقادی نشده اند.

البته این یک رویه معمول در سازان صدا و سیاست که منتقدین واقعی و اشخاصی که از بیرون انحرافات این سازمان را مورد نقد و بررسی قرار میدهند ، هیچ گاه نظرات و تحلیل هایشان با رویکردی پاسخ گویانه از سوی مسئولین این نهاد مواجه نمیشود.

منبع:سایت خبری تحلیلی رویداد

  • یکی از ما چند نفر
۰۶
خرداد

محمدرضا جوادی یگانه پیرامون هتاکی به امام دهم شیعیان (ع)یادداشتی را در خصوص سیل هتاکی ها علیه امام هادی علیه السلام در وبلاگ شخصی اش منتشر کرد.

کسی در جایی چیزی خوانده وهن آلود و نام مقدس یکی از ائمه شیعه را هتاکانه بیان کرده است. ماجرا به سرعت سمت و سوی دیگری گرفته است، یک خبرگزاری از فتوای آیت الله صافی سخن گفته و دیگری بر سر زمان صدور فتوا و شمول آن بر این مورد بحث کرده، لابد در چند روز آینده سایت های رسمی (مستقیم یا غیرمستقیم) در باره آن سخن می گویند، کسی هم لابد جایزه نقدی ­ای متقبل می شود، و اگر هنوز کفن پوشانی مانده باشند، تظاهراتی به مدد ارگان های دولتی صورت می گیرد و به آرامی آبها از آسیاب می افتد. ما هم حتما راضی از اینکه تکلیف از ما ساقط شد و دیگران موضع شدید گرفتند و انواع فتواها و محکومیت ها صادر شد، آسوده سر به بالین می گذاریم. البته آن هتاکی هیچ ارزشی ندارد و مطرح کردن آن باعث تشییع فاحشه می شود. اما اگر زنده باشیم، چنین هتاکی هایی باید به هم بریزدمان، و دست و سری تکان بدهیم که نشان بدهیم هنوز زنده ایم.

  • یکی از ما چند نفر
۰۶
خرداد
میدانید ملت ایران از مغاک چه ذلتى - که بر اثر تحمیل سلطه‌ى پادشاهان ستمگر در طول چند قرن بر او وارد آمده بود - به اوج عزتِ امروز رسید؟ امروز ملت ایران، هم عزیز است، هم مقتدر است، هم پیشگام و پیشرو است، هم به آینده‌ى خود امیدوار و مطمئن است و افق آینده به او لبخند میزند. در درونِ خود نیز افراد ما، جوانهاى ما، پیران ما، قشرهاى مختلف ما، احساس هویت میکنند؛ میدانند دنبال چه هستند؛ تلاش آنها با معنى است. اینها همه باارزش است.

 ملتها بر اثر انقطاع از دین و از معنویت و از خدا، پوک میشوند؛ هویت خودشان را از دست میدهند؛ دچار سرگردانى و حیرت میشوند. ملتها بر اثر دورى از احکام خدا به ذلت مى‌افتند؛ همچنان که امت اسلامى در طول قرنها دچار ذلت بود. این ایستادگى و وفادارى ملت ایران بود که این جاده‌ى استوارِ هموارِ خوش‌عاقبت را در مقابل ملت ایران گذاشت. البته جاده‌ى هموار به معناى جاده‌ى بى‌زحمت نیست. سختى‌ها فراوان است، اما فضل و بزرگوارى و مردانگى انسانها در بلاهاى سخت به وجود مى‌آید و ظاهر میشود.

جوانهاى عزیز! نعمت جوانى را، توانائى‌هاى ذهنى و جسمى را، دلهاى پاک و نورانى را که خداى متعال به شما داده است، قدر بدانید. تلاش کنید؛ این کشور متعلق به شماست، آینده مال شماست؛ شمائید که باید در پیشانى امت اسلامى و پیشاپیش این قافله، حرکت به سوى تعالى امت اسلامى را با شدت، با سرعت و به طور روزافزون ادامه دهید. گذشتگان این راه را آغاز کردند، مجاهدت کردند، فداکارى کردند.

راه، متعلق به شماست؛ کار، کار شماست. هرچه میتوانید، در این راه کوشش کنید. ملت ایران رو به عزت و اعتلاى روزافزون است. پیشرفت ما، ترقى ما، استقرار عدالت در میان ما - که این دهه، متعهد به اینهاست - به پیشرفت و توسعه‌ى عدالت در دنیاى اسلام و در نهایت در همه‌ى جهان کمک میکند.


جبهه‌ى ظلم و استکبار و زورگوئى و ستمگرى در دنیا رو به ضعف است. هیاهوى ظاهرى آنها نشانه‌ى قدرت واقعى نیست. هر جا که نور معنویت و ایمان بتابد، به طور طبیعى ظلمتها رنگ میبازند و بتدریج محو میشوند؛ این اتفاق دارد در دنیا مى‌افتد. بخشهاى مهمى از این کار بر عهده‌ى جوانان عزیز ماست، و یکى از حساسترین بخشهاى آن بر عهده‌ى شما جوانان عزیز است.

از خداوند متعال میخواهیم به شماها توفیق بدهد؛ به ما هم توفیق بدهد که قدر شما جوانان عزیزمان را بدانیم و ان‌شاءاللَّه در چهره‌ى نورانى و پیشانى بلند شما، آینده‌ى پرافتخار ملت ایران و امت اسلامى را بخوانیم.


  • یکی از ما چند نفر
۰۶
خرداد
مذاکرات دوروزه ایران و گروه 1+5 در بغداد، عصر پنج شنبه در حالی به پایان رسید که به دلیل ایستادگی تیم مذاکره کننده کشورمان بر حقوق مسلم ملت ایران و در مقابل ناهماهنگی و اختلاف نظر شدید میان 1+5 نهایتا طرفین توافق کردند دور سوم گفت وگوها را 29 و 30 خرداد در مسکو برگزار کنند.
دور اول نشست بغداد 30/12 دقیقه چهارشنبه (3 خرداد) به وقت محلی آغاز شد و قرار بود دور دوم مذاکرات نیز پس از چند ساعت انجام شود اما به دلیل اختلاف نظر شدید میان گروه 1+5 و فشار لابی صهیونیست، در نهایت چهارشنبه شب به برگزاری نشست هایی بین معاونان جلیلی و اشتون گذشت و ادامه مذاکرات به صبح روز پنج شنبه موکول شد.
در پایان دور اول گفت وگوها دو طرف از رد و بدل پیشنهاداتی به یکدیگر خبر دادند. جمهوری اسلامی ایران بر مبنای مذاکرات استانبول 2 (26 فروردین) پیشنهاداتی جامع شامل 5 محور هسته ای و غیرهسته ای را به 1+5 ارائه کرد.
در همین رابطه، «مایکل مان» سخنگوی کاترین اشتون در جمع خبرنگاران اعلام کرد که گروه 1+5 نیز پیشنهادات جدیدی به ایران داده است.
وی بدون ذکر جزئیات گفت: در بسته پیشنهادی 1+5 به نگرانی های این کشور درباره غنی سازی 20 درصدی ایران اشاره شده است.

اظهارات سخنگوی اشتون در حالی مطرح شد که دکتر جلیلی، در پایان مذاکرات بغداد دریافت هرگونه پیشنهاد خاص از سوی 1+5 را رد کرد.


عفو بین الملل : شورای امنیت صلاحیت رهبری جهان را ندارد


عفو بین الملل ، شورای امنیت سازمان ملل را به نداشتن صلاحیت برای رهبری جهان در جریان قیام های ضداستبدادی متهم کرده و خواستار تغییر در ساختار این نهاد شد.

انتخابات ریاست جمهوری مصربه دور دوم کشیده شد

منابع خبری از کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری مصر به دور دوم خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری ها، با اعلام نتایج آرای شمارش شده (25 میلیون رأی از 20 استان) هیچ یک از نامزدهای نخستین دوره انتخابات ریاست جمهوری مصر موفق به کسب نصف به علاوه یک کل آرا نشدند.

زیر سایه سنگین بحران اقتصادی اجلاس سران اروپا در بروکسل بی نتیجه پایان یافت

اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل و در سایه سنگین بحران اقتصادی بدون نتیجه به کار خود پایان داد.
«بروکسل» پایتخت بلژیک روز پنج شنبه میزبان رهبران اتحادیه اروپا بود تا ضمن انجام گفت وگو بین اعضا برای یافتن راهی برای برون رفت از یکی از بدترین بحران های اقتصادی، درباره بحران سیاسی- اقتصادی یونان نیز تبادل نظر شود.
این نشست اگرچه به شکل غیررسمی برگزار شد اما گزارش های منتشر شده از محتوای اظهارات شرکت کنندگان نشان می دهد، اعضا همچنان دچار اختلافات اصولی بوده و به راه حل واحدی دست نیافته ا ند.

  • یکی از ما چند نفر
۰۶
خرداد

یک مقام جشنواره فیلم کن روز پنجشنبه اعلام کرد : این جشنواره ، فیلم ' یهود ستیز ' کار ' دیودون ' فیلمساز فرانسوی را از برنامه اکران خود خارج کرده است.


به گزارش خبرگزاری فرانسه ، بازار فیلم کن همتای تجاری این جشنواره خواستار لغو برنامه نمایش این فیلم پس از اطلاع از آن در آغاز هفته شده بود.

' ژروم پیلار ' مدیر اجرایی بازار فیلم به خبرگزاری فرانسه گفت : ممنوعیت حضور فیلم های تهدید کننده نظم عمومی یا عقاید مذهبی و همچنین فیلم های عریان گری یا محرک اعمال خشونت از شرایط کلی ما است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کن ، این فیلم در سینماها به نمایش در نخواهد آمد بلکه روی شبکه انینرنت فروخته می شود.

در بخشی از این فیلم اردوگاه آشوویتس به تمسخر گرفته می شود.

' رابرت فوریسون ' منکر هولوکاست به جای خودش در این فیلم بازی می کند.

اتحادیه بین المللی ضد یهود ستیزی خواستار منع انتشار نسخه دی وی دی این فیلم شده است.

  • یکی از ما چند نفر
۰۶
خرداد

 

آورده‌اند "جان‌مایه‌ی روزگار" چیزی است که بازگشت به آن شدنی نیست. فروپاشی آرام‌آرام این جان‌مایه از آن است که جهان به پایان خود نزدیک می‌شود. یک سال نیز، از همین رو تنها بهار یا تابستان ندارد. یک روز هم، به همین سان. بازگرداندنِ جهانِ امروز به صد یا چندصدسالِ پیش، شاید دل‌خواهِ آدمی باشد، اما شدنی نیست. پس ارزنده است که هر نسلی، آن‌چه در توان دارد، به کار بندد.

سکانسِ نوزدهمِ فیلمِ درخشانِ گوست‌داگ-متنی برگرفته از کتابِ هاگاکوره از سده‌ی 18 میلادی ژاپن نوشته‌ی تسونتومو یاماموتو. برگرفته از کتابِ "زندگی در جهانِ متن" نوشته‌ی یعقوب رشتچیان

  • یکی از ما چند نفر
۰۳
خرداد

  به دنبال افزایش ذخایر انرژی آمریکا و توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی قیمت جهانی نفت امروز کاهش یافت.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از توافق با ایران برای حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته ای این کشور خبر داده و این مساله تاثیر زیادی در افت ۰.۹ درصدی قیمت جهانی نفت داشته است .

بر اساس این گزارش ، گفته می شود ایران موافقت خود را با بازرسی آژانس بین المللی انرژی از تاسیسات هسته ای پارچین اعلام کرده است . البته منابع رسمی ایران چنین خبری را تایید نکرده اند.

افزایش ۱.۵ میلیون بشکه ای ذخایر نفتی آمریکا طی هفته گذشته نیز تاثیر زیادی در کاهش قیمت نفت داشته است . ریک اسپونر کارشناس ارشد انرژی تاکید کرد ، موافقت ایران با ورود بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در آستانه نشست بغداد تاثیر زیادی در کاهش قیمت نفت داشته است .

بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه جولای با ۷۹ سنت کاهش به کمتر از ۹۱.۰۶ دلار رسیده است . قیمت نفت روز گذشته نیز با ۱.۱ درصد کاهش به ۹۱.۸۵ دلار رسیده بود . در بازار لندن نیز هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن نیز با ۴۸ سنت کاهش به کمتر از ۱۰۷.۹۳ دلار رسیده است . اختلاف قیمت بین نفت برنت و نفت سبک آمریکا به بیش از ۱۶.۶۶ دلار رسیده است .
  • یکی از ما چند نفر
۰۳
خرداد

 

رهبر معظم انقلاب در سال ۹۰ بیش از ۶۰ سخنرانی داشتند که در هریک از آنها نکات مهمی را برای مردم و مسئولین مطرح کردند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران؛ در این گزارش ۹۰ جمله از کلیدی ترین جملاتی را که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در سال ۹۰ از فروردین تا مرداد به آنها توجه ویژه داشتند را در چهار بخش اقتصادی، فرهنگی، سیاست داخلی و سیاست خارجه برای شما گردآوری کرده ایم.

 

 

  • یکی از ما چند نفر
۰۲
خرداد
  • یکی از ما چند نفر
۰۲
خرداد

تعریف سبک زندگی

در تعریفی ساده، «سبک زندگی» الگوی مسلط برای شیوه­ی زندگی و ارتباطات میان افراد در یک دوره ی خاص است، که به دلیل تحولات سیاسی و اجتماعی و تکنولوژیک تغییر  می کند. نمودهای ملموس این تغییر را می توان در تغییر در سطح زندگی اقتصادی، تنوع و افزایش کمیّت کالاهای مصرفی،  معماری و تزئینات داخلی خانه ها، تبلیغات شهری، محتوای برنامه های رادیو تلویزیونی و مطبوعات و حتی شیوه صحبت افراد مشاهده کرد. در فرهنگ «آکسفورد» (Oxford Dictionary 1990) سبک زندگی، راه های گوناگون زندگی فرد یا گروه معرفی شده و در فرهنگ «رندوم هاوس» ((Random House1987 عادات، منش ها، رویکردها، ذوق ها و قرایح،استانداردهای اخلاقی و سطح اقتصادی معرّف سبک زندگی است.

«آنتونی گیدنز» سبک زندگی را از مولفه های زندگی مدرن می داند و در این میان به سال های پس از جنگ جهانی دوّم و ظهور دولت های رفاهی در اروپای غربی تأکید دارد. به اعتقاد گیدنز دنیای مدرن گزینه های قابل انتخاب را برای افراد افزایش می دهد. در حالی که در فرهنگ های ماقبل مدرن فرد معمولاً پیرو یک سبک و شیوه زندگی خاص بود. هرچند در این دوران هم شاهد انتخاب هایی برای افراد هستیم، امّا گزینه های گوناگون به هم شباهت دارند و دامنه وتعداد آنها چنان محدود است که سبب می شود تنها سبک مشخصی برای زندگی در هر فرهنگی تعریف شده باشد و همه افراد متعلق به فرهنگ های یکسان به سبک تقریباً مشابهی زندگی کنند. در اینجا نکته مهم، تطابق همه افراد  با ارزش های همسان منبعث از فرهنگ واحد است و نه امکان انتخاب هایی که گاهی ظاهر می شوند.

 سبک زندگی اگرچه با مفهوم مُد (Fashion) و مُدگرایی قرابت مفهومی دارد امّا اعّم از آن است. به عبارت دیگر «مُد» بخشی از سبک زندگی در یک دوره­ی معین است. «مدها» الگوهای فرهنگی هستند که توسط بخشی از  جامعه پذیرفته می شوند و دارای یک دوره ی زمانی نسبتاً ًکوتاه اند وسپس فراموش می شوند.سبک زندگی پدیده ای است قابل مشاهده که مصادیق ملموس آن در گذر زمان تغییر می کند. در عین حال روند تغییر نمودهای آن در مقایسه با «مُد» کندتر است مگر این که به واسطه ی رویدادهایی نظیر انقلاب یا تغییرات برنامه ریزی شده ی دولتی سرعت یابد. ضمن این که در مقایسه با مُد، گستره ی نفوذ بسیار بیشتری دارد.

  • یکی از ما چند نفر
۰۲
خرداد

این بیانات که دلایل ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر را مطرح میکند، در گفتگو خبرنگار صداوسیما  با  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، (به عنوان رییس جمهوری و رییس شورای عالی دفاع در آن زمان) در تاریخ ۱۳۶۵/۶/۲۹ ایراد شده است.
متن این پرسش و پاسخ به شرح زیر است:

سوال: آقاى خامنه‌اى سؤالى که مى‌شود مطرح کرد مسأله‌ى دفاعى بودن جنگ است. ما از ابتداى جنگ و شروع تجاوز عراق اعلام کردیم که در حال دفاع هستیم و بعد از اینکه وارد خاک عراق هم شدیم این مسأله را عنوان مى‌کنیم که باز جنگ ما یک جنگ دفاعى است. شما این مسأله را چگونه تعبیر مى‌کنید؟

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم
جنگ ما از آغاز به صورت دفاع شروع شد و تا این ساعت هم ما در حال دفاع هستیم. علت هم این است که حتى ورود ما به خاک عراق، در ادامه‌ى دفاع مقدس ماست. البته دشمن طبعاً مایل است که هنگامى که مى‌تواند و احساس قدرت مى‌کند، وارد مرزهاى ما بشود، تا هر وقتى که مى‌تواند در آنجا بماند، ویرانگرى بکند، تخریب بکند، افراد نظامى و غیرنظامى را به قتل برساند، زندگى را ناامن بکند، هر وقت هم که تاب نیاورد و نتوانست بماند، برگردد و داخل مرزهاى خودش بشود و ما هم با فداکارى و با توانائى مردم، وقتى که توانستیم او را از مرزها بیرون برانیم، لب مرز بایستیم که نبادا وارد خاک دشمن بشویم و به حریم دشمن نبادا که قدم بگذاریم، این میل دشمن است.

اما عقل و منطق انسانى، همچنین احکام اسلامى به ما اجازه‌ى این را نمى‌دهند. ما دشمن را باید ببینیم که چگونه دشمنى است. یک وقت دشمنى است که آمده براى گرفتن یک تپه، تصرف یک رودخانه، یک موذى‌گرى مرزى، بعد هم سرکوب مى‌شود برمى‌گردد سرجایش و قضیه تمام مى‌شود. این‌جا البته بعد از آنى که دشمن را ما راندیم مسأله تمام شده است. لکن یک وقت دشمن بناى بر قلدرى و زورگوئى دارد. مسأله‌ى او با بیرون رفتن از مرزها، آن هم با قدرت‌نمائى نیروهاى اسلامى و فداکاریهاى فراوان حل شده و تمام شده نیست. دشمن خیلى این را مغتنم مى‌شمارد که وقتى قصد تجاوز دارد و وارد خاک مى‌شود، تا جایى که مى‌تواند بماند، بعد هم که رفت بیرون، ما لب مرزها بایستیم او تجدید قواى خودش بکند و هنگامى که باز لازم دانست و مصلحت دانست برگردد، تجاوز خودش را آغاز کند.
«ما هنوز مناطقى را داریم که از جمله نفت‌شهر و بخشى از مراکز دیگر مرزىِ ما که هنوز در اختیار دشمن هست و ما ادامه‌ى جنگمان ولو براى پس گرفتن اینها هم که باشد، یک عمل دفاعى است.»

من یک وقتى یک مثالى زدم، گفتم که دزدى، متجاوزى، وارد خانه‌ى شما مى‌شود، وارد مزرعه‌ى شما مى‌شود و ویران مى‌کند، نابود مى‌کند، مى‌دزدد، مى‌کشد. اگر تحمل کردید که مى‌ماند، اگر تحمل نکردید و با فشار و زور و قدرت‌نمائى او را بیرون کردید، هیچکس به شما نمى‌گوید که شما از خانه‌ات دیگر پا بیرون نگذار، پا توى مزرعه‌ى او یا خانه‌ى او نگذار که این تجاوز به حریم اوست. نه، عقل به شما حکم مى‌کند که بروید گریبان این دشمن را بگیرید، گلوى او را بفشارید و اولاً: از او بپرسید چرا این کار را کرده و مجازاتش کنید به این کار و ثانیاً: حقتان را بگیرید، آنچه که تضییع شده از او باز پس بگیرید. این یک حکم عقلى است. این چیزى نیست که این را ما ابداع کرده باشیم. همه‌ى انسانها و همه‌ى فطرتهاى سالم همین جور فکر مى‌کنند.

اصولاً وارد شدن به حریم خاک دیگران دو نوع است: یک نوع این است که از روى تجاوز، به قصد تصرف و براى زورگوئى است؛ این تهاجم است، این تجاوز است. همان‌طور که عراق وارد خاک ما شد. دلیلى براى این کار نداشت. یک بهانه‌هایى همان اوّل ذکر کردند، اما حتى خودشان هم کاملاً واقف بودند و مى‌دانستند که اینها بهانه است. دنیا هم این را فهمید. لذا بود که همه‌ى کسانى که توى مسأله جنگ وارد شدند، تا امروز هم بما مى‌گویند، از اوائل هم به ما گفتند که ما مى‌دانیم متجاوز کى است، این تجاوز است. یکجور وارد شدن به خاک دشمن هست که براى استنقاذ حق است، براى گوشمال دادن به متجاوز است، براى حفظ امنیت است. براى تأمین مرزها از حوادث مشابه بعدى از سوى همین دشمن هست، این را نمى‌شود گفت تجاوز.
«دشمن خیلى این را مغتنم مى‌شمارد که وقتى قصد تجاوز دارد و وارد خاک مى‌شود، تا جایى که مى‌تواند بماند، بعد هم که رفت بیرون، ما لب مرزها بایستیم او تجدید قواى خودش بکند و هنگامى که باز لازم دانست و مصلحت دانست برگردد، تجاوز خودش را آغاز کند.»

بنابراین ما، تا وقتى که در پشت مرزهاى خودمان مى‌جنگیدیم که روشن بود داشتیم دفاع مى‌کردیم از خاک خودمان. آن وقتى هم که وارد خاک عراق شدیم، باز به دنباله‌ى همین مسأله است. ما مجازات متجاوز و گوشمال دادن به متجاوز را یکى از هدفهاى ادامه‌ى جنگ ذکر کردیم و همین هم هست. البته این را هم باید بگویم که هنوز در مرزهاى ما، همه‌ى مناطق از دشمن پاکسازى نشده است. ما هنوز مناطقى را داریم که از جمله نفت‌شهر و بخشى از مراکز دیگر مرزىِ ما که هنوز در اختیار دشمن هست و ما ادامه‌ى جنگمان ولو براى پس گرفتن اینها هم که باشد، یک عمل دفاعى است. اما وقتى اینها را هم پس بگیریم، ما دنبال کردن دشمن و رفتن داخل اعماق خاک او براى گوشمال دادن او، این را همه، دفاع از خود و مجازات متجاوز مى‌شناسند. بنابراین دفاعى بودن این جنگ یک چیز واضحى است.

البته ما این را گفتیم بارها و همه هم این را قبول کردند از ما که ما قصد ماندن در این مناطق تصرف شده‌ى از عراق را نداریم. نه فاو، نه جزیره و نه هیچ نقطه‌ى دیگر، نقاطى نیست که ما اینها را براى خودمان و جزء خاک خودمان دانسته باشیم. نه اینها مال عراق است، مال مردم عراق است، مال هر رژیم صالحى است که بعدها بر سر کار بیاید در عراق. فعلاً حرکت ما، حرکتى است که در دفاع از امنیت ما و در دفاع از آرامش و صلحى است که براى زندگى دو همسایه که ما و عراق باشیم، ضرورى و لازم است.

منبع  khamenei.ir

  • یکی از ما چند نفر
۰۲
خرداد
«چهارشنبه سوری» فرهادی می‌گوید هیچ‌وقت اعتماد نکنید

خبرگزاری فارس: سیاه‌انگاری فرهادی در «چهارشنبه‌سوری» قابل مشاهده است؛ فیلم تا جایی که مخاطب دیگر مطمئن می‌شود «مژده» بی‌‌جهت به «مرتضی» بدبین بوده، پیش می‌رود اما فرهادی، با سکانس دیدار مرتضی و سیمین، بدبینی را تجویز می‌کند.

  • یکی از ما چند نفر
۰۲
خرداد
 

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در رأس هیئتی لحظاتی پیش و به منظور شرکت در مذاکرات ایران و 1+5 و با استقبال هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق و نیز حسن دانایی فر سفیر کشورمان وارد بغداد شد.

بغداد چهارشنبه سوم خرداد ماه میزبان نشست ایران و گروه 1+5 است. به همین منظور سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز (دوشنبه) در رأس هیئتی به منظور شرکت در این نشست راهی بغداد شد.

عباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه، علی باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی، حمیدرضا عسگری مشاور وزارت خارجه و مصطفی دولتیار سعید جلیلی را در این سفر همراهی می‌کنند.

جلیلی اخیراً به اعضای 1+5 توصیه کرد که در اظهاراتشان دقت کرده و دچار اشتباهات محاسباتی نشوند و یادآور شد: آنچه در بغداد می‌توان پیش برد، گفت‌وگو برای همکاری و مبتنی بر حقوق مسلم ملت ایران است.

 

 

  • یکی از ما چند نفر
۰۲
خرداد

روز گذشته بی بی سی فارسی و رادیو زمانه در مقاله های جداگانه ای با عناوین « قوانین کیفری ایران، تهدیدی مضاعف برای همجنسگرایان» و «مشکلات همجنسگرایان در ایران» نگرانی خود را بابت همجنسگرایان ایرانی ابراز داشتند!!!

هر دو مقاله توسط مریم حسین خواه فعال حقوق بشر! و روزنامه نگار دوره اصلاحات برای بی بی سی فارسی و رادیو زمانه نگاشته شده است. حسین خواه در « قوانین کیفری ایران، تهدیدی مضاعف برای همجنسگرایان» به بررسی قوانین کیفری در ایران علیه همجنسگرایان می پردازد و می گوید: «با همه تلاش‌های فعالان حقوق بشر و جامعه همجنسگرایان ایران برای احقاق حقوق دگرباشان جنسی، لایحه مجازات اسلامی که هشتم بهمن ماه ۱۳۹۰ به تایید نهایی شورای نگهبان رسیده و در انتظار ابلاغ دولت برای جایگزینی «قانون مجازات اسلامی» است، نیز همچون قانون مجازات اسلامی فعلی، رابطه جنسی دو مرد یا دو زن با یکدیگر را در زمره «حدود» قرار داده است. این لایحه با درنظر داشتن جنسیت متهمان و کیفیت و تکرار رابطه جنسی، کیفر صد ضربه شلاق یا اعدام را برای آنان تعیین کرده است.»

این فعال حقوق بشر! که در سال 86 به جرم نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی زندانی شده بود، در مقاله دیگرش که در سایت رایو زمانه منتشر شده است مشکلات همجنسگرایان در ایران را واکاوی می کند و بار دیگر قانون جمهوری اسلامی را مشکلات اصلی همجنسگرایان در ایران معرفی می کند. او همچنین چند ویدیو که در آن چند جوان مدعی می شوند همجنسگرایان ایرانی پناهنده به ترکیه هستند را نیز سند مقاله خود قرار داده است.

این مقالات و سخنان در حالی مطرح می شود که هنوز هیچ ارگان رسمی حتی وجود همجنسگرایان در ایران را تایید نکرده است. در حالیکه نگاه اسلام از زمان قوم لوط به همجنسگرایی کاملا واضح و روشن است و دین مبین اسلام همجنسگرایی را خلاف عزت نفس و شرافت انسانی می داند. تزلزل خانواده ها و بی بندوباری را در غرب می تواند اولین نشانه های ترویج همجنسگرایی در آن کشورها دانست و افزود یکی از تاثیرات همجنسگرایی بر جوامع بشری کاهش جمعیت و عدم تشکیل خانواده در کشورهای غربی است. در حالیکه اسلام خانواده را اصلی ترین رکن جامعه معرفی می کند.

حال پاسخ به این سوال که چرا رسانه های بیگانه نگران همجنسبازان در ایران هستند کمی آسوده تر از قبل می شود.با توجه به مطالب فوق می توان نتیجه گرفت همجنسگرایی دقیقا نقطه عکس آموزه های دینی و اسلامی است و به نظر می رسد دشمن برای نیل به اهداف شوم خود، بنیان خانواده ها در جمهوری اسلامی را نشانه گرفته است و این همان هدفی است که در راستای آن دست به تبلیغ برای همجنسگرایی در ایران می زند.

  • یکی از ما چند نفر
۰۱
خرداد
 شاید عنوان "اسلامی شدن دانشگاه‌ها" را بارها شنیده باشیم و هر یک از ما برداشت و تلقی خاصی از این موضوع داشته باشیم اما آنچه که تقریبا قریب به اتفاق کسانی که با فضای دانشگاه‌های امروز کشور آشنا هستند به آن اذعان دارند، عدم اسلامی بودن فضای دانشگاه‌هاست، فضایی که هم به لحاظ ظاهری با ملاک‌ها و موازین اسلامی فاصله دارد و مهمتر به لحاظ محتوایی و سمت‌وسوی حرکت.
متاسفانه در طول سالیان اخیر، پیگیری موضوع اسلامی شدن دانشگاه‌ها به عنوان یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری با برخی برداشت‌های سطحی و دم‌دستی همراه بوده به گونه‌ای که مخالفان این تصمیم با نوعی نگاه محدود و بسته صرفا "
طرح تفکیک جنسیتی" در دانشگاه‌ها را برجسته سازی و القا کرده‌اند.
در همین راستا بود که‌ مقام معظم رهبری طی دیداری با تاکید بر برخی برداشت‌های ناقص از اسلامی شدن دانشگاه‌ها متذکر شدند: 

"
البته من هم مى‏توانم این را احساس کنم که منظور از اسلامى شدن دانشگاه‌ها، همیشه و همه جا و نزد همه درست فهمیده نشده باشد، بعضی‌ها آن را خیلى محدود، کوچک و ضعیف فهمیده ‏اند."


  • یکی از ما چند نفر
۰۱
خرداد

·         در حالی که وام‌های بلاعوض ۱۰۰ میلیونی نمایندگان مجلس هشتم هنوز هم با اعتراض‌های قانونی روبرو است ،اعضای کمیسیون تلفیق روز ۲۹ اردیبهشت در جلسه‌ای در خصوص  اختصاص تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومانی برای دادن وام رای رهن دفا‌تر منتخبان مجلس نهم و همچنین منازل مسکونی آن‌ها ، وارد بحث و بررسی و تبادل نظر شدند که هنگام طرح این موضوع برخی از نمایندگان از جمله حسن کامران نماینده اصفهان و اسماعیل کوثری نماینده تهران نسبت به این موضوع اعتراض کرده و آن را در شأن مجلس ندانستند و در اعتراض به این اقدام جلسه کمسیون تلفیق را ترک کردند.

·         یکی از اعضای کمیسیون تلفیق با تأیید این خبر  گفت: روز گذشته در کمیسیون تلفیق این بحث مطرح شد که به نمایندگان مجلس نهم وام‌های بلاعوض داده شود اما اعضای کمیسیون تلفیق با این موضوع مخالفت کرده و آنرا به صورت تسهیلات مصوب نمودند.

·         وی افزود بر اساس این مصوبه کمیسیون تلفیق برای هزینه‌های دفا‌تر، اسکان و همچنین امکانات رفاهی و ایاب و ذهاب آن‌ها حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفت که اگر بین ۲۹۰ نماینده تقسیم گردد به هر نماینده حدود ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اهدا خواهد شد.

·         این عضو کمسیون تلفیق گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای هزینه دفا‌تر، ۴۳ میلیارد تومان برای هزینه اسکان، و ۷ میلیارد تومان نیز برای ایاب و ذهاب منتخبان مجلس نهم می‌باشد. این نماینده مجلس گفت: اگر چه این مصوبه کمیسیون تلفیق با اعتراضاتی روبرو بود اما مصوب شد.

·         تصویب این مصوبه جنجالی در حالی است که وام‌های بلاعوض ۱۰۰ میلیونی که در ابتدای مجلس هشتم به نمایندگان پرداخت شده بود با اعتراض‌های فراوانی از سوی مردم مواجه شده بود.‌‌ همان زمان نیز ابراهیم کامران نماینده اصفهان از اولین کسانی بود که موضوع پرداخت این وام‌ها را رسانه‌ای کرد و با انتقاد بسیاری از همکارانش موجه شد اما در صورتی که لاریجانی قول داده بود وام‌های صد میلیونی از حالت بلا عوض خارج شده و به خزانه مجلس باز گردد هیچ‌گاه تکلیف آن وام‌ها روشن نشد.

حال در روزهای پایانی مجلس هشتم در حالی پرداخت ۷۰۰ میلیون وام به هر نماینده به تصویب رسیده است که مردم برای وام‌های یک تا ۵ میلیونی مدت‌ها باید در صف انتظار موسسات پولی و اعتباری قرار بگیرند. آیا شعار‌های ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی که مطلوب مجلس نهم در نظر گرفته شده اینگونه بود؟
  • یکی از ما چند نفر
۰۱
خرداد
 

افرادی که با وضعیت فرهنگی کشور آشنایی دارند می‌دانند که حدود یک قرن است که تلاش

 می‌شود کتبی آموزشی تألیف و منتشر شود که با اصول دینی ضدیت داشته باشند.

جریانی که تلاش در ترویج علوم ضد دینی در کشور دارند همان جریانی هستند که حجاب،

 عزاداری و دیگر ارزش‌های اسلامی را مورد هجمه قرار داده بودند و اگر علوم غیر دینی در

دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود نشان دهنده آن است که کسانی که این علوم را برای ما

 توصیه و تبلیغ کرده‌اند این کار را جهت‌دار انجام داده‌اند. در تمامی رشته‌های علمی باید علوم

 اسلامی اقتباس شوند و از ریزه‌خواری از سفره دیگران پرهیز کنیم. اسلامی کردن بدین

 معناست که علوم مخالف اصول اسلامی تغییر داده شوند و بر اساس آموزه‌های اسلامی

تجدید شوند.همه کسانی که عالم علوم تجربی هستند منکر ماوراء و جهان دیگر نیستند و

 مطالبی که در کتب درسی اصطکاک با علوم دینی دارند، مانند برخی از علوم انسانی، نباید

 متن درسی و آموزشی قرار داده شوند و باید متونی که سازگاری با آموزه‌های اسلامی دارند

 در متون آموزشی گنجانده شوند که البته می‌توان در کنار آن به سایر نظرات علمی نیز ارجاع

 داد. برخی از علوم، مانند ریاضی، اصطکاکی با اسلام ندارند و اسلامی کردن آن‌ها معنایی

 ندارد، چون نسبتی با اسلام ندارند.  

 

 

  • یکی از ما چند نفر