کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان

توافق ایران و آژانس قیمت جهانی نفت را کاهش داد

چهارشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۱، ۰۱:۰۶ ب.ظ

  به دنبال افزایش ذخایر انرژی آمریکا و توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی قیمت جهانی نفت امروز کاهش یافت.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از توافق با ایران برای حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته ای این کشور خبر داده و این مساله تاثیر زیادی در افت ۰.۹ درصدی قیمت جهانی نفت داشته است .

بر اساس این گزارش ، گفته می شود ایران موافقت خود را با بازرسی آژانس بین المللی انرژی از تاسیسات هسته ای پارچین اعلام کرده است . البته منابع رسمی ایران چنین خبری را تایید نکرده اند.

افزایش ۱.۵ میلیون بشکه ای ذخایر نفتی آمریکا طی هفته گذشته نیز تاثیر زیادی در کاهش قیمت نفت داشته است . ریک اسپونر کارشناس ارشد انرژی تاکید کرد ، موافقت ایران با ورود بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در آستانه نشست بغداد تاثیر زیادی در کاهش قیمت نفت داشته است .

بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه جولای با ۷۹ سنت کاهش به کمتر از ۹۱.۰۶ دلار رسیده است . قیمت نفت روز گذشته نیز با ۱.۱ درصد کاهش به ۹۱.۸۵ دلار رسیده بود . در بازار لندن نیز هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن نیز با ۴۸ سنت کاهش به کمتر از ۱۰۷.۹۳ دلار رسیده است . اختلاف قیمت بین نفت برنت و نفت سبک آمریکا به بیش از ۱۶.۶۶ دلار رسیده است .
  • یکی از ما چند نفر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی