کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۱ ثبت شده است

۲۲
شهریور

این روزها شده است 5دقیقه پای سایت mazanefa بنشینید و تغییرات لحظه به لحظه ی قیمت دلار راببینید؟

تغییرات روند بورس وفرابورس و فارکس و...راپیگیرهستید؟

بحران سکه،تحریم بانک مرکزی،افزایش نقدینگی،نگرانیهای مردم از گرانیها و تورم و...

ازهمه ی اینها بگذریم اصطلاح" اقتصاد مقاومتی" که حتمابه گوشتان خورده است!

سهم هر فرد در شرایط بحرانی کشورش این است که با آگاهی قدم درست بردارد،واین آگاهی و ضرورت حرکت رانشردهد.برای اینکه واقعا سرباز خوبی باشید باید چشمتان به دهان فرمانده دوخته شده باشد.

درشرایطی که امروز بسیاری از صاحب نظران و کارشناسان وضعیت خاصی را در کشور گوشزد می کنند بسیاربداست که من و تو ناآگاهانه و بی فکر قدم برداریم(یااصلاقدمی هم برنداریم و در خواب...)

با این توضیح کوتاه وداشته های ذهنی و نگرانی ها و دغدغه های زندگی مان چقدر موظف به کسب بصیرت و آگاهی وعمل هستیم؟آیالازم نیست اطلاعات صحیح و پایه ای علم اقتصاد رابدونیم؟لازم نیست با مفاهیمی از قبیل نرخ ارز،یکای پول،بورس،نقدینگی،بازارو....بصورت صحیح آشناشویم تا راه عمل مناسب در این شرایط راپیداکنیم؟ 

اگرپاسختان مثبت است و راه کسب اطلاعات را نمیدانید پیشنهاد بنده این است که از فضایی که در این وبلاگ داریم برای آگاه سازی خود و دیگران ازپایه های علم اقتصاد تلاش کنیم.لطفا نظر خود را تاهفته ی آتی بدهید.دوستان گرامی اگر کتاب یا منبعی ساده پیرامون این موضوعات میشناسید لطفا معرفی کنید.قبلا از شر کت شما در این نظر سنجی ممنونم.

  • یکی از ما چند نفر
۱۹
شهریور
دوستان بزرگوار،منتظرم...!


  • یکی از ما چند نفر
۰۴
شهریور

1.لایکلف الله نفسا  الا وسعها. تکیلف‌گرایان همواره در گشایش‌اند چرا  که تکلیفی جز استفاده از وسع ندارند. آنکه در غربت و مظلومیت در یک قدمی‌شهادت است می‌کوشد آنچه رضای اوست انجام دهد و آنکه در اوج قدرت و حشمت ظاهری است نیز. تکلیف گرایان نه دلتنگی‌شان دائمی ‌است و نه شرایط بیرونی بر ذهنشان مهر می‌زند و دست و زبانشان را به بند می‌کشد و اختیارشان را سلب می‌کند. هر محیطی و هر شرایطی آماده واکنشی از سوی مومنان است   ودر هیچ محیط و هیچ شرایطی مومن بی‌وسع نیست چرا که یا مامور به شکر است یا مامور به صبر و این هر دو ادای تکلیف است.

2.لا یکلف الله نفسا  الا وسعها. تکلیف‌گرایان وسع‌شناس و فرصت‌محورند.آنها مکلفند که هیچ فرصت و ظرفیت و قابلیت و امکان و ابزاری را که در اختیار دارند مهمل و معطل نگذارند و اگر نیم‌نگاهی به تهدیدها دارند در کار “اعدوا لهم مااستطعتم” اند. تهدید را می‌بینند اما بلافاصله به استطاعت‌های خود متوجه می‌شوند و هر آنچه در توان دارند را به روز و آماده و فعال و موثر نگه می‌دارند. استعداد یاب‌اند و استطاعت جو. هیچ استطاعتی نه برای مقابله با تهدیدها بلکه برای تهدید متقابل (ترهبون به عدو الله و عدوکم) از چشمان بصیر و نافذشان دور نمی‌ماند. آنها که از فهرست کردن توان‌ها و فرصت‌ها و استعدادها و ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایشان در گریزند تکلیف‌گرایان نیستند.

3.محافظه‌کاران برخلاف تکلیف‌گرایان تهدید محورند و فرصت ناشناس. تنها برای رفع تهدیدها و حفظ آنچه هست حال به میدان آمدن پیدا می‌کنند. ظرفیت‌های جهان و قابلیتهای زمان و مکان و استعدادها و توانهای انسان را برای تحقق تکالیف الهی در نمی‌یابند چراکه همت‌های پست و چشمان کم‌سو دارند . بیش و پیش  از آنکه فرصت‌ها  را در نظر آورند از تهدیدها بیم می‌پراکنند. صدها بار در "دشمن شناسی" منبر می‌روند  و یک بار  در "دوست‌شناسی" کلمه‌ای نمی‌گویند.

  • یکی از ما چند نفر