کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان

نظربدهید،دلاربگیرید!!!

چهارشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۱، ۰۱:۴۳ ق.ظ

این روزها شده است 5دقیقه پای سایت mazanefa بنشینید و تغییرات لحظه به لحظه ی قیمت دلار راببینید؟

تغییرات روند بورس وفرابورس و فارکس و...راپیگیرهستید؟

بحران سکه،تحریم بانک مرکزی،افزایش نقدینگی،نگرانیهای مردم از گرانیها و تورم و...

ازهمه ی اینها بگذریم اصطلاح" اقتصاد مقاومتی" که حتمابه گوشتان خورده است!

سهم هر فرد در شرایط بحرانی کشورش این است که با آگاهی قدم درست بردارد،واین آگاهی و ضرورت حرکت رانشردهد.برای اینکه واقعا سرباز خوبی باشید باید چشمتان به دهان فرمانده دوخته شده باشد.

درشرایطی که امروز بسیاری از صاحب نظران و کارشناسان وضعیت خاصی را در کشور گوشزد می کنند بسیاربداست که من و تو ناآگاهانه و بی فکر قدم برداریم(یااصلاقدمی هم برنداریم و در خواب...)

با این توضیح کوتاه وداشته های ذهنی و نگرانی ها و دغدغه های زندگی مان چقدر موظف به کسب بصیرت و آگاهی وعمل هستیم؟آیالازم نیست اطلاعات صحیح و پایه ای علم اقتصاد رابدونیم؟لازم نیست با مفاهیمی از قبیل نرخ ارز،یکای پول،بورس،نقدینگی،بازارو....بصورت صحیح آشناشویم تا راه عمل مناسب در این شرایط راپیداکنیم؟ 

اگرپاسختان مثبت است و راه کسب اطلاعات را نمیدانید پیشنهاد بنده این است که از فضایی که در این وبلاگ داریم برای آگاه سازی خود و دیگران ازپایه های علم اقتصاد تلاش کنیم.لطفا نظر خود را تاهفته ی آتی بدهید.دوستان گرامی اگر کتاب یا منبعی ساده پیرامون این موضوعات میشناسید لطفا معرفی کنید.قبلا از شر کت شما در این نظر سنجی ممنونم.

  • یکی از ما چند نفر

نظرات  (۱۳)

سلام,اینکه ما خیلی چیزها را نمیدونیم که باید بدونیم که شکی درش نیست اما گرونی الان دهن همه رو بسته و به نظر من کسی میتونه صاحب نظر یا حتی مدافع یک اتفاق باشه که مطالعه دقیق و پیگیر پروپا قرص مسائل اقتصادی باشه.
من شخصا این مسائل رو با توجه به اینکه به روزه دوست دارم اما تو اینکه اولویت داره یا نه شک دارم,چون فک میکنم ما مختصر با اقتصاد آشنا میشیم و این آگاهی در جهت توجیح و رشد کسی یا حتی خودمون نمیتونه موثر باشه.
اما اگه میخوایم دقیق کار کنیم من موافقم.
با سلام به بچه های گروه و دیگر مخاطبین. اگه مقداری اطلاعات در این زمینه داشته باشیم مفیده تا بتونیم اخباری که تو این زمینه هست بهتر متوجه شیم.
سلام.خسته نباشید
به نظر من هم لازمه یک اطلاعات پایه داشته باشیم.حداقل خیلی عوام الناسانه اخبار داخلی !!!و خارجی!!!!روتایید و تکذیب نکنیم.مثلا من خودم هنوز نفهمیدم دلار بره بالا واسه دولت خوب میشه یا بیاد پایین!!!
منم کمک میکنم تو مطلب گذاشتن
یاعلی
سلام. پیشنهاد خیلی خوبیه.فکر میکنم داشتن اطلاعات اولیه راجع به این موضوعات برای هر کسی لازمه.من منبعی بهتر از اینترنت سراغ ندارم...
از یه طرف ادم میگه ولش کن بابا اقتصاد به من چه (این ناشی ازینه که سر در نمیاریم و نمیتونیم اتفاقایی که میفته رو تحلیل کنیم ..) و از یه طرف آدم میگه کاش می دونستم چی به چیه حداقل حرفش که میشه بین چند نفر حرف درست رو من بزنم ..
ولی از یه طرف هم این شک هست که همونطور که بچه ها گفتن اگر مطالعه ی ما نتونه به تحلیل درستمون کمک کنه .. (یعنی یه اطلاعات بیشتر از این حرفا لازم باشه) آدم وقتشو نذاره سرش بهتره ..
سلام، به نظرم اگه قرار باشه مثلا تو 10 عرصه مطالعاتی به یه جایی برسیم که باید برسیم یکی از اون ده تا ، اقتصاده. نه فقط در زمینه اصطلاحات و اطلاعات اقتصاد کشور و مسائل جهانی بلکه در زمینه اداره اقتصاد خانواده و مدیریت اقتصادی و...
حتی توجه به سیستم بانکداری و ربا و...

مثلا یکی از راه حل های ساده برا زیر بار نرفتن گرونی برا خانواده ها، نخریدن کالایی که یه دفعه به صورت غیر منطقی! قیمتش سر به فلک میکشه! آقا تا جایی که ضرورت پیش نیومده نخریم و از جایگزین استفاده کنیم. البته در صورت شدن ها!
  • فاطمه موحدیان فر
  • منم موافقم!
    میتونبم برنامه راز,اون قسمت های درباره ی اقتصادشو دانلود کنیم ببینیم.به نظرم مفید باشه.ولی واسه فهمیدن مفاهیم پایه ای اقتصاد یه کتاب لازمه.
    بسم الله الرحمن الرحیم
    اگ قبل این تغییرات اقتصادی مهم تو کشورمون ازم میپرسیدین میگفتم اقتصاد مهمه اما اولویت نداره اما الآن با این اوضاع یادگیری حداقل مبنای اقتصاد و اصطلاحاتش خیلی مهمو در اولویته.چون بحران روزه

    ربنا...

    اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ‌

    صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ وَ لاَ الضَّالِّینَ‌
    سلام.درسته که درمورد هرچی که در اطرافمون اتفاق میفته باید اطلاع داشته باشیم ولی به نظرمن این مبحث مبحثی نیست که بتونیم با یه کمی مطالعه پراکنده جمعش کنیم ودر مورد مسائل مربوط نظربدهیم یاتحلیلش کنیم
    اگر چه اینٍ،مسئله مهمیه ولی مسائل مهم تر ازاونم هست ،وبه نظرمن باید اولویت بندی کنیم وطبق اولویت پیش بریم اینطوری گرچه طول میکشه ولی نتیجه ای که میگیریم قطعا بهتر خواهد بود.من خودم شخصا ازاین شاخه به اون شاخه پریدن رواصلا نمی پسندم چون هم آدم رو خسته میکند هم از رسیدن به مقصد اصلی بازمیدارد.
    البته این فقط نظرمنه اگر شما صلاح رو چیزدیگه ای میدونید،تا آخرش هستم!!
    خیلی بده که این روزها بیشترین جملاتی که از اطرافت میشنوی راجع به گرونی ومرغ و دلار و ....این حرفاست اما کمترین اطلاعاتو داری یعنی هیچی نمیدونی و مجبوری همرنگ جماعت شی
    تو رو خدا کمک کنیم به هم.به نظرم اطلاعات تو این زمینه خیلی مهمه
    سلام دوباره
    اگه بتونید مطالب طبقه بندی شده و درستی بذارید به نظر من عالیه!!
    با سلام
    به موضوع بسیار بجایی اشاره کردید، بنده هم بسیار باطرح و تبیین این موضوع بخاطر تمامی دلایلی که دوستان اشاره کردن موافقم وبنظرم خیلی هم ضروریه!حالاچندتا پیشنهاددارم:
    1.دعوت از یکی از فعالین و کارشناسان بورس و داشتن یک جلسه ی پرسش و پاسخ
    2.فایل صوتی استاد عباسی با موضوع پول و دیگر هیچ.
    3.ی سری کتاب در دفتر بسیج -بامفاهیم پایه ای اقتصاد به زبان ساده-وجود داره که مفیدن!
    4.سخنرانی استاد رائفی پور در دانشگاه گلستان-بحث نسل حرام خوار و حرام زاده-
    البته این موضوعات رو فی البداهه پیشنهاد میکنم امیدوارم به درد گروه بخوره.
    پاسخ:
    موفق باشید در پناه حق
    خوبه فقط به نظر یکم رویایی و سخته!!!!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی