کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان

۱۵ مطلب در آبان ۱۳۹۱ ثبت شده است

۳۰
آبان

گرانی و افزایش لگام گسیخته قیمت کالا و خدمات مورد نیاز مردم که این روزها سایه سنگین و آزاردهنده خود را بر شانه اقشار مستضعف و کم درآمد جامعه تحمیل کرده است، واقعیتی تلخ و غیرقابل انکار است. درباره عوامل گرانی و چرایی آن بحث های دامنه داری در جریان است که در آن به عواملی نظیر اثرگذاری تحریم ها، سوء مدیریت ها، حضور فعال مافیای اقتصادی، رها شدگی ماجرا از سوی برخی مسئولان ذیربط و پرداختن به مسائل حاشیه ای، تلاش سازمان یافته و پنهان برای مؤثر جلوه دادن تحریم ها و یا مجموعه ای از عوامل یاد شده، اشاره می شود. پاسخ اما، هر چه باشد، از دو نکته نباید غفلت کرد، اول آن که تحریم ها اگرچه در پیدایش پدیده تلخ گرانی بی تأثیر نبوده و نیستند ولی ضریب اثر تحریم ها با میزان گرانی موجود و افزایش جهشی قیمت کالا و خدمات ضروری مردم که این روزها شاهد آنیم همخوانی ندارد، بنابراین باید روی عوامل دیگر و راه های مقابله با آن حساب ویژه و بیشتری باز کرد، چرا که ظرفیت و توان اقتصادی کشور بسیار فراتر از آن است که تحریم ها به تنهایی توان پدیدآوردن آشفته بازار کنونی را داشته باشند.

  • یکی از ما چند نفر
۳۰
آبان
  • یکی از ما چند نفر
۲۱
آبان

به متن زیر توجه کنید

بسم الله

به گزارش پایگاه برای مستضعفین میانمار،به همت دانشجویان ایرانی مقیم هلند هفته آینده تجمع اعتراض آمیزی در اعتراض به فجایع انسانی رخ داده درخصوص مسلمان میانماردر شهر لاهه (پایتخت سیاسی هلند) برگزار خواهد گردید

همراه با این تجمع، یک دادخواست بین المللی به ۵ زبان عربی‌، فارسی، انگلیسی‌، آلمانی‌ و هلندی نیز تهیه شده است که قراراست پس از جمع آوری امضا به حد کافی، به نهادهای ذیربط ارسال و نتایج آن پیگیری گردد. در خصوص اثربخشی این مساله، یکی از دانشجویان ایرانی مقیم هلند گفت: چندی پیش درخصوص عدم صدور و عدم تمدید ویزا دانشجویان ایرانی توسط کشور هلند و اعمال محدودیت های شدید در خصوص دانشجویان ایرانی، مشابه چنین دادخواستی تهیه و از طریق نهادهای ذیربط پیگیری شد که بسیار موثر و اثربخش بود. لذا از کلیه عزیزان مجدد تقاضا دارم که این دادخواست را امضا نموده و آنرا برای سایر دوستان نیز ارسال نمایند

برای اینکه بتوانیم صدای این مردم بی پناه را به گوش جامعه جهانی رسانده و مانع خشونت بیشتر علیه ایشان باشیم دادخواستی به شرح لینک زیر تهیه شده است
http://www.ipetitions.com/petition/stop-violence-against-muslim-minority-in-myanmar/

فقط کافیه روی آدرس کلیک کنید و در فرم پایین صفحه ای که میاد اسم و ایمیل و کشور خودتون رو وارد کنید و کلید ساین رو بزنید. باور کنید 30 ثانیه هم نمیشه...

 

  • یکی از ما چند نفر
۲۱
آبان
احمد توکلی:
احمد توکلی گفت: من از ابتدا موافق سؤال از رئیس‌جمهور نبودم اما حالا که این طرح اعلام وصول شده، طبیعتاً حق نمایندگان است که طرح را به رئیس‌جمهور ابلاغ کنند و آقای احمدی‌نژاد هم موظف است ظرف یک ماه به مجلس بیاید و پاسخگوی نمایندگان باشد.
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۶
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر دور برگزاری جدید مذاکرات ایران و آژانس در تاریخ 13 دسامبر (23 آذر) در تهران را تأیید کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۳
رسول منتجب‌نیا:
قائم مقام حزب اعتماد ملی می گوید: من قبول دارم که اگر اصلاحات چهارچوب خود را مشخص کند و بگوید ما در چهارچوب این نظام و قانون اساسی رفتار می کنیم و این اصول را قبول داریم، ریزشی در مجموعه ایجاد خواهد شد و دیگر این رقم 50 میلیون قابل اعتنا نیست و تغییراتی ایجاد خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵
آقاتهرانی:
یک عضو جبهه پایداری با اشاره به مسئله طرح سئوال از رئیس جمهور گفت: در این موقعیت خاص راهکارهای دیگر مثل گرفتن جلسات غیرعلنی و پرهیز از کشیدن اختلافات به روزنامه ها مشکل گشاتر خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
رییس مجلس شورای اسلامی طی نامه ای یک مصوبه هیئت دولت را بر خلاف قانون عنوان کرد.
  • یکی از ما چند نفر
۱۷
آبان

1- با نگاهی گذرا به عرصه اقتصادی کشور، دو طیف با دو انگیزه متفاوت و حتی متضاد را می توان دید که اصرار دارند گرانی های افسارگسیخته این روزها را به «تحریم»ها نسبت دهند. طیف اول؛ برخی از مسئولان هستند که شماری از آنها تحلیل واقع بینانه ای از ماجرا ندارند و شماری دیگر با نسبت دادن گرانی ها به تحریم ها، وظیفه و مسئولیتی را که برای مهار گرانی برعهده داشته و دارند، نادیده می انگارند و یا از میزان و غلظت آن می کاهند. افراد این طیف- غیر از اعضای اصلی یک حلقه انحرافی که حساب جداگانه ای دارند- مانند همه مردم از افزایش بی رویه و جهشی قیمت ها نگرانند ولی چرا با حلقه یاد شده در نسبت دادن گرانی به تحریم ها همصدا می شوند؟ پاسخ به درستی معلوم نیست ولی می توان از فشار و تحمیل حلقه انحرافی به عنوان یکی از علت های موثر در این همصدایی یاد کرد. حلقه ای که عقبه ای مشکوک و پیوندهایی غیرقابل توضیح و توجیه دارد.
...

  • یکی از ما چند نفر
۱۷
آبان
رئیس قوه قضاییه استقلال قوای سه‌گانه به منظور استحکام ساختار سیاسی نظام جمهوری اسلامی را بسیار ضروری دانست و گفت: اجرای عدالت از مسیر عمل به قانون می‌گذرد و همه باید دربرابر ساختار جمهوری اسلامی و قانون اساسی تمکین کنند.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه گزارش این کمیسیون از بازار ارز هفته آینده به هیئت رئیسه مجلس ارائه می‌شود، گفت: فعلا نمی‌توانم درباره ارتباط اخلالگران بازار ارز با بدنه دولت اظهارنظر کنم، ضمن اینکه با اخذ اطلاعات دقیق از مسئولان اقتصادی و امنیتی کشور، نقش آفرینی اخلالگران در بازار ارز بررسی کردیم.

بصیرت افزایی به روش روزنامه "ایران" ، تنها راهکار اصلاح طلبان به روایت "مغرب" ، هشدار یک مسئول درباره حضور مدیران دولتی در مجلس ، چند دفعه بگم غلط کردم؟حالا میخوام برگردم! از جمله مطالب مهمی هستند که روزنامه‌های امروز کشور به آنها پرداخته‌اند.

یکی از طراحان تحقیق و تفحص از بانک مرکزی از جلسه 42 طراح این طرح با رئیس کل بانک مرکزی و تمام معاونانش در مجلس شورای اسلامی خبر داد

  • یکی از ما چند نفر
۱۶
آبان
  • یکی از ما چند نفر
۱۵
آبان
خاصّه خوانی مشرق؛
رپرتاژ "اعتماد" برای شهرداری تهران ، روایت BBC از خطاهای هاشمی ، اصلاح طلبان 65% ، اصولگرایان بخشی از 35% ! ، اهدای سیمرغ بلورین انتظامی به قالیباف و روایت "آرمان" از چراغ سبز اصولگرایان به اصلاح‌طلبان از جمله مطالب مهمی هستند که روزنامه‌های امروز کشور به آنها پرداخته‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
رهبر معظم انقلاب:
رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره آیت‌الله قاضی شخصیت ایشان را در میان بزرگان کم‌نظیر خواندند و تاکید کردند که مرحوم آیت‌الله قاضی یکی از حسنات دهر است.
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲
علی لاریجانی:
علی لاریجانی در پاسخ به این سؤال که چرا شما قبل از انتخابات با عنوان رهروان ولایت وارد عرصه انتخابات نشدید، گفت: ما لزومی نمی‌دیدیم که وارد شویم؛ چرا که نظر ما این بود که کارها با وحدت انجام شود و الان هم نظرم همین است.
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۹
وکیل مدافع مهدی هاشمی از انتقال موکلش به بیمارستان دی به دلیل بیماری قلبی خبر داد.
  • یکی از ما چند نفر
۱۰
آبان
رئیس جمهور همچنین در پاسخ به این سوال که گفته می شود اگر طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس قطعی شود، جنابعالی ناگفته هایی را در صحن علنی مجلس خواهید گفت و این ناگفته ها چه خواهد بود؟ با خنده به بیان اینکه " هوا چقدر تمیز است و عین بهار است" بسنده کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۲
رییس قوه قضاییه درخواست هیئت پارلمان اروپا برای بازدید از زندان‌های ایران و گفت‌وگو با زندانیان و نیز اعطای جایزه به برخی از آنان را دخالت آشکار در نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت که قوه قضاییه اجازه چنین دخالتی را به هیچ هیئت و کشوری نمی‌دهد.
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴
از سوی دادگاه انقلاب؛
آزاده اردکانی رئیس سابق موزه ملی ایران به دلیل تحصیل مال نامشروع به حبس و جریمه نقدی محکوم شد.
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶
غلامحسین الهام بار دیگر به عنوان سخنگوی دولت انتخاب شد.
تاریخ
  • یکی از ما چند نفر
۰۷
آبان

پادشاه عربستان با ابرازنگرانی از سقوط خاندان آل سعود، دستور سرکوب مخالفان را در این کشور صادر کرد.

 


آمریکا ناظران بین المللی انتخابات را به کشور راه نداد

  • یکی از ما چند نفر
۰۶
آبان
  • یکی از ما چند نفر
۰۳
آبان

 

مرسی فرد میانه رو و محتاطی است که بعضا برش لازم را در سیاست ندارد و وی در دوگانگی هایی گرفتار آمده که هر چند در جامعه طوفان زده ی مصر طبیعی است اما او به تنهایی مرد تصمیم گیری های سخت نیست!

مشهور است کتاب ها در مصر نوشته می شوند، در لبنان چاپ می شوند و در عراق عمل می شوند. بی شک کشور مصر را می توان رهبر اندیشه ای جهان عرب دانست. مصر از زمانی که فتح و وارد امت اسلامی شد تا به امروز همواره نقش مهم و بسزایی را ایفا کرده است. در قرون اخیر، ظهور شخصیت های مهم و بارز در احیای تفکر و تمدن اسلامی نیز در این سرزمین بوده است. شخصیت هایی نظیر محمد عبده، رشید رضا، سید قطب، عبدالرحمن الکواکبی برای نضج، رشد و توسعه اندیشه های اسلامی معاصر در جهان اسلام تلاش های فراوانی داشته اند و مصر اولین پایگاه آنان بوده است. چرا که مصر اولین سرزمین اسلامی بود که با تمدن غرب و اندیشه های غربی آشنا شد و تلاش داشت تا نسبت بین اسلام و غرب را دریابد. از این رو مصر نزدیک به یک قرن از تمامی کشورهای اسلامی در این خصوص مقدم بوده است. 

  • یکی از ما چند نفر
۰۳
آبان
انتخابات ریاست جمهوری باعث بازآرایش گروه های سیاسی کشور می شود. این مطلب سعی دارد طیف بندی گروه های سیاسی و بازیابی هویت هر یک را بر اساس انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 ترسیم نماید.

 

اصولگرایان و گفتمان پیشرفت 

 به صورت کلی اصولگرایان و کاندیدهای بالقوه آنها در انتخابات 1392 را نیز می توان به پنج دسته تقسیم کرد:

1. جامعه روحانیت مبارز تهران، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حزب مؤتلفه اسلامی (کاندیداهای بالقوه: پورمحمدی، قالیباف، حدادعادل، متکی و ولایتی).

2. جامعه اسلامی مهندسین (کاندیداهای بالقوه: لاریجانی و باهنر).

3. رهروان ولایت. (کاندیدای بالقوه: لاریجانی)

4. رهپویان انقلاب اسلامی و ایثارگران انقلاب اسلامی: (کاندیدای بالقوه: قالیباف و حدادعادل).

در بین اصولگرایان مؤلفه های مشترکی وجود دارد که می تواند باعث هویت بخشی آنها در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شود.

1.  نقد دولت احمدی نژاد: همانگونه که در دولت های نهم و دهم ملاحظه شده است، نقد دولت به یک عامل مشترک برای اصولگریان تبدیل شده است...

  • یکی از ما چند نفر
۰۳
آبان

 

جدیداً فروشگاه بزرگی در پاریس، توسط یک سایت دوست یابی افتتاح شده که ویژه زنان مجرد است. با گشایش این مغازه دیگر زنان مجرد نیاز به دوست‌شدن با مردان در خیابان‌ها یا محل‌های دیگری ندارند، بلکه مردانی در ویترین‌های این فروشگاه وجود دارند که می‌توانند آنها را پسندیده و بخرند!


مردانی که می‌خواهند در این فروشگاه به فروش برسند باید در سایت این فروشگاه نام بنویسند و به عضویت فروشگاه درآیند. در این فروشگاه مشخصات و بهای هزاران عضو این فروشگاه در اختیار دختران مجرد قرار داده می‌شود.

 

  • یکی از ما چند نفر
۰۱
آبان
دوست عزیز سلام
با تشکر از حضورتون و پیگیری شما
آقای خامنه ای در اردیبهشت سال 89 فقط دو بیانیه در
 1389/02/08 -  در دیدار کارگران نمونه سراسر کشور
1389/02/01 -  در دیدار گروه کثیری از پرستاران نمونه کشور داشتند.
ایشان در تاریخ 22 فروردین سال89 نه 5اردیبهشت دیداری با فرماندهان ارشد نظامی وانتظامی داشته اند که هر چه گشتیم حرفی از برخورد قوی و جدی در آن نبود!
در سال 1390 نیز ایشان دیداری با فرماندهان نیروی هوایی ارتش داشتند که هیچ صحبتی از انحراف اخلاقی فرزندان در آن جلسه نشد!
قسمت کوتاهی از سخنان ایشان در این جمع...
"من به همه‌ى جوانهاى عزیزمان در نیروهاى مسلح، در نیروى هوائى سفارش میکنم که به خودسازى بپردازند، به تربیت معنوى خود بپردازند؛ سطح آموزشها را، سطح سازماندهى  را، انضباط را، آگاهى‌ها را، برادرى و مهربانى در بین رده‌هاى مختلف را هرچه میتوانند، تقویت کنند؛ اینها نشانه‌هاى ارتش اسلامى و دینى است. انضباط هست، برادرى بین رده‌هاى مختلف هم هست؛ انضباط هست، رقابت مثبت بین رسته‌هاى گوناگون و بخشهاى مختلف - فنى، پشتیبانى، رزمى - وجود دارد، اما با روح برادرى، همکارى، هم‌افزائى و صمیمیت؛ این آن خصوصیات یک مجموعه‌ى نظامىِ اسلامى است. و از همه بالاتر، روحیه‌ى آمادگى و فداکارى است؛ که این آن چیزى است که دیگر هیچ کس از جبهه‌ى دشمنان شما آن را ندارد.
  • یکی از ما چند نفر