کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

۲۶
مرداد


در پایان روز پنج‌شنبه 24 مردادماه جاری، در پی 4 روز پرکار که از دوشنبه تا پنج‌شنبه هفته گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ادامه داشت و با بحث‌های داغ و پردامنه نمایندگان موافق و مخالف درباره صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس جمهور محترم همراه بود، رأی مثبت و منفی نمایندگان به صندوق‌ها ریخته شد و نهایتا 15 تن از 18 وزیر پیشنهادی رئیس جمهور محترم از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفتند و 3 وزیر آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فن‌آوری و ورزش و جوانان از حضور در کابینه آقای دکتر روحانی بازماندند. درباره آنچه طی این 4 روز و در جریان رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی مطرح شده بود و نتیجه نهایی آن، گفتنی‌هایی هست که به برخی از با اهمیت‌ترین آنها اشاره می‌کنیم؛
1- تمامی چند وزیر پیشنهادی که متهم به حضور و حمایت از فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 بودند بدون استثناء -تأکید می‌شود که بدون استثناء- ضمن انکار حضور و حمایت خود، از فتنه آمریکایی- اسرائیلی یاد شده اعلام دوری و انزجار کردند و با قاطعیت -بعضاً همراه با سوگند- آن ماجرای پلشت را بیرون از دایره اسلام و انقلاب و نظام دانسته و بر وفاداری خود به امام(ره) و رهبر معظم انقلاب و پیروی از خط ترسیم شده از سوی ایشان تأکید ورزیدند. این تأکید و اصرار اکید که گاه با اشاره به مستنداتی نیز همراه بود، صرفنظر از میزان انطباق آن با واقعیت، نشانه و گواه آن است که فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 در سیاه‌ترین و بدنام‌ترین نقطه تاریخ این مرز و بوم دفن شده تا آنجا که کمترین نشانه از پیوند و رابطه با سران و اصحاب فتنه می‌تواند نفرت و انزجار مردم را در پی داشته باشد و معدود افرادی که به همراهی با آنان متهم شده بودند نیز، خوشنامی خود را در اعلام برائت از سران رسوا و اصحاب بدنام آن فتنه آمریکایی- اسرائیلی می‌دانند.
برائت از فتنه 88 که می‌توان از آن با عنوان پوزش صریح و یا تلویحی متهمان به حضور در فتنه یاد کرد، یکی از برجسته‌ترین موضوعاتی بود که در طول 4 روز بحث و بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی سایه پررنگ آن بر تمامی اظهارات نمایندگان موافق و مخالف و گزینه‌های معرفی شده به وضوح احساس می‌شد. این سایه به اندازه‌ای پررنگ بود که اعتراض گسترده و توأم با عصبانیت اپوزیسیون خارج کشور و مدعیان فراری اصلاحات را در پی داشت.

  • یکی از ما چند نفر
۲۳
مرداد
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • یکی از ما چند نفر
۱۶
مرداد


کمتر از ۵۰ روز از انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران می گذرد که طرح "تشدید تحریم نفتی ایران" در کنگره امریکا با اکثریت قاطع آرا (۴۰۰ موافق و ۲۰ مخالف) تصویب شد، هر چند این طرح هنوز به تایید نهایی مجلس سنا و امضای اوباما نرسیده است اما حامل چند نکته اساسی است:

۱. علیرغم تغییر رییس جمهور ایران و روی کار آمدن فردی که در مجامع بین المللی و دیپلماتیک به نرمش در برابر غرب شهرت دارد، امریکایی هابه دنبال ایجاد فضایی هستند تا ایران از موضع ضعف حداکثری وارد مذاکره با امریکا شود. به عبارت دیگر امریکایی ها حتی روی کار آمدن روحانی را نیز چندان به فال نیک نگرفته و به دنبال مذاکره برابر و بدون پیش فرض با جمهوری اسلامی نیستند، همچنان حقوق مردم ایران برای امریکایی ها کمترین اهمیتی ندارد و تشدید تحریم های نفتی ایران حتی بعد از انتخاب روحانی، یعنی امریکا فشار همه جانبه به جمهوری اسلامی را در دستور کار خواهد داشت

  • یکی از ما چند نفر
۱۶
مرداد

*شما فرموده بودید که آقای عارف و روحانی یک رأی حداقلی آوردند و بعد آن سیری که طی شد دوباره تأیید شدند، حالا از دوستان دیگری که تأیید شدند کدام شان بیشترین رأی را آورد. حالا این ها کمترین بودند و بیشترین را چه کسانی آوردند؟

اسم بگوییم

*اسم بگویید

کسی که بیشترین رأی را در شورا آورد، آقای جلیلی بود

...

*من شنیده بودم که شما قبل از رأی گیری خودتان به این نتیجه رسیده بودید که فضای مجلس مناسب نیست. حالا یک سری ها می گویند به خاطر ایستادگی شما در زمان تأیید صلاحیت نماینده ها بوده است و بعضی از آقایان مجلس هم اعتراضاتی داشتند، آیا این موارد مسبب عدم رأی آوری شما شد؟

۱۴
مرداد
۱۴
مرداد



برای مشاهده تصویر با وضوح بالا روی عکس کلیک کنید.

منبع: دیدبان

  • یکی از ما چند نفر
۱۳
مرداد

سلام بچه ها

طاعاتتون قبول

لازمه که دقیق این دو سخنرانی رو در مراسم تنفیذ  12مرداد 1392 بخونیم و در طول این 4 سال در ذهن و خاطرمون باشه

سخنان اقای روحانی خصوصا در مورد اعتدال

بیانات حضرت آقا پس از سخنرانی آقای روحانی

+

سخنان دکتر روحانی در مراسم تحلیف


بچها خیلی خیلی التماس دعای فرج

اگ یادتون بود برای این حقیر هم دعا کنید


هاتف 1

  • یکی از ما چند نفر
۱۲
مرداد

اصلی ترین خطری که در این سالهای پیش رو خواهیم داشت "فرهنگ" است از این به بعد هر میزان که نیروهای حزب اللهی روی فرهنگ کار کنند، کم است. ما انقلابمان یک انقلاب فرهنگی و دینی بوده است اما در سالهای بعد از انقلاب همواره این موضوع مورد غفلت بوده است. در دوران سازندگی و اصلاحات که فرهنگ کشور رو به استحاله رفت؛ در دوره احمدی نژاد نیز عملا فرهنگ رها شد و خیلی از سیاست های فرهنگی قبل ادامه یافت.

 لذا درست است که در شرایط کنونی فوریت کشور حل مساله معیشتی و اقتصاد مردم است، اما خطرناک ترین تهدید کشور استحاله فرهنگی است که تا حدی هم رخ داده است. حل این مساله هم نه به معنای گشت ارشاد و رفتارهای سلبی (که در البته در جای خودش لازم است)، بلکه کارهای ایجابی است که که تاکنون کمتر صورت گرفته است.

ما در این انتخابات علت اصلی شکست مان نارضایتی اقتصادی بود؛ اما ریشه و زیربنای آن "فرهنگ" بود چون اگر توده مردم ما فرهنگ انقلاب و مقاومت را باور داشتند، با تمام سختی ها انتخاب دیگری می کردند. باور داشتن مقاومت، یک ریشه تربیتی و فرهنگی می خواهد و به همین خاطر هم بود که شاید کسی که در سالهای اخیر بیشترین ضربات اقتصادی را دید، رای اش سعید جلیلی بود اما آن کسی که سرمایه اش در سالهای اخیر چند برابر شده بود، رای به حسن روحانی را انتخاب کرد. فهم و باور داشتن گفتمان مقاومت، یک باور فرهنگی است که از این دست مثالها زیاد است و باید برای پذیرش اجتماعی این قبیل موضوعات در جامعه از این به بعد بیشتر کار کرد.


وبلاگ دست نوشته های یک دانشجو-امیر حسین ثابتی



هاتف 1
  • یکی از ما چند نفر
۰۵
مرداد

pdf کتاب اخبات که سه تا سخنرانی توپ استاد صفایی تو شبای قدره

تقدیم به رفقای عزیز-گوارای وجود

التماس دعا


لینک زیرو بزنید

http://www.einsad.ir/Main.php?pid=books_ostad_form&id=49&start=11&tedad=10&ftitle=&fid=

بعدش روی «دریافت فایل» کلیک کنید.


هاتف 1

  • یکی از ما چند نفر
۰۴
مرداد

" انسان سایش پذیر است.هر انسان دیگری جز معصومین در برخورد ها و سایش ها و اصطکاک ها,ساییده و کم می شود و برجستگی های رو حی اش تغییر می یابند.باید مراقبش بود... "

عوامل فرسایش نیرو های خودی (در جبهه ی فرهنگی که جبهه ی مغفول مانده ی نیرو های انقلابی است) در کلام رهبری به طور خلاصه موارد زیر می باشد:


1.عدم توجه مسئولین به گزینش و شناسایی استعداد ها.

2.خودباختگی خودی ها در برابر شخصیت های جبهه ی دشمن.

3.تردید عناصر خودی در پایبندی نظام به آرمان هایش.

4.ورود خودی ها به  دعواهای خطی و حزبی.

5.دنیا و جلوه های فریبنده ی آن.


کتاب دغدغه های فرهنگی


  • یکی از ما چند نفر