کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان

مظلومیت فرهنگ

شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۲۷ ب.ظ

اصلی ترین خطری که در این سالهای پیش رو خواهیم داشت "فرهنگ" است از این به بعد هر میزان که نیروهای حزب اللهی روی فرهنگ کار کنند، کم است. ما انقلابمان یک انقلاب فرهنگی و دینی بوده است اما در سالهای بعد از انقلاب همواره این موضوع مورد غفلت بوده است. در دوران سازندگی و اصلاحات که فرهنگ کشور رو به استحاله رفت؛ در دوره احمدی نژاد نیز عملا فرهنگ رها شد و خیلی از سیاست های فرهنگی قبل ادامه یافت.

 لذا درست است که در شرایط کنونی فوریت کشور حل مساله معیشتی و اقتصاد مردم است، اما خطرناک ترین تهدید کشور استحاله فرهنگی است که تا حدی هم رخ داده است. حل این مساله هم نه به معنای گشت ارشاد و رفتارهای سلبی (که در البته در جای خودش لازم است)، بلکه کارهای ایجابی است که که تاکنون کمتر صورت گرفته است.

ما در این انتخابات علت اصلی شکست مان نارضایتی اقتصادی بود؛ اما ریشه و زیربنای آن "فرهنگ" بود چون اگر توده مردم ما فرهنگ انقلاب و مقاومت را باور داشتند، با تمام سختی ها انتخاب دیگری می کردند. باور داشتن مقاومت، یک ریشه تربیتی و فرهنگی می خواهد و به همین خاطر هم بود که شاید کسی که در سالهای اخیر بیشترین ضربات اقتصادی را دید، رای اش سعید جلیلی بود اما آن کسی که سرمایه اش در سالهای اخیر چند برابر شده بود، رای به حسن روحانی را انتخاب کرد. فهم و باور داشتن گفتمان مقاومت، یک باور فرهنگی است که از این دست مثالها زیاد است و باید برای پذیرش اجتماعی این قبیل موضوعات در جامعه از این به بعد بیشتر کار کرد.


وبلاگ دست نوشته های یک دانشجو-امیر حسین ثابتی



هاتف 1
  • یکی از ما چند نفر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی