کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان

۲۰ مطلب در مهر ۱۳۹۱ ثبت شده است

۳۰
مهر

..

اما پشتوانه های اصلی و مخفی فیلم:

1 . کفار صهیونیستی

2 . جریان علی سینا (که قریب 10 سال است علیه اسلام و پیامبر در سایت ها مطلب می گذارد و چاپ می کند اما هیچ نشانی از او نیست و بارها دعوت به مناظره شده اما خود را نشان نداده است.)

3 . پملا گلر و مارکس پنسر

4 . دیوید هروویدس

 ..

 

 

  • یکی از ما چند نفر
۳۰
مهر

 

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آخرین ساعات جمعه شب بود که خبر واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان زائر مناطق دفاع مقدس اعلام شد خبری که لحظه به لحظه بر تعداد شهدایش افزوده می شد و در نهایت این حادثه منجر به شهادت 26 دانش آموز بروجنی شد. 

 حادثه ای که بخاطر لغزندگی جاده، سرعت بالا و عدم کنترل راننده ایران را دغدار کرد و هرچند برخی مسئولان مسئول در این باره از پاسخ گویی طفره رفتند و حاضر نشدند بخشی از مسئولیت خود را بپذیرند اما این اتفاق با سوءاستفاده های سیاسی رسانه های اصلاح طلب همراه بود، رسانه هایی که دوست نداشتند اسم این دانش آموزان را «شهید» بنامند و همه با نام «کشته شده گان» از آنها نام بردند.

  • یکی از ما چند نفر
۲۹
مهر


اتفاق اول: تأثیر تهدیدهای نفتی ایران بر قیمت سوخت در آمریکا
اتفاق دوم: نقش ایران در وقوع بیداری اسلامی
اتفاق سوم: پررنگ بودن نقش ایران در تقویت محور مقاومت


  • یکی از ما چند نفر
۲۹
مهر

اعزام سفیر مرسی به اسرائیل مردم مصر را بهت زده کرد

جزئیات بیشتر از حادثه تروریستی دیروز در چابهار

 

  • یکی از ما چند نفر
۲۹
مهر

عارف و کاندیداتوری!!

سکه

حزب خدا پیروز است..

  • یکی از ما چند نفر
۲۷
مهر
به گزارش « ندای انقلاب » طی روزهای اخیر یکی از سایت‌های وابسته به انجمن زرتشتیان تهران با انتشار بنری تبلیغاتی از جوانان مسلمان و زرتشتی دعوت کرده است برای شرکت در تور یکروزه بازدید از" آتشکده‌های گیلانگشه " و تشویر واقع در شهرستان طارم ثبت‌نام و بلیت تهیه نمایند.

این تور یکروزه که بصورت مختلط و با مدیریت یکی از زرتشتیان بنام " سهراب هنگامی " قرار است در روز ۱۲ آبان ماه برگزار شود، درواقع رویکرد جذب جوانان مسلمان را دنبال می‌کند.
تغییرات اعمال شده در تقویم رسمی سال 1392 ابلاغ شد

بر این اساس، 20 فروردین به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی(‌سالروز شهادت سید مرتضی آوینی)، 17 شوال؛ روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، 12 آذر(‌برابر با 3 دسامبر)، روز جهانی معلولان، 20 مهر؛ روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، 13 جمادی‌الثانی؛ روز تکریم مادران و همسران شهدا، 5 ذی‌القعده؛ روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه و 18 تیر؛ روز ادبیات کودکان و نوجوانان در متن تقویم رسمی کشور در سال 1392 گنجانده می‌شود.

همچنین، 8 آبان؛ روز پدافند غیرعامل، 30 تیر؛ روز بزرگداشت آیت‌الله سید ابوالقاسم کاشانی، 15 مرداد؛ سالروز شهادت امیر سرلشکر خلبان عباس بابایی، 14 تیر؛ روز شهرداری و دهیاری و 10 شهریور؛ روز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیا (ص) آجا نیز در ضمیمه تقویم رسمی کشور در سال 1392 گنجانده می‌شود.

 

  • یکی از ما چند نفر
۲۷
مهر
مردم زمان پیغمبر اکرم(صلی الله علیه وآله) عموماً و به جز تعداد معدودی از آنها، نسبت به اسلام آشنایی عمیق و همه جانبه نداشتند. از سال سوم بعثت دعوت پیغمبر(صلی الله علیه وآله) علنی شد و در طول بیست سال پس از آن، با مشقت های فراوان، عده ای از مردم مسلمان شدند که عمده آن نیز بعد از هجرت پیغمبر(صلی الله علیه وآله) به مدینه و آن هم در سه، چهار سال آخر عمر پیامبر(صلی الله علیه وآله) بود.
  • یکی از ما چند نفر
۲۶
مهر
پ ن پ!!!!

به گزارش فرهنگ نیوز آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان کاخ سفید که در سال‌های اخیر دامنه فعالیت خود را به شبکه‌های اجتماعی کشانده و تلاش می‌کند از این راه با کاربران ایرانی این شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کند، در جدیدترین مطلب خود در "فیس بوک"، معنای یک اصطلاح رایج میان جوانان را خواستار شده است!!!!!!!!!!!!!!

 
نبرد در صحن مسجد اموی/ قرآن‌های سوخته‌شده توسط تروریست‌ها
 
وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَساجِدَ اللَّهِ أَنْ یُذْکَرَ فیهَا اسْمُهُ وَ سَعى‏ فی‏ خَرابِها أُولئِکَ ما کانَ لَهُمْ أَنْ یَدْخُلُوها إِلاَّ خائِفینَ لَهُمْ فِی الدُّنْیا خِزْیٌ وَ لَهُمْ فِی الْآخِرَةِ عَذابٌ عَظیمٌ114

بعد از ظهر روز گذشته تروریست‌های مسلح با یورش به مسجد جامع اموی حلب در آن نفوذ کرده و کنترل آن را به دست گرفتند و بخش‌هایی از این مسجد تاریخی را به آتش کشیدند.فیلم منتشرشده توسط المیادین نشان می‌دهد تروریست‌ها بخش‌هایی از این مسجد را به آتش کشیده‌اند و تعدادی از قرآن‌ها و دیگر کتب دینی نیز در آتش سوخته است.

نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای نظامی این کشور با بیرون راندن تروریست‌های مسلح از محوطه و داخل مسجد اموی حلب پس از درگیری‌های شدیدی که در محوطه این مسجد بین دو طرف روی داد، هم‌اکنون کنترل این مسجد را در دست دارند.

آشفتگی در بازارهای نفتی پس از اعلام تحریم‌های ضد ایرانی اتحادیه اروپا

خبرگزاری فارس: پس از اعلام تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران، نگرانی از وضعیت عرضه نفت باعث شد قیمت این محصول در بازارهای جهانی به بالای ۱۱۵ دلار برسد.

  • یکی از ما چند نفر
۲۲
مهر

 

رهبر معظم انقلاب در جریان سفر خود به استان خراسان شمالی در باره حجاب برخی استقبال کنندگان اظهارنظر کردند.
 
به گزارش رجانیوز ایشان خطاب به مسئولان فرمودند:  «خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانونهاى فرهنگى – هنرى بروید و پذیراى جوانها باشید. با روى خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا. فرمود: «و سنّة من نبیّه»، که ظاهراً عبارت است از «مداراة النّاس»؛ مدارا کنید. ممکن است ظاهر زننده‌اى داشته باشد؛ داشته باشد. بعضى از همینهائى که در استقبالِ امروز بودند و شما – هم جناب آقاى مهمان‌نواز(استاندار )، هم بقیه‌ى آقایان – الان در این تریبون از آنها تعریف کردید، خانمهائى بودند که در عرف معمولى به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد میریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ى به این اهداف و آرمانهاست. او یک نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند. «گفتا شیخا هر آنچه گوئى هستم / آیا تو چنان که مینمائى هستى؟».  ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهى از منکر هم میکند؛ نهى از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت. بنابراین با قشر دانشجو ارتباط پیدا کنید.»
  • یکی از ما چند نفر
۱۶
مهر
آپلود عکس

  • یکی از ما چند نفر
۱۵
مهر

آیا اخیرا، مثلا طی دو، سه و یا ده روز اخیر در معادلات و چرخه اقتصادی کشور، رخداد تازه و غیرمنتظره ای اتفاق افتاده است؟ پاسخ منفی است. بنابراین، افزایش ناگهانی و جهشی قیمت ارز که افزایش قیمت سایر کالا و خدمات مورد نیاز مردم را نیز در پی داشته است، برای چیست؟ مهم ترین رخداد چند روز گذشته که همگان و حتی دشمنان تابلودار جمهوری اسلامی ایران هم از آن با عنوان تعیین کننده ترین رویداد در هر دو عرصه منطقه ای و جهانی یاد می کنند، برپایی موفقیت آمیز اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران بوده است. اهمیت و نقش این رخداد در ارتقاء جایگاه ایران اسلامی به اندازه ای بود که آمریکا و متحدان اروپایی و صهیونیستی آن، عناوینی نظیر سیلی ایران به غرب، گوشمالی آمریکا و اروپا و اسرائیل، آخرین میخ بر تابوت تحریم های غرب، مهر باطل شد بر ادعای انزوای ایران و... را برای توضیح و تفسیر این رخداد بزرگ برگزیده اند. آیا طی چند روز گذشته غیر از این رخداد که نمایش شکوهمندی از اقتدار و جایگاه برجسته ایران اسلامی در سطوح مختلف است، رخداد دیگری را می توان آدرس داد؟! باز هم پاسخ منفی است و جای این سوال منطقی است که چرا در پی این دست آورد بزرگ و بهره گیری و میوه چینی از آن باید نظاره گر و شاهد پدیده زشت و پلشت اخلال در بازار سکه و ارز و فشارهای جانبی ناشی از آن بر مردم و مخصوصا اقشار مستضعف جامعه باشیم؟! بی تردید می توان گفت که اخلال اخیر در بازار سکه و ارز، طبیعی نیست، چرا که اتفاق غیرمنتظره ای در میان نبوده است. پس ماجرا چیست؟! و چه دست های پنهان و آشکاری برای انتقام از مردم این مرز و بوم و تلخ کردن کام آنان بعد از پیروزی بزرگ این روزها، از آستین بیرون آمده اند؟! انکار نمی توان کرد که در این ماجرا نکات ظریف و بعضا پیچیده ای نیز در میان است ولی بسیاری از عوامل و علل آن برخلاف برخی از پیچیده نمایی ها، «پیچیده» نیست. بخوانید؛
1- 3 شب پیش -شنبه شب- رادیو فارسی زبان اسرائیل که به نوشته «جروزالم پست» و به نقل از «نیویورکر» هولنا ک ترین ضربه را از اجلاس تهران دریافت کرده بود در یک تفسیر خبری- بخوانید پیام به ستون پنجم داخلی- پیش بینی کرد که قیمت دلار طی دو، سه روز آینده در ایران «تا مرز 2300 تومان و شاید بیشتر از آن» افزایش خواهد یافت! و در ادامه گفت؛ «بعید نیست قیمت دلار حتی تا مرز 6300 تومان نیز پیش برود» و... فردای آن روز، بی آن که پدیده تازه ای به چرخه اقتصادی کشور و معادلات آن وارد شده باشد، قیمت دلار و سپس سکه طلا افزایش یافت. آیا سوال برانگیز نیست؟! و آیا افزایش دهندگان جهشی قیمت دلار مخاطبان اصلی پیام رادیو اسرائیل نبوده اند؟!
گفتنی است که در جریان فتنه آمریکایی-اسرائیلی 88 نیز شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» که آشوبگران در روز قدس سر داده بودند، دو روز قبل از آن از سوی سایت فارسی زبان وزارت خارجه اسرائیل به فتنه گران پیشنهاد شده بود.

  • یکی از ما چند نفر
۱۵
مهر

افت قیمت سکه و ارز در بازار آزاد آغاز شد.

بنابه گزارش ها نرخ دلار روز پنج شنبه با کاهش 700 تومانی نسبت به روز قبلش به حدود 2900 تومان رسید و شنیده ها حاکی است که روز شنبه هم این روند ادامه می یابد و 200 تومان دیگر نرخ دلار کاهش می یابد.
همچنین همزمان با افت قیمت ارز، بهای سکه و طلا هم رو به نزول گذاشت و علیرغم افزایش جهانی قیمت طلا روز پنج شنبه بهای هر قطعه سکه بهار آزادی حدود 400 هزار تومان ارزان شد.
بازار سکه و طلا
رو به ثبات می رود

ایران تا سال 2018 در میان 10 کشور برتر علمی دنیا

خبرنامه دانشجویان ایران:معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به جایگاه تولیدات علمی کشور بر اساس نتایج حاصل از مطالعات آینده‌نگاری، گفت: رتبه 10 کشور برتر جهان بر اساس تولیدات علمی در سال 2018 میلادی پیش بینی شد.

دکتر مصطفی قانعی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مقایسه روند رشد رتبه بین المللی کشور ایران در کلیه گرایش‌های علوم و علوم پزشکی و سلامت بر اساس تعداد مقالات در نظر گرفته شده است و بر اساس آن رتبه بین المللی کشور ترکیه در سال 2012 میلادی در کلیه گرایش‌های علوم برابر 19 و در علوم پزشکی برابر 15 است.

وی افزود: اگر ما با همین وضعیت پیش برویم در سال 2015 رتبه نخست در منطقه خاورمیانه را کسب می کنیم.

  • یکی از ما چند نفر
۱۲
مهر

 

در مثل از گذشتگان است که" بچه که بیاد روزیشو با خودش میاره"همگان حتی مسئولین محترم نیز اعتقاد راسخی به این سخن قدیمی داشتند

انان بچه ها را دسته دسته روانه دانشگاه کردند و گمان میکردند بچه روزیشو با خودش میاره!!!!!!!!!!!!ب

چه ها امدند اما

از قضا سرکنگبین صفرا فزود و انان روزی ما را نیز از ما گرفتند!ماست اعلا و سالاد خوشمزه !!!وهرازچندگاهی میوه برایمان خاطره ای شد بس خوب و شیرین و دور

بماند که قیمت غذا سیری صعودی داشته و بماند جریمه های 500 تومانی

حالا من سوالم اینه !بچه که میاد روزیشو با خودش میاره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • یکی از ما چند نفر
۱۲
مهر

 بازار سکه و ارز دیروز برای اولین بار در چند روز اخیر با افت قیمتی مواجه شد اما پس از گذشت ساعتی دوباره به نرخ های قبلی بازگشت.
به گزارش خبرنگار ما، بازار ارز و طلا حوالی ساعت 13دیروز با کاهش قیمت ها همراه شد به گونه ای که بهای هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید با 100 هزار تومان کاهش به یک میلیون و 260هزار تومان رسید. این در حالی بود که این نوع سکه روز دوشنبه حدود یک میلیون و 360 هزار تومان معامله شده بود.
همچنین دیروز علاوه بر کاهش مقطعی قیمت سکه، نرخ دلار نیز برای ساعتی روند نزولی به خود گرفت و با 300 تومان کاهش به 3300 تومان رسید.
البته این افت قیمتی چندان دوام نداشت و همچون نرخ طلا و سکه پس از گذشت حدود یک ساعت بهای هر دلار به حدود 3500 تومان افزایش یافت.

حزب مخملی گرجستان در انتخابات پارلمانی شکست خورد

حزب مخملی و غرب گرای حاکم گرجستان به رهبری ساکاشویلی در انتخابات پارلمانی روز دوشنبه این کشور از ائتلاف مخالفان شکست خورد.
به گزارش خبرگزاری ها براساس اطلاعیه کمیته مرکزی انتخابات گرجستان ائتلاف مخالفان به رهبری «بیدزینا ایوانیشویلی» میلیاردر معروف گرجی با کسب بیش از 56 درصد آرا در انتخابات پارلمانی روز دوشنبه این کشور به پیروزی رسید.

  • یکی از ما چند نفر
۱۰
مهر

بستان، تظاهرات و برگزاری تجمع در اعتراض به هتک حرمت پیامبر اکرم(ص) را حرام اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النسیج، در حالی که جهان اسلام در اعتراض به پخش فیلم موهن و انتشار کاریکاتور توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) بپا خواسته و اعتراضات به کشورهای اروپایی نیز کشیده شده است، شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، مفتی عربستان سعودی هرگونه تظاهرات و تجمع در محکومیت این توهین را حرام اعلام کرد.
 
وی که به عالم درباری در عربستان شهرت دارد بر حرمت تظاهرات و تجمع علیه توهین به رسول خدا (ص) فتوا داد و تصریح کرد که بهتر است با نصیحت به این هتاکی پاسخ داده شود.
 
آل الشیخ که فتواهای فراوانی علیه شیعیان صادر کرده است، افزود: تحریم و قطع رابطه هیچ جایگاهی در اسلام ندارد و مسلمانان باید از چنین اقدامی دست برداشته و با نصیحت و کلمه حق به پاسخگویی این توهین ها بپردازند.
 
مفتی وابسته به خاندان آل سعود از تاسیس موزه سیره پیامبر اکرم(ص) نیز انتقاد کرد و اظهار داشت: تاسیس چنین موزه هایی سبب باز شدن درهای تبرک و غلو در جوامع اسلامی می شود.
 
گفتنی است با وجود این که علمای سراسر جهان نسبت به هتک حرمت حضرت محمد مصطفی (ص) در غرب به شدت خشمگین شده اند، علمای وهابی عربستان سعودی هیچ اقدامی برای محکومیت این توهین انجام نداده و حتی اعتراض به پخش این فیلم را حرام می دانند.
 
روزنامه الریاض این کشور نیز در مقاله ای به قلم سردبیر آن، فیلم موهن به رسول اعظم (ص) را تنها یک اثر هنری توصیف و اعتراضات صورت گرفته از سوی مسلمانان سراسر جهان را نادرست و مغایر آزادی بیان عنوان کرد.
  • یکی از ما چند نفر
۰۹
مهر

حضرت اقا - انتظاری

  • یکی از ما چند نفر
۰۹
مهر
X
تبلیغات در بلاگ اسکای

حمید داود آبادی در آخرین پست وبلاگ خاطرات جبهه نوشت: اوایل بهمن ماه 1377 بود و بعد از ماه مبارک رمضان. همراه "مسعود ده نمکی" و فرزندانم سعید و مصطفی - که آن موقع هفت – هشت سال بیشتر نداشتند – خدمت مقام معظم رهبری بودیم. نماز جماعت مغرب و عشا در جمع کوچک مان به امامت آقا خوانده شد و آقا همان جا روی سجاده برگشت رو به ما و حال و احوال و گپ و گفت شروع شد. تازه نشریه شلمچه، به ضرب و زور "عطاالله مهاجرانی" وزیر ارشاد اصلاحات تعطیل و قلع و قمع شده بود.
مسعود تقویم زیبایی را که در نوع خود در آن زمان بی نظیر بود، با خود آورده بود تا تقدیم آقا کند. سررسید جالب "یاد یاران" با تصاویر رنگی شهدا که در نوع خود اولین بود.
آقا، سررسید را گذاشت جلویش و شروع کرد به تورق. برای هر کدام از شهدا که تصویرش را می دید، خاطره یا نکته ای می گفت. از شهید "سیدمجتبی هاشمی" که فرمود: "آقا سید برای خودش در آبادان حال و هوایی داشت." تا شهید "عباس بابایی" که آقا خواب زیبایی را که چند شب قبل از آن شهید دیده بود، تعریف کرد.
شهید "محمود کاوه" که آقا از آشنایی اش با خانواده آن عزیز در مشهد گفت و شهیدان دستواره که چند روز قبل از آن، به سر مزار آن سه برادر شهید رفته بود و ...

هر کدام از تصاویر زیبا، احساس آقا را با خود همراه داشت. مثلا عکس شهید "علی اشمر" – قمرالاستشهادیین لبنان - برای آقا خاطره آخرین دیدار پدر آن شهید و برادر بزرگ تر او محمد را به همراه داشت، که حاج منیف گفته بود: "آقا، من حاضرم همین پسرم محمد را هم به راه اسلام و ولایت فدا کنم." و آقا که بر پیشانی محمد بوسه زده بود؛ و چندی بعد، محمد اشمر در عملیات مقاومت جنوب لبنان، با گلوله صهیونیست ها که بر پیشانی اش نشست، به شهادت رسیده بود.

از بقیه بگذریم.
همه اینها را گفتم تا به این جا برسم.
آقا در بین صحبت هایش فرمود:
"تصویر شهیدی در اطاق من هست که بسیار زیباست و خیلی به آن علاقه دارم."
 

  • یکی از ما چند نفر
۰۹
مهر

فعالان ضد اسلام مقیم آمریکا با همکاری تعدادی از قبطیان مصری مهاجر در این کشور و «تری جونز» کشیش دیوانه آمریکایی اقدام به ساخت و پخش فیلمی شرم آور در توهین به پیامبر اکرم(ص) و دین اسلام کردند.

این فیلم موهن، سخیف و حتی بدون کمترین ارزش هنری که "معصومیت مسلمانان (Innocence of Muslims) " نام دارد یک فیلم آماتوری به کارگردانی شخصی به نام «ناکولا بیسلی ناکولا» با نام مستعار «سام باسیل» است و حاوی صحنه‌ها و توهین‌هایی به پیامبر اکرم(ص) است که زبان از بیان آنها شرم می‌کند.

  • یکی از ما چند نفر
۰۹
مهر

بعد از آن که آقای دکتر احمدی نژاد در مصاحبه با واشنگتن پست از آمادگی و ابراز تمایل ایران برای برقراری رابطه با آمریکا خبر داد، انتظار آن بود که این پیشنهاد رئیس جمهور محترم کشورمان بلافاصله با استقبال گرم اوباما و سایر مقامات بلندپایه آمریکایی روبرو شود، چرا که طی بیش از دو دهه گذشته، «مذاکره با ایران» یکی از اهداف راهبردی دولت آمریکا بوده است که همواره نیز مخالفت شدید جمهوری اسلامی ایران را در پی داشته است. بنابراین وقتی رئیس جمهور محترم کشورمان درباره «مذاکره مستقیم» و نهایتا برقراری رابطه با آمریکا ابراز تمایل می کند، استقبال اوباما و سایر مقامات آمریکایی از این پیشنهاد، طبیعی ترین واکنش مورد انتظار از سوی آنان است ولی نه فقط اوباما و دیگر مقامات آمریکایی از این پیشنهاد آقای دکتر احمدی نژاد کمترین استقبالی نکردند، بلکه با پیشنهاد ایشان برخوردی سرد و تقریبا بی تفاوت نیز داشتند و سؤال این است که چرا؟!
مگر نه این که مذاکره مستقیم با ایران، آرزوی چندین و چند ساله دولتمردان آمریکایی بوده و هست پس علت چه بود که از ابراز تمایل رئیس جمهور کشورمان استقبال نکردند؟! پاسخ دشوار نیست و با پوزش از آقای احمدی نژاد باید گفت دولتمردان آمریکایی، پیشنهاد آقای احمدی نژاد را بدون پشتوانه تلقی کرده اند. چرا که آنها نیز به خوبی می دانند آقای احمدی نژاد اگرچه رئیس جمهور و یکی از مسئولان بلندپایه جمهوری اسلامی ایران است ولی اتخاذ تصمیم درباره مذاکره یا رابطه با آمریکا در حوزه مسئولیت و اختیارات قانونی ایشان نیست بلکه مطابق اصل یکصد و دهم قانون اساسی، تعیین سیاست های کلان نظام برعهده رهبری است و رهبر معظم انقلاب نیز بارها به صراحت و با ارائه دلایل منطقی و مستندات خالی از ابهام، مخالفت خود را با مذاکره و رابطه ایران و آمریکا اعلام کرده اند. بنابراین علی رغم آن که پیشنهاد آقای احمدی نژاد برای دولتمردان آمریکایی یک «امتیاز طلایی» تلقی شده و تحقق آرزوی سال ها بر زمین مانده آنان بود ولی می دانستند این پیشنهاد فاقد پشتوانه است و نهایتا می تواند در حد و اندازه تمایل شخصی ایشان تلقی شود و نه تصمیم برخاسته از خواست مردم و اراده نظام. دقیقا به همین علت است که ابراز تمایل آقای احمدی نژاد به مذاکره و برقراری رابطه با آمریکا از سوی دولتمردان آمریکایی «جدی» و «قابل اعتناء» ارزیابی نمی شود.

معاون راهبردی قوه قضائیه:
طرح مذاکره با آمریکا کج سلیقگی سیاسی است

معاون راهبردی قوه قضائیه با اظهار امیدواری نسبت به اینکه اظهارات منسوب به رئیس جمهور درباره رابطه با آمریکا ساخته و پرداخته رسانه ها باشد،گفت: طرح مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی، کج سلیقگی سیاسی است و می تواند دارای پیامدهای خطرناک باشد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، «محمدباقر ذوالقدر» معاون راهبردی قوه قضائیه که در جمع مدیران، کارشناسان و کارکنان حوزه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به مناسبت هفته دفاع مقدس سخن می گفت با انتقاد از اظهارات منسوب به رئیس جمهور درباره مذاکره و رابطه با امریکا اظهار امیدواری کرد که این مطالب از سوی رئیس جمهور صادر نشده باشد و ساخته و پرداخته رسانه ها و محافل سیاسی باشد.
معاون راهبردی قوه قضائیه طرح مذاکره و رابطه با امریکا در شرایط فعلی جهان را نوعی کج سلیقگی سیاسی دانست که می تواند دارای آثار و پیامدهای خطرناک باشد.

چین و روسیه خواستار ازسرگیری مذاکرات 1+5 با ایران شدند

پکن و مسکو خواستار ازسرگیری سریع مذاکرات هسته ای میان گروه 1+5 با ایران شدند.
«سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به این که مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران نباید تحت تاثیر فعالیت های پیش از انتخابات در ایران و آمریکا قرار گیرد، افزود: ما پیشنهاد می کنیم که دور جدید این مذاکرات بدون معطلی در ماه اکتبر برگزار شود.

ادامه واکنش ها به سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل
فایننشال تایمز: سخنان نتانیاهو عقب نشینی مفتضحانه مقابل ایران بود

نقاشی کودکانه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل برای خطرناک نشان دادن برنامه هسته ای ایران همچنان مورد تمسخر و مضحکه رسانه های خارجی قرار دارد.
روزنامه فایننشال تایمز در شماره دیروز خود در مقاله ای به قلم «توبیاس باک» نوشت: سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل حاوی یک لحظه از یک عقب نشینی تاکتیکی مفتضحانه خیره کننده بود.

کاریکاتوریست «شرق» در دادسرا حضور یافت/رحمانیان همچنان در بازداشت

خبرگزاری فارس: کاریکاتوریست روزنامه شرق در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت. مدیرمسئول روزنامه شرق نیز همچنان در زندان است.


به گزارش خبرنگار قضایی فارس، کاریکاتوریست روزنامه توقیف شده شرق از صبح امروز به دادسرای فرهنگ و رسانه رفته و در حال ارائه توضیحات درباره محتوای کاریکاتور منتشر شده در این روزنامه است.

بلومبرگ:
از نظر بازدهی بورس تهران در صدر بورس های جهان قرار گرفت

بلومبرگ، بورس تهران را در صدر بورس های جهان معرفی کرد.
جدیدترین آمار منتشر شده توسط بلومبرگ در خصوص میزان بازدهی بورس های جهان نشان می دهد شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته میلادی با 10/6 درصد افزایش، بالاترین رشد را در میان بورس های جهان به خود اختصاص داد.
به گزارش ایسنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که بیانگر بازدهی سرمایه گذاران است، با رشدی معادل 1617 واحدی در هفته گذشته به رقم 28 هزار و 132 واحد رسید تا متوسط بازدهی 10/6 درصدی عاید سرمایه گذاران شود.

جدول/قیمت روز سکه و ارز


  • یکی از ما چند نفر
۰۴
مهر
تجمع در دانشگاه علامه در محکومیت توهین به ساحت پیامبراکرم(ص)

گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دانشگاهیان دانشگاه علامه طباطبایی صبح امروز (سه‌شنبه) پس از قرائت زیارت حضرت رسول(ص) در اعتراض به هتک حرمت به ساحت پیامبر اعظم(ص) راهپیمایی کردند

تحریم ایران قیمت جهانی نفت را افزایش داد

 به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آنکه کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان اعلام کردند که تصمیم دارند محدودیت ها و تحریم های بیشتری را علیه ایران به اجرا بگذارند، بهای نفت در بازارهای جهانی رو به افزایش گذاشت.

بر این اساس، نفت خام شیرین و سبک آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر با 18 سنت افزایش به 92 دلار و 11 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت برنت دریای شمال نیز برای تحویل در ماه نوامبر با 20 سنت افزایش به بشکه ای 110 دلار و 61 سنت رسید.

نیک ترونتان، از تحلیلگران بازار نفت گفت: «افزایش تحریم ها علیه ایران در این رشد قیمت موثر است. احتمالا این همان بهانه ای است که بازار برای توقف چند روزه روند کاهش قیمت به آن نیاز داشته است.»

کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان روز دوشنبه با انتشار نامه ای مشترک از شرکای اروپایی خود خواستند تا تحریم های بیشتری علیه ایران وضع کنند. قرار است روز 15 اکتبر این درخواست به صورت رسمی در اتحادیه اروپا بررسی شود

  • یکی از ما چند نفر