کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان

 

رهبر معظم انقلاب در جریان سفر خود به استان خراسان شمالی در باره حجاب برخی استقبال کنندگان اظهارنظر کردند.
 
به گزارش رجانیوز ایشان خطاب به مسئولان فرمودند:  «خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانونهاى فرهنگى – هنرى بروید و پذیراى جوانها باشید. با روى خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا. فرمود: «و سنّة من نبیّه»، که ظاهراً عبارت است از «مداراة النّاس»؛ مدارا کنید. ممکن است ظاهر زننده‌اى داشته باشد؛ داشته باشد. بعضى از همینهائى که در استقبالِ امروز بودند و شما – هم جناب آقاى مهمان‌نواز(استاندار )، هم بقیه‌ى آقایان – الان در این تریبون از آنها تعریف کردید، خانمهائى بودند که در عرف معمولى به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد میریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ى به این اهداف و آرمانهاست. او یک نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند. «گفتا شیخا هر آنچه گوئى هستم / آیا تو چنان که مینمائى هستى؟».  ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهى از منکر هم میکند؛ نهى از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت. بنابراین با قشر دانشجو ارتباط پیدا کنید.»
  • یکی از ما چند نفر

نظرات  (۱۱)

  • دوست قدیمی
  • کاش همه ی مسئولین ما پیرو رهبر و دارای معرفت رهبری بودند...
    خدایا به مسئولان ما معرفت و عشق واقعی(و نه ریاکارانه؛ چنان که در دانشگاهمان نیز از این دسته کم نیستند) عنایت بفرما
    یا علی
    مسوولین درس بگیرن...
    نظر ایشان با دیدگاه‌های علنیشان که تا پیش از این در رسانه ها منتشر شده در کاملا متناقض است ، و از طرفی دیگر با اقدامات انتظامی که قبلاً در کشور صورت پذیرفته است.
    فکر نکنم این نظر دیگر منع تعیید داشته باشد ( بر خلاف قبلی ) البته من هنوز فرض را بر این میگذارم که به وبلاگتان سر نزده اید. موفق باشید
    پاسخ:
    تناقض را باذکر سند و ارجاع بفرماییدتا ماهم آگاه شویم.ممنون
  • معلم انشا
  • سلام آقای mohamad
    ببخشیدا....
    تایید درس تره یا تعیید؟؟؟!!!
    شماکه نمی دونی نظر نده
    به جاش یه کم دیکته کار کن
    باشه عزیزم!!!
    اینم در ادامه ی جذب حداکثری و دفع حداقلیه ! ولی خب. مشکل برطرف کردن نقص هاست چطور میشه اینکارو کرد؟
  • رهگذر مجازی
  • داشتیم رد میشدیم گفتیم ی نظر بذاریم!!!!

    بی نظر از دنیا نری صلوات بفرست....
    پاسخ:
    ردشدن بعضیهابرکت داره...
    ایشان روز پنجم اردیبهشت ۸۹ درحضور فرماندهان انتظامی با این ادبیات سخن گفتند : "در برخورد با برخی افراد که تعمداً یا از روی بی توجهی چهره جامعه را از لحاظ دینی، نجابت وعفاف خارج می کنند باید برخورد قوی و جدی انجام شود". یک سال بعد، وی مجدداً در میان فرماندهان نیروی انتظامی حاضر شد و خطاب به آنان اظهار داشت: "امنیت اخلاقی در جامعه به معنای آنست که مردم دغدغه ای در خصوص احتمال انحراف اخلاقی فرزندان خود نداشته باشند."
    اما طرف دیگر این اظهار نظر ها را میتوان از دهان فرمانده وقت نیروی انتظامی شنید که "آنچه نیروی انتظامی در قالب طرح هایی از قبیل عفاف و امنیت اجتماعی انجام می دهد مستظهر به پشتیبانی شورای انقلاب فرهنگی است که مصوبات آن با تأیید رهبری، عملیاتی می شود."
    و البته این امر بر همه واضح است که برخورد های شدید و غیر انسانی نیروی انتظامی تا کنون با جوانان چگونه بوده است . همه این دست برخورد ها را به کرات دیده ایم ولی در صورت عدم مشاهده کافیست یک جستجوی ساده در اینترنت انجام دهید.
    پاسخ:
    "من به همه‌ى جوانهاى عزیزمان در نیروهاى مسلح، در نیروى هوائى سفارش میکنم که به خودسازى بپردازند، به تربیت معنوى خود بپردازند؛ سطح آموزشها را، سطح سازماندهى را، انضباط را، آگاهى‌ها را، برادرى و مهربانى در بین رده‌هاى مختلف را هرچه میتوانند، تقویت کنند؛ اینها نشانه‌هاى ارتش اسلامى و دینى است"
    با سلام مجدد و خسته نباشید
    با تشکر از جواب کاملتان ، در پاسخ باید بگویم شاید چیزی حدود هفت روز در مورد یک سخنرانی اینچنینی چیزی را از اصل قضیه تغییر ندهد که حالا پیراهن عثمان کردیدش ، ولی خوب است که نشان میدهید آرشیو خوبی دارید ( البته دستانی از غیب هم کمکتان میکنند ) شما فرض کنید من تاریخ را بهار 89 عنوان کرده ام.
    و اما این که شما چنین سخنانی را پیدا نکردید و من دیده ام و شنیده ام بحثی جداست... البته شاید از تاکتیک هر راست نشاید گفت جز راست نباید گفت هم استفاده کرده اید. در واقع درست است که شاید ایشان دقیقا از عبارت {جدی} در سخنانشان استفاده نکرده اند ( و این یک حرف راست است که شما هم چیزی جز راست نگفتید) ، ولی خودتان میدانید در آن قسمت خاص از سخنانشان ( که باز هم خودتان میدانید دقیقه ی چندم از سخنرانی است) ایشان با چه هدفی و با چه لحنی ، چه سخنانی گفته اند. ( حالا اینکه عییییینا از عباراتی که من در بالا آوردم استفاده نکرده اند ... ، این را قبول دارم)
    موفق باشید.
    پاسخ:
    بروید دنبال کارهاى ابتکارى، بروید دنبال کارهائى که دنیا آنها را نیازموده و تجربه نکرده؛ در طراحى‌هاى عملیاتى، در طراحى‌هاى اطلاعاتى، در نوع "×برخورد×"" با دشمن؛ فریب یک جور، تدبیر یک جور؛ اینها کارهاى مهمى است. بخصوص من روى نوع سازماندهى نیروهاى مسلح تأکید میکنم.
  • رهگذر مجازی
  • صلوات دوم رو جلیل تر ختم کن..

  • یه دوست قدیمی
  • سلام
    ببین چطوری شان صلوات رو پایین آوردن که هر بی ....به خودش اجازه ی سوء استفاده می ده...
    پاسخ:
    شان صلوات ؟؟؟کسی که دهان مارو به ذکر مبارک صلوات معطر میکنه برامون یک دنیا ارزش داره
  • رهگذر مجازی
  • با تشکر از دفاعیه ی شما
    خاهشا نظرات را دستکاری نکنید

    ممنون

    از تهران
    پاسخ:
    دستکاری باحذف فرق داره.اگر لحن صحبت حتی تصور اهانت به مقدسات در خواننده بوجود بیاره حذف میشه بزرگوار...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی