کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۱ ثبت شده است

۳۰
تیر
به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، فیس‌بوک نام شبکه‌ای اجتماعی است که بی‌شک اکثر کاربران اینترنت حداقل با نام آن آشنا هستند. اهمیت و کارایی این شبکه اجتماعی در گرد هم آوردن افراد و نیز به اشتراک گذاشتن اطلاعات کاملاً مشخص است. به همین خاطر شاید بهتر باشد تا این شبکه اجتماعی، مؤسس آن، و برخی مسائل پشت پرده آن را بهتر بشناسیم.

بر اساس تازه‌ترین گزارش وب‌سایت اونیون، مارک زوکربرگ ملقب به «ارباب» یکی از عوامل سیا و مدیر «برنامه فیس‌بوک» سیا معرفی شده است. این گزارش همچنین موید آن است که سازمان جاسوسی آمریکا به خاطر کار فوق‌العاده زوکربرگ در پیاده‌سازی برنامه فیس‌بوک، به وی مدال تقدیر اعطا کرده است.

حال با توجه به برخی مدارک موجود این سوال پیش می‌آید که آیا زوکربرگ مؤسس و گرداننده اصلی فیس‌بوک است یا اشخاص دیگری؟ اگر وی واقعاً پایه‌گذار فیس‌بوک است چگونه توانسته است دست به تاسیس چنین شبکه اجتماعی عظیمی آن هم در سطح جهانی بزند؟ و اینکه به طور کلی فیس‌بوک چیست؟ جزییات بیشتر را در ادامه مطلب ببینید

  • یکی از ما چند نفر
۲۹
تیر

محمد مرسی رئیس جمهور جدید مصر چند روز قبل در دستوری جدید ورود اتباع عراق و ایران را به این کشور ممنوع اعلام کرد.

 یک منبع مطلع دولتی در مصر دو روز قبل خبر داد بر اساس دستور العمل جدید، دولت جدید این کشور ورود اتباع عراقی و ایرانی را به این کشور ممنوع اعلام کرده در حالی که اسرائیلی ها همچنان آزادانه اجازه رفت و آمد در مصر را دارند.از سوی دیگر خبرگزاری براثا روز گذشته در خبری مرتبط اعلام کرد الیزابت دوم ملکه انگلستان با ارسال نامه ای شدید اللحن به مرسی اقدام وی در ممانعت از ورود ایرانی ها و عراقی ها به خاک مصر را مورد نکوهش قرار داد.

این نامه را صبح دیروز جیمز وات سفیر انگلیس در قاهره تسلیم محمد عمرو وزیر خارجه مصر کرد.در این نامه که وزارت خارجه انگلیس آن را شدید اللحن توصیف کرده مراتب عدم رضایت مندی دیوان پادشاهی نسبت به برخی تصمیات مرسی از جمله ممنوعیت ورود اتباع عراق و ایران به خاک مصر اعلام شده است.الیزابت از مرسی خواسته است تا ملت ها را وارد بازی های سیاسی نکند.

 این تصمیم مقامات مصری در حالی صادرشده که اتباع رژیم صهیونیستی به آسانی به مصر سفر می کنند.

  • یکی از ما چند نفر
۲۹
تیر

همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و ضیافت الهی، مراسم نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایام این ماه مبارک به جز روزهای جمعه برگزار می شود.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: نماز جماعت ظهر و عصر در روزهای ماه مبارک رمضان در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.همچنین جزء خوانی قرآن به روش ترتیل، هر روز یک ساعت قبل از اذان ظهر در حسینه امام خمینی (ره) برقرار است.


  • یکی از ما چند نفر
۲۹
تیر
نمی دانم چگونه حس درونی ام را وصف کنم ...

آری صدای پای رمضان است که همچو نسیمی دل را می نوازرد

و چون طوفان می آید تا زنگارهای دل را در نوردد آه خدای من

 آیا لحظه دیدار تو با دعای ابو حمزه فرا رسیده است

 به راستی چه پر غنیمت است ماه مهمانی تو

 چه پر حلاوت است لحظه های افطار

و چه آرامش بخش است مناجات با تو در سحر گاهانش و...

از خود می پرسم به راستی چگونه من را به مهمانی خویش فرا خوانده ای حال آنکه من ...

واکنون نمی دانم که آیا تشنه گذاردن کامم ٬ عطش وصل تو را مرحمی می نهد 

 آری از همین لحظه دلهره غفلت از ماه تو تمام فکرم را به خود مشغول داشته است

  • یکی از ما چند نفر