کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان

چرا جدی گرفته نشد ؟!

يكشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۱، ۱۱:۴۹ ق.ظ

بعد از آن که آقای دکتر احمدی نژاد در مصاحبه با واشنگتن پست از آمادگی و ابراز تمایل ایران برای برقراری رابطه با آمریکا خبر داد، انتظار آن بود که این پیشنهاد رئیس جمهور محترم کشورمان بلافاصله با استقبال گرم اوباما و سایر مقامات بلندپایه آمریکایی روبرو شود، چرا که طی بیش از دو دهه گذشته، «مذاکره با ایران» یکی از اهداف راهبردی دولت آمریکا بوده است که همواره نیز مخالفت شدید جمهوری اسلامی ایران را در پی داشته است. بنابراین وقتی رئیس جمهور محترم کشورمان درباره «مذاکره مستقیم» و نهایتا برقراری رابطه با آمریکا ابراز تمایل می کند، استقبال اوباما و سایر مقامات آمریکایی از این پیشنهاد، طبیعی ترین واکنش مورد انتظار از سوی آنان است ولی نه فقط اوباما و دیگر مقامات آمریکایی از این پیشنهاد آقای دکتر احمدی نژاد کمترین استقبالی نکردند، بلکه با پیشنهاد ایشان برخوردی سرد و تقریبا بی تفاوت نیز داشتند و سؤال این است که چرا؟!
مگر نه این که مذاکره مستقیم با ایران، آرزوی چندین و چند ساله دولتمردان آمریکایی بوده و هست پس علت چه بود که از ابراز تمایل رئیس جمهور کشورمان استقبال نکردند؟! پاسخ دشوار نیست و با پوزش از آقای احمدی نژاد باید گفت دولتمردان آمریکایی، پیشنهاد آقای احمدی نژاد را بدون پشتوانه تلقی کرده اند. چرا که آنها نیز به خوبی می دانند آقای احمدی نژاد اگرچه رئیس جمهور و یکی از مسئولان بلندپایه جمهوری اسلامی ایران است ولی اتخاذ تصمیم درباره مذاکره یا رابطه با آمریکا در حوزه مسئولیت و اختیارات قانونی ایشان نیست بلکه مطابق اصل یکصد و دهم قانون اساسی، تعیین سیاست های کلان نظام برعهده رهبری است و رهبر معظم انقلاب نیز بارها به صراحت و با ارائه دلایل منطقی و مستندات خالی از ابهام، مخالفت خود را با مذاکره و رابطه ایران و آمریکا اعلام کرده اند. بنابراین علی رغم آن که پیشنهاد آقای احمدی نژاد برای دولتمردان آمریکایی یک «امتیاز طلایی» تلقی شده و تحقق آرزوی سال ها بر زمین مانده آنان بود ولی می دانستند این پیشنهاد فاقد پشتوانه است و نهایتا می تواند در حد و اندازه تمایل شخصی ایشان تلقی شود و نه تصمیم برخاسته از خواست مردم و اراده نظام. دقیقا به همین علت است که ابراز تمایل آقای احمدی نژاد به مذاکره و برقراری رابطه با آمریکا از سوی دولتمردان آمریکایی «جدی» و «قابل اعتناء» ارزیابی نمی شود.

معاون راهبردی قوه قضائیه:
طرح مذاکره با آمریکا کج سلیقگی سیاسی است

معاون راهبردی قوه قضائیه با اظهار امیدواری نسبت به اینکه اظهارات منسوب به رئیس جمهور درباره رابطه با آمریکا ساخته و پرداخته رسانه ها باشد،گفت: طرح مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی، کج سلیقگی سیاسی است و می تواند دارای پیامدهای خطرناک باشد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، «محمدباقر ذوالقدر» معاون راهبردی قوه قضائیه که در جمع مدیران، کارشناسان و کارکنان حوزه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به مناسبت هفته دفاع مقدس سخن می گفت با انتقاد از اظهارات منسوب به رئیس جمهور درباره مذاکره و رابطه با امریکا اظهار امیدواری کرد که این مطالب از سوی رئیس جمهور صادر نشده باشد و ساخته و پرداخته رسانه ها و محافل سیاسی باشد.
معاون راهبردی قوه قضائیه طرح مذاکره و رابطه با امریکا در شرایط فعلی جهان را نوعی کج سلیقگی سیاسی دانست که می تواند دارای آثار و پیامدهای خطرناک باشد.

چین و روسیه خواستار ازسرگیری مذاکرات 1+5 با ایران شدند

پکن و مسکو خواستار ازسرگیری سریع مذاکرات هسته ای میان گروه 1+5 با ایران شدند.
«سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به این که مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران نباید تحت تاثیر فعالیت های پیش از انتخابات در ایران و آمریکا قرار گیرد، افزود: ما پیشنهاد می کنیم که دور جدید این مذاکرات بدون معطلی در ماه اکتبر برگزار شود.

ادامه واکنش ها به سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل
فایننشال تایمز: سخنان نتانیاهو عقب نشینی مفتضحانه مقابل ایران بود

نقاشی کودکانه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل برای خطرناک نشان دادن برنامه هسته ای ایران همچنان مورد تمسخر و مضحکه رسانه های خارجی قرار دارد.
روزنامه فایننشال تایمز در شماره دیروز خود در مقاله ای به قلم «توبیاس باک» نوشت: سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل حاوی یک لحظه از یک عقب نشینی تاکتیکی مفتضحانه خیره کننده بود.

کاریکاتوریست «شرق» در دادسرا حضور یافت/رحمانیان همچنان در بازداشت

خبرگزاری فارس: کاریکاتوریست روزنامه شرق در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت. مدیرمسئول روزنامه شرق نیز همچنان در زندان است.


به گزارش خبرنگار قضایی فارس، کاریکاتوریست روزنامه توقیف شده شرق از صبح امروز به دادسرای فرهنگ و رسانه رفته و در حال ارائه توضیحات درباره محتوای کاریکاتور منتشر شده در این روزنامه است.

بلومبرگ:
از نظر بازدهی بورس تهران در صدر بورس های جهان قرار گرفت

بلومبرگ، بورس تهران را در صدر بورس های جهان معرفی کرد.
جدیدترین آمار منتشر شده توسط بلومبرگ در خصوص میزان بازدهی بورس های جهان نشان می دهد شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته میلادی با 10/6 درصد افزایش، بالاترین رشد را در میان بورس های جهان به خود اختصاص داد.
به گزارش ایسنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که بیانگر بازدهی سرمایه گذاران است، با رشدی معادل 1617 واحدی در هفته گذشته به رقم 28 هزار و 132 واحد رسید تا متوسط بازدهی 10/6 درصدی عاید سرمایه گذاران شود.

جدول/قیمت روز سکه و ارز


  • یکی از ما چند نفر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی