کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان

۲.شاید در این شرایط بهتر بتوان حکمت جملات ابتدای سال جاری رهبر انقلاب در مشهد مقدس را درک کرد که فرمودند:

آمریکائی‌ها مرتب از راه‌های گوناگون به ما پیغام میدهند که بیائید درباره‌ی مسئله‌ی هسته‌ای گفتگو کنیم؛ هم به ما پیغام میدهند، هم در تبلیغات جهانی‌شان این را مطرح میکنند. مسئولین بلندپایه و مسئولین میانی آمریکا بارها و بارها میگویند بیائید در کنار گفتگوهای ۱+ ۵ که درباره‌ی مسائل هسته‌ای بحث میکنند، آمریکا و جمهوری اسلامی دو به دو، درباره‌ی مسئله‌ی هسته‌ای ایران بحث کنند. من به این گفتگوها خوشبین نیستم. چرا؟ چون تجربه‌های گذشته‌ی ما نشان میدهد که گفتگو در منطق حضرات آمریکائی به این معنی نیست که بنشینیم تا به یک راه حل منطقی دست پیدا کنیم ــ منظورشان از گفتگو این نیست ــ منظورشان از گفتگو این است که بنشینیم حرف بزنیم تا شما نظر ما را قبول کنید! هدف، از اول اعلام شده است؛ باید نظر طرف مقابل قبول شود. لذا ما همیشه اعلام کردیم و گفتیم که این، گفتگو نیست؛ این، تحمیل است و ایران زیر بار تحمیل نمیرود. من به این اظهارات خوشبین نیستم.

۳. در مطلب قبلی نوشتم که "برخلاف بسیاری از پیش بینی ها که در دولت آینده ضمن تنش زدایی با جهان، تعامل سازنده ای با دنیا خواهیم داشت، تصورم بر این است بیشترین تنش های بین المللی ایران با برخی کشورهای دنیا در این دوره صورت خواهد گرفت." اما ظاهرا هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده، شاهد از غیب رسیده است.

 البته همچنان امیدوارم این پیش بینی اشتباه باشد و هیچ گاه کار به درگیری های نظامی نرسد اما تجربه نشان داده که هر گاه در برابر غرب قرار باشد عقب نشینی یا کوچکترین نرمشی صورت بگیرد، طرف مقابل با گستاخی مضاعف جلو خواهد آمد و در حال حاضر که رای به روحانی در بسیاری از مجامع بین المللی این گزاره غلط را تایید کرده که تصمیمات مردم ایران تابعی از فشارها و تحریم های بین المللی است، چشم انداز بسیار مبهم و حتی ناخوشایندی وجود دارد.

شاید درک این مساله برای آن بخشهایی از  مردم که با رای به روحانی به دنبال تنش زدایی و به تبع آن بهبود وضعیت اقتصادی بودند چند سال زمان بخواهد که تنها راه پیشرفت، عزت ملی و حتی بهبود وضع معیشتی نیز از مسیر گفتمان مقاومت و ایستادگی بر اصول می گذرد.


 برگرفته از وبلاگ امیر حسین ثابتی

  • یکی از ما چند نفر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی