کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان

 

یک مجله آمریکایی در گزارشی تصریح کرد ایران چون مقابل دیکتاتوری کاخ سفید ایستاده، مورد دشمنی و فشار واشنگتن است.

نشریه نیشن در این تحلیل که به قلم اریک والبرگ و تحت عنوان «ایران در مقابل ابرقدرت جهانی» منتشر شده، با اشاره به تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران می نویسد: سؤال این است که دلیل اعمال تحریم ها چیست؟ آیا واقعاً دلیل تحریم ها نگرانی های مربوط به احتمال دستیابی به سلاح هسته ای علیرغم اعلام عدم تمایل ایران به ساخت سلاح هسته ای و عضویت ایران در آژانس بین المللی انرژی هسته ای است؟ خیر. علاوه بر نقش ایران در انگیزش بیدارسازی اسلامی در خاورمیانه، دلیل مهم دیگری نیز وجود دارد و آن اینکه آمریکا می گوید دیکتاتوری ما و دیکتاتوری دلار را بپذیرید

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز شد
اوباما یا رامنی؟

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز در حالی آغاز می شود که طبق آخرین نظرسنجی ها دو رقیب از یک جایگاه در بین مردم برخوردارند و پیش بینی پیروز این انتخابات دشوار شده است.
پنجاه و هفتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز بین دو رقیب جمهوریخواه و دموکرات یعنی میت رامنی و باراک اوباما در حالی آغاز می شود که طبق آخرین نظرسنجی های اعلام شد
ه این دو از یک جایگاه مشابه بین مردم برخوردارند.

مخالفان: نمی گذاریم تصویب شود .

همزمان با ارائه لایحه جدید ریاضتی به پارلمان یونان، نخست وزیر این کشور تهدید کرد تصویب نشدن این لایحه می تواند باعث اخراج یونان از یورو شود.
به گزارش شبکه خبری سی ان ان، نمایندگان پارلمان یونان روز چهارشنبه (فردا) روی لایحه ریاضتی جدید دولت تصمیم گیری خواهند کرد. براساس این لایحه، دولت برای جبران 23میلیون دلار دیگر از کسری بودجه خود دست بر جیب مردم خواهد کرد.

بیانیه انتقادی دانشجویان بسیجی:
اصلاح قانون انتخابات نباید به تغییر غیرمستقیم قانون اساسی بینجامد.

بسیج دانشجویی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، طی بیانیه ای طرح اصلاح قانون انتخابات را اقدام غیرمستقیم مجلس برای تغییر قانون اساسی دانست که به نوعی موجب تبدیل ساختار نظام به «دیکتاتوری پارلمانی» می شود.
بسیج دانشجویی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با صدور بیانیه انتقادی نسبت به طرح اصلاح قانون انتخابات کشور تصریح کرده است؛
مجلس طرحی را در دستور کار قرار داده است که در واقع می خواهد برای ملت رئیس جمهور انتخاب کند.






مجلسی که گاه دیده شده به راحتی تحت نفوذ زدوبندهای سیاسی قرار می گیرد. هنوز ملت خاطره تیرماه 90 و یک شنبه سیاه را فراموش نکرده است، که پرامضاترین طرح مجلس هشتم را در مورد وقف دانشگاه آزاد با 260 امضا تحت نفوذ سیاسی رقم زد.
در این بیانیه آمده است؛ بسیج دانشجویی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی در راستای منویات رهبری مبنی بر مطالبه گری تخصصی، خواستار تجدیدنظر در طرح مذکور بوده و در این راستا چند نکته را گوشزد می کند:
1- با اجرای نظام انتخاباتی مد نظر مجلس، عملا یکی از مهم ترین فیلترهای انتخاب رئیس جمهور، مجلس خواهد بود، و این یعنی نادیده گرفتن اصل مهم تفکیک قوا (اصل پنجاه و هفتم قانون اساسی). بنابراین مجلس با حمایت از فرد مورد نظر راه را برای برگزیده شدن وی به منصب ریاست جمهوری هموار می نماید و این فرد وامدار و به تبع آن مطیع مجلس خواهد شد. پرواضح است با این طرح نهادی که باید ناظر بر مجری باشد خود مجری را نیز برمی گزیند و بر همه حقوقدانان روشن است که یکی شدن ناظر و مجری به راحتی منجر به فساد در نظام سیاسی و اداری می شود.
2- پرداختن به این طرح در حالی که کمتر از هشت ماه به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است آن هم با قید دو فوریت ( دو فوریت معمولا برای طرح هایی است که خطر یا ضرری فوری کشور را تهدید می کند) این شائبه را ایجاد می کند که مجلس درصدد تاثیرگذاری باندی و حزبی و گروهی بر انتخابات ریاست جمهوری خرداد 92 است. حال آن که کشورهایی که گویا این طرح از نظام آنان ملهم شده است در چنین مواقعی برای رفع این شبهات قانون مصوب جدید را در مورد انتخابات نزدیک در فاصله چند ماه موثر و مجری نمی دانند. و جا دارد مجلس محترم که قصد خدمت به انقلاب اسلامی را دارد، خود را از این شائبه دور کند.

  • یکی از ما چند نفر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی