کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان
مذاکرات دوروزه ایران و گروه 1+5 در بغداد، عصر پنج شنبه در حالی به پایان رسید که به دلیل ایستادگی تیم مذاکره کننده کشورمان بر حقوق مسلم ملت ایران و در مقابل ناهماهنگی و اختلاف نظر شدید میان 1+5 نهایتا طرفین توافق کردند دور سوم گفت وگوها را 29 و 30 خرداد در مسکو برگزار کنند.
دور اول نشست بغداد 30/12 دقیقه چهارشنبه (3 خرداد) به وقت محلی آغاز شد و قرار بود دور دوم مذاکرات نیز پس از چند ساعت انجام شود اما به دلیل اختلاف نظر شدید میان گروه 1+5 و فشار لابی صهیونیست، در نهایت چهارشنبه شب به برگزاری نشست هایی بین معاونان جلیلی و اشتون گذشت و ادامه مذاکرات به صبح روز پنج شنبه موکول شد.
در پایان دور اول گفت وگوها دو طرف از رد و بدل پیشنهاداتی به یکدیگر خبر دادند. جمهوری اسلامی ایران بر مبنای مذاکرات استانبول 2 (26 فروردین) پیشنهاداتی جامع شامل 5 محور هسته ای و غیرهسته ای را به 1+5 ارائه کرد.
در همین رابطه، «مایکل مان» سخنگوی کاترین اشتون در جمع خبرنگاران اعلام کرد که گروه 1+5 نیز پیشنهادات جدیدی به ایران داده است.
وی بدون ذکر جزئیات گفت: در بسته پیشنهادی 1+5 به نگرانی های این کشور درباره غنی سازی 20 درصدی ایران اشاره شده است.

اظهارات سخنگوی اشتون در حالی مطرح شد که دکتر جلیلی، در پایان مذاکرات بغداد دریافت هرگونه پیشنهاد خاص از سوی 1+5 را رد کرد.


عفو بین الملل : شورای امنیت صلاحیت رهبری جهان را ندارد


عفو بین الملل ، شورای امنیت سازمان ملل را به نداشتن صلاحیت برای رهبری جهان در جریان قیام های ضداستبدادی متهم کرده و خواستار تغییر در ساختار این نهاد شد.

انتخابات ریاست جمهوری مصربه دور دوم کشیده شد

منابع خبری از کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری مصر به دور دوم خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری ها، با اعلام نتایج آرای شمارش شده (25 میلیون رأی از 20 استان) هیچ یک از نامزدهای نخستین دوره انتخابات ریاست جمهوری مصر موفق به کسب نصف به علاوه یک کل آرا نشدند.

زیر سایه سنگین بحران اقتصادی اجلاس سران اروپا در بروکسل بی نتیجه پایان یافت

اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل و در سایه سنگین بحران اقتصادی بدون نتیجه به کار خود پایان داد.
«بروکسل» پایتخت بلژیک روز پنج شنبه میزبان رهبران اتحادیه اروپا بود تا ضمن انجام گفت وگو بین اعضا برای یافتن راهی برای برون رفت از یکی از بدترین بحران های اقتصادی، درباره بحران سیاسی- اقتصادی یونان نیز تبادل نظر شود.
این نشست اگرچه به شکل غیررسمی برگزار شد اما گزارش های منتشر شده از محتوای اظهارات شرکت کنندگان نشان می دهد، اعضا همچنان دچار اختلافات اصولی بوده و به راه حل واحدی دست نیافته ا ند.

  • یکی از ما چند نفر

نظرات  (۲)

ایران کوتاه نخواهد آمد .........
اروپاباید به دنبال حل مشکلات خود باشد
مذاکره نتیجه نداد..؟!!!

استحوذ علیهم الشیطان فانساهم ذکر الله اولئک حزب الشیطان الا حزب الشیطان هم الخاسرون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی