کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان

آمانو امروز به تهران می آید

يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۱۰:۱۰ ق.ظ
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز برای دیدار با مقامات کشورمان وارد تهران خواهد شد.
«علی اصغر سلطانیه» نماینده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی با تایید این خبر گفت: سفر یوکیا آمانو به تهران یک روز
ه خواهد بود.به گفته سلطانیه دستور کار سفر آمانو، دیدار با مقامات ایران و رایزنی درباره موضوعات دوجانبه و گسترش همکاری ها خواهد بود.
 
چرایی سفر آمانو به ایران

روزنامه آفرینش درسرمقاله خود با عنوان "چرایی سفر آمانو به ایران"به قلم حمیدرضا عسگری آورده است :

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی اتمی در سفری غیر منتظره و از پیش تعیین نشده قرار است روز یکشنبه(امروز) به تهران سفر کند. این اولین باری است که وی از سال 2009 به کشورمان سفر می کند


اما اهمیت سفر آمانو آنجاست که روز چهارشنبه هفته جاری ایران و 1+5 باید برسرمیز مذاکرات در بغداد بنشینند و تصمیمات مهمی از سوی دو طرف اتخاذ گردد. حضور این مرد ژاپنی گمانه زنی های سیاسی را تقویت کرده و اظهارنظرهای بسیاری را به منصه ظهور رسانده است. تفسیر حضور آمانو از دوحالت خارج نیست یا وی پیام آور نوید برای مثبت بودن مذاکرات بغداد است یا حامل هشدارهای تهدید کننده برای ایران مبنی بر محدود بودن فرصت مذاکرات است.

سفرمدیرکل آژانس ممکن است برای ادامه رایزنی ها با مسولان مذاکره کننده کشورمان برای تسهیل این امر(رسیدن به توافقات) و دادن نوید نسبت به سازنده بودن مذاکرات آتی باشد. ضمن اینکه پیش از این آمانو سفر قبلی خود به تهران را لغو کرده بود و اعلام کرد تا تهران مشکلات موجود در پرونده هسته ایش را مشخص نکند به ایران سفر نخواهد کرد.

اما فرض دیگر ایجاب می کند تجربه های قبلی مذاکرات ایران و آژانس را مورد استناد قرار دهیم و سفر آمانو به تهران را اتمام حجتی با ایران تلقی کنیم. از زمان حضور آمانو در آژانس هیچ توافق چشمگیری در مذاکرات ایران و آژانس دیده نمی شود کمااینکه بسیاری از خواسته های نامعقول بازرسان آژانس نیز دلیلی بر این امر بوده است.

رئیس دانشگاه تهران: 161 بار تحریم اقتصاد ایران را واکسینه کرده است


رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه اقتصاد ایران با گذشت 30 سال از تحریم های آمریکا مقاوم و واکسینه شده است گفت: اقتصاد ایران به یک اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
دکتر فرهاد رهبر اقتصاددان و رئیس دانشگاه تهران در گفتگو با فارس با اشاره به تاریخچه تحریم های آمریکا علیه ایران از کارتر تا اوباما گفت: در حالی که قبل از انقلاب 16 تا 17 درصد حجم تجارت ایران با آمریکا بود.اما با اعمال این تحریم ها علیه ایران و تغییر روابط تجاری این حجم تجارت به صفر رسید.

چلسی قهرمان اروپا شد


به گزارش ایسنا، دو تیم بایرن مونیخ و چلسی در "فوتبال آره نا" (آلیانس آره نا) شهر مونیخ دیدار نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را برگزار کردند که این مسابقه در پایان 120 دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید اما چلسی با برتری در ضربات پنالتی، قهرمان اروپا شد.

 امروز؛ تجمع دانشجویان دانشگاه‌های تهران در میدان فلسطین

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به طرح الحاق بحرین به عربستان و سکوت مجامع بین‌المللی درقبال این موضوع تجمعی‌‌ای برگزار می‌کنند.

براین اساس، دانشجویان ساعت 16 امروز (یکشنبه) در میدان فلسطین تجمع می‌کنند.

پیش از این قرار بود تجمعی با حضور دانشجویان مقابل سفارت بحرین برگزار شود که این تجمع به دلیل عدم صدور مجوز به میدان فلسطین انتقال یافت.

  • یکی از ما چند نفر

نظرات  (۲)

فورزا چلسی...
فورزا دیمتئو....
ایکاش منم میتونستم برم راهپیمایی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی