کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان
سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران درباره خبر بازگشت مهدی هاشمی به کشور گفت: من به عنوان وکیل وی هیچ اطلاعی در این باره ندارم و فعلا قرار نیست به کشور بازگردد.
طباطبایی گفت: مهدی هاشمی از ابتدای شکل گیری این پرونده آمادگی رسیدگی به آن را داشته است اما برخی مسئولین کشور اصرار داشتند وی به کشور بازنگردد.
برخلاف این ادعا، هاشمی رفسنجانی سال گذشته اعلام کرده بود که از مهدی خواسته تا به کشور برنگردد.
مهدی هاشمی متهم به پولشویی و اختلاس در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، عقد قراردادهای صوری دانشگاه آزاد با برخی چهره های سیاسی و همچنین نقش آفرینی در فتنه سال 88 و تدارک تحرکات ساختارشکنان از جمله به واسطه سایت ضد جمهوریت است. «جهان نیوز» با انتشار این مطلب نوشت: با آغاز دادگاه برخی از متهمان فتنه 88 و اعترافات صریح این متهمان در خصوص نقش کلیدی مهدی هاشمی در صحنه گردانی و مدیریت اغتشاشات و در حالی که برخی منابع از احتمال دستگیری وی برای بررسی اتهاماتش در دادگاه خبر می دادند، مهدی هاشمی در شهریورماه 88 کشور را به مقصد انگلیس ترک کرد و البته پس از چند روز، این سفر یک ماموریت کاری از سوی دانشگاه آزاد برای سرکشی از واحدهای این دانشگاه در خارج از کشور اعلام شد! ماموریتی که بابت آن دانشگاه آزاد حقوق ماهیانه به مبلغ 3200 پوند همراه با 4 میلیون تومان نیز تعیین و پرداخت می کرد.
اما به دلیل وجود اسناد و مدارک متعدد در خصوص فتنه 88، کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز بررسی این پرونده را در دستور کار خود قرار داد و پس از فراز و فرودهای بسیار، سرانجام گزارش این کمیسیون در خصوص انتخابات، فتنه 88 و نقش مهدی هاشمی در آن حوادث در دی ماه 90 در صحن علنی مجلس قرائت شد.
در گزارش رسمی مجلس بر نقش کلیدی مهدی هاشمی در وقایع پیش و پس از فتنه 88 تاکید شده است. در بخشی از این گزارش آمده است: «یافته های اطلاعاتی مفصلی وجود دارد که نشان می دهد مجموعه نظرسنجی های ارائه شده به موسوی از جانب مهدی هاشمی جعلی و با هدف آماده کردن ذهن وی برای طرح بحث تقلب بوده است.»
دانشگاه چند ماه پیش با اعلام انحلال شعبه اکسفورد دانشگاه، وجود دانشجویانی در چنان شعبه ای را رد کرد!
برخلاف ادعای دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد مبنی بر بازگشت سریع وی با پایان یافتن ماموریت کاری، مهدی هاشمی همچنان و با گذشت 2 سال و نیم هنوز به کشور بازنگشته و در عین حال طولانی شدن اقامت وی در لندن و دیدارهای متعدد وی با چهره های مسئله دار و معارض بر حساسیت افکار عمومی نسبت به این پرونده افزوده و باعث ایجاد یک مطالبه عمومی گسترده برای محاکمه وی شده است.
انتشار شایعه اخیر، این امید را ایجاد کرده که نامبرده پس از چند سال پذیرفته تن به حکم قانون بسپارد و در برابر اتهامات از خود دفاع کند
  • یکی از ما چند نفر

نظرات  (۲)

مگه (...........) که برگرده؟
مهدی هاشمی کیه ؟ میش بگید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی