کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان

اخبار روز

سه شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۱۰:۰۳ ب.ظ
آیت‌الله مهدوی‌کنی در جلسه ‌جامعه روحانیت مبارز:

 رئیس مجلس خبرگان تأکید کرد: خوشبختانه شاهد این رفتار در دوستان و وفاداران جبهه متحد اصولگرایان هستیم که در برابر هجمه‌ها اختلاف‌افکنی‌ها و نسبت‌های ناصحیح خویشتن‌داری و بزرگواری و صبوری نشان داده‌اند که بی‌تردید آثار مناسب و مطلوب خواهد داشت.

 به گزارش گروه احزاب خبرگزاری فارس، جلسه جامعه روحانیت مبارز تهران عصر امروز سه‌شنبه ‌‌به ریاست ‌آیت‌الله مهدوی‌کنی برگزار شد.
 
 
بذرپاش: وقتش برسد خیلی حرف ها را خواهیم زد

خبرگزاری فارس: کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه عزیزان جبهه متحد زجرکشیده های انقلاب هستند، گفت: سکوت ما در مقابل اتهامات به منزله کوتاه آمدن از انقلاب نیست زمانی که وقتش برسد خیلی حرف ها را خواهیم زد.

 
علی مطهری: لاریجانی برای ریاست مجلس مناسب است/حداد عادل نه

خبرگزاری فارس: کاندیدای انتخابات مجلس نهم با بیان اینکه خداوند به صدای ملت کمک کرده است، گفت: ما از نظر آزادی تفکر و بیان بیشتر به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر هستیم اما از نظر آزادی اجتماعی به اصولگراها نزدیک‌تریم،


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی مطهری نماینده مردم تهران و کاندیدای تشکل انتخاباتی "راه ملت، پیروان ولایت" پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشستی خبری به اعلام مواضع و برنامه‌های این جبهه و به تحلیلی از فضای انتخابات مجلس نهم پرداخت و اظهار داشت: فهرست صدای ملت بر اساس نیاز جامعه تعیین شد.

وی افزود: ما احساس کردیم که جای یک تفکر سیاسی بین نگاه‌ها و تفکرات مختلف سیاسی در کشور خالی است، "راه ملت، پیروان ولایت" نه در تشکل اصطلاحی اصولگرایی و نه در تشکل اصطلاحی اصلاح‌طلبی می‌گنجد، بلکه شامل افراد معتدل هر دو گروه می‌شود.

مطهری ادامه داد: ما اصالت را به اصول و مبانی فکر می‌دهیم، یعنی هر کسی که اصول و مبانی فکری خاصی را که همانا آرمان‌های اولیه انقلاب است، بپذیرد، در گروه صدای ملت قرار دارد و برای این مرزبندی‌ها و دیوارکشی‌های صوری و اصطلاحی اصالت و اهمیتی قائل نیستیم؛ مهم تفکر و جواب‌‌دهی است که فعالین سیاسی انتخاب کردند و آن‌را قبول دارند.

این کاندیدای انتخابات مجلس نهم از تشکل انتخاباتی "راه ملت، پیروان ولایت" درباره رد صلاحیتش در دور اول انتخابات، گفت: در ابتدا که شورای نگهبان بنده را رد صلاحیت نکرد بلکه هیئت‌های اجرایی بنده را رد صلاحیت کردند، البته رهبر معظم انقلاب در آنجا مخالفت کرده و گفته بودند که چرا فرزند شهید مطهری را رد صلاحیت کردید؟ او آدم حر و آزاده‌ای است و مانند پدرش به تکلیفش عمل می‌کند.

 

مستند آلبرتا

نادر طالب زاده در مراسم رونمایی از مستند آلبرتا که عصر امروز در دانشگاه شریف برگزار شد؛ گفت: این فیلم فیلم تاثیر گذاری است و دانشجویان توانستند در خصوص فرار نخبگان فیلم خوبی را بسازند.

 
وی اضافه کرد: خروج نخبگان ازکشور ها فقط مخصوص کشور ایران نیست؛ بلکه این موضوع یک جدل فرهنگی در دنیاست ولی اینکه به چه زبانی گفته شود که تاثیر گذار باشد مهم است.
 
این منتقد سینما و تلویزیون اضافه کرد: در این مستند دانشجویان آخرین حرف ها را به روز و زیبا مطرح کردند.
 
طالب زاده گفت: من شاهد ساخت این مستند بودم که دانشجویان بیش از یک سال و نیم روی این مستند کار کرده اند.
 

حداقل انتظار از 1+5 لغو تحریم‌ها علیه ایران است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری در حاشیه همایش اساتید و مربیان عقیدتی سیاسی بسیج که صبح امروز در سالن الغدیر برگزار شد، در پاسخ به سؤالی درباره نتایج احتمالی مذاکرات ایران و 1+5 در بغداد گفت: امیدوارم مذاکرات بغداد تکمیل کننده مذاکراتی باشد که در استانبول صورت گرفت و طرف مقابل به این نکته توجه کند که باید با ایران رفتار منطقی داشته باشد و ایران در مقابل فشار هیچ گاه تسلیم نخواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد اینکه آیا این مذاکرات می‌تواند مقدمه لغو تحریم‌ها باشد، افزود: حداقل انتظار ما لغو تحریم‌ها است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال دیگری درباره فضای کنونی انتخابات و برخی از دو دستگی‌ها در جبهه اصولگرایان ادامه داد: باید قبول کرد که بالاخره انتخابات است و ممکن است رقابت نیز وجود داشته باشد تلاش ما بر وحدت بوده است اما حالا که لیست‌های مختلف ارائه شده است مردم باید تلاش کنند تا با اتکاء بر بصیرت و افراد صالح به پای صندوق‌های رای بیایند و کاری که در مرحله اول انتخابات انجام شده بود را در مرحله دوم تکمیل کنند.

 

آیت الله کعبی: رسانه ای کردن اختلافات توسط سران قوا دردی را دوا نمی کند

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از رسانه ای کردن اختلاف توسط سران قوا، آن را زمینه ایجاد التهاب در افکار عمومی و بازماندن از وظایف اصلی آنها دانست.
آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با فارس، به رسانه ای کردن برخی اختلافات از سوی سران سه قوه اشاره کرد و اظهار داشت: مردم و دلسوزان نظام انتظار دارند که مسئولان و در رأس آنها سران سه قوه در کنار نخبگان، فرهنگ سازان و اصحاب سرمایه به فکر کارآفرینی، تولید ملی و اهتمام به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب یعنی «سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» باشند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مسائل درون قوا نباید به رسانه ها کشیده شود، افزود: اگر اختلاف سلیقه ای وجود دارد، باید در مجاری قانونی مثل هیئت حل اختلاف سه قوه مطرح و تنظیم شود.

  • یکی از ما چند نفر

نظرات  (۲)

عالی
خیلی خوب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی