کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان

مرلین منسون کیست؟

چهارشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۲، ۰۶:۴۶ ب.ظ

” مرلین منسون ” نام مستعار ” برایان وارنر ” متولد سال ۱۹۶۹ میلادی از یک خانواده فقیر در منطقه کانتون اوهایو آمریکا می‌باشد .گروهی نیز اظهار کرده‌اند وی مدتی را در یک مدرسه مذهبی مسیحی تحصیل کرده‌است.رایان در سن ۱۸سالگی ضمن نقل مکان به منطقه تامپابای در فلوریدا به شغل روزنامه‌نگاری روی می‌آورد.

 در طول این مدت مطالب مختلفی را با قلمی ضعیف و سطحی‌نگر در نقد اشعار موسیقی‌های مبتذل و سخیف ” متال ” و ” راک ” به رشته تحریر در می‌آورد. گروهی از هواداران وی به غلط او را منتقد متال معرفی می‌کنند.آنچه با اطمینان در‌خصوص این برهه زمانی شیطان‌مدرن می‌توان اظهارنظر کرد، این است که سال‌‌های جوانی برایان سال‌‌های آشنایی وی با فضای مسموم گروه‌های شیطان‌پرستی وگروه‌های متالیکا ، هی‌پی و… است .

منسون در کودکی

پس از آشنایی با اسکات میچل گیتاریست فعال در برخی گروه‌های کوچک و نه چندان حرفه‌ای راک ، گروه متال خود را تشکیل می‌دهد .
وی در این سال‌‌ها نام مرلین منسون را با ترکیب نام دو نفر دیگر بر خود می‌گذارد .
نام مرلین را از بازیگر زن بنام هالیوودی ” مرلین مانرو ” که شهرت به فساد و بازی در فیلم‌های غیر‌اخلاقی داشت و از ظاهر زیبایی برخوردار بود و منسون را نیز از نام یک کشیش ناراضی فرقه‌گرایی مسیحی بر‌می‌گزیند .

عکس مرلین و منسون

 وی با همکاری عناصر دیگری همچون ” گجت گین ” نوازنده باس ، ” مادونا واین ” ، نوازنده کیبورد و ” اسپوکی کیدز ” چند مجموعه موسیقی را ضبط و روانه بازار می‌نماید .

پس از انجام اقدامات جسورانه گروه منسون در انتخاب رنگ‌بندی صحنه ‌، نوع اجرا ، گستاخی در استفاده از الفاظ رکیک و ترویج فحشا در آثار ایشان ، ” ترنست رزنور ” (یکی از فعالان گروه متال در آمریکا) در سال ۱۹۹۳ زمینه تبادل‌نظر گروه منسون که دچار تغییرات رادیکال‌تری نیز شده بود را با مدیر یک شرکت فعال در حوزه موسیقی آمریکا بنام ” ‌تایتینگ ریکورد زلیپل ” را فراهم می‌آورد .
عناصر تازه وارد گروه و مدیر شرکت یاد شده زمینه‌های گرایش بیشتر شیطان‌مدرن را به وحشی‌گری در صحنه‌های اجرا و انجام اعمال خارق‌العاده یک انسان سالم و دارای هویت انسانی را فراهم می‌آورند.منسون در این سال‌ها و به سرعت عصر توحش موسیقیایی‌اش را پشت سر گذاشت و به ستاره مبتذل ، اما پر‌مخاطب رسانه‌های آمریکایی بدل شد .او در سال ۱۹۹۷ به یکی از خبرسازترین چهره‌های جهان بدل شد .مرلین منسون رهبر شیطان پرستی

در هر حال این شیطان‌مدرن به نظر گروهی یک متال و ‌به نظر گروهی دیگر یک
پانکیسم است .

اما برخی عقاید محوری این شیطان‌ دست‌آموز آمریکا به قرار ذیل است :
۱٫ هر کس او را نمی‌فهمد خودش دچار مشکل فکری است و کودن است .
۲٫ هر کس برداشت بدی از آثار وی دارد ،‌ خودش دچار رذایل اخلاقی است و براساس زاویه دیدش به کارهای او نگاه می‌کند .
۳٫ تکثر در قرائت‌ها و برداشت‌ها (پلورالیسم)
۴٫ اقتدار و قدرت وسیع شیطان‌ از دیگر عقاید وی است .
۵٫ منسون در جای دیگر می‌گوید من از خدای مردمی متنفرم که از آن مردم تنفر دارم .
۶٫ ضدیت با مسیح نیز با توجه به گرایش کلی شیطان‌پرستان در عناد با دین مسیح در ساخت فکری بدون سازمان منسون جایگاه ویژه‌ای دارد.

تجلی تفکرات (پوچ‌گرایی) نیچه را می‌توان در اشعار منسون مشاهده کرد.

مرلین منسون

منسون انجیل را پاره کرده و خطاب به جمعیت با صدای سنگین و خشکیده فریاد زد :
” این است خدای شما . ”

او در هنگام برگزاری یکی دیگر از کنسرت‌هایش مدفوع را بر روی صحنه اجرا بلعیده و سپس مست و لایعقل به نعره کشیدن‌های مداوم ادامه داده‌است .

در حال حاضر که ۳۷ سال سن دارد.استفاده از آرایش‌‌های خاص و بسیار تند تهوع‌آور از جمله ویژگی‌های ظاهری این ستاره ‌آمریکایی است .

نکته همیشگی و تکراری در کلیپ‌‌هایش رواج فحشا آن هم به شیوه‌های خشن و وحشیانه است و جالب آنکه دولت‌های غربی که جلسات متعددی را در راستای جلوگیری از خشونت علی‌الخصوص خشونت علیه زنان برگزار می‌نمایند ، امروزه صادر‌کننده تصاویری هستند که در آنها به بدترین شکل ممکن به انسان‌های مذکر و مونث تجاوز می‌‌شود .

چشم چپ منسون اولین نمادی است که از آن به عنوان (look Marilyn manson) یاد می‌شود . این چشم با لنزی پر‌رنگ روشن از چشم دیگر وی متمایز شده‌است .
اغلب تصاویر از منسون به گونه‌ای تهیه می‌شود که این چشم به صورت واضح نمایان باشد .

برخی از مطبوعات کشور ،‌ علی‌الخصوص آن گروهی که با عنوان ” مطبوعات زرد ” شناخته می‌شوند با اهدافی به اصطلاح روشنگرانه اما در‌حقیقت تبلیغی به معرفی شخصیت مرلین منسون پرداختند .
                                                  قلی زاده

  • یکی از ما چند نفر

نظرات  (۲)

در بحث انسان شناسی مطلبی هست در مورد افرینش انسان..در کلام امام صادق ع

حیوان تنها شهوت است و فرشته تنها عقل و معصوم
امادر انسان هم عقل است و هم شهوت
اگر عقلش بر شهوتش چیره شد از ملائک بالاتر
و اگر شهوتش بر عقلش مسلط شد از حیوان هم پست تر است
(نقل ب مضمون---منبع:بحار الانوار،ج57،ص299)


اولئک هم کالانعام بل هم اضل


THANKS

PERFECT!!!

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی