کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان
کاندیدای انتخابات گفت: نقطه قوت ما جایی بوده که اسلام و مردم را باور کرده‌ایم و کاستی‌های ما جایی نمایان شده که از آموزه‌های آن دور شده‌ایم؛ زیرا ...

به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، سعید جلیلی امروز در مسجد امیرالمومنین (ع) شهرستان پاکدشت گفت: وقتی انقلاب ما در حال پیروزی بود قدرت‌های بزرگ به مخالفت با آن پرداختند؛ همچنین وقتی صدام به ایران حمله کرد، تنها نبود و دوباره ملت پیروز شد، پس باید بدانیم که دشمنان به دنبال این بودند که جلوی پیشرفت ما را بگیرند، اما با این حال ما کشور هسته‌ای شدیم؛ زیرا آنان نمی‌خواستند نظام پا بگیرد، این در حالی است که نه تنها پا گرفتیم، بلکه به گفته خود آنان به یکی از قدرت‌های بزرگ تبدیل شدیم، پس توانسته‌ایم با وجود همه دشمنی‌ها موفق شویم.


وی در ادامه افزود: اگر جلوی صدام پیروز شدیم آیا به خاطر جناح‌ها و تجهیزات ما بود؟! خیر، بلکه دلیل آن ارمغان امام، اسلام و باور کردن مردم در کنار یکدیگر بود که باعث شد ظرفیت‌ها آزاد شود و قدرت بزرگی خلق گردد.


این کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز به برکت اسلام و مردم در شرایط خوبی قرار داریم، خاطرنشان کرد: خودباوری و مردم‌باوری رمز پیروزی ما بود، ما اگر می خواهیم این مسیر را ادامه دهیم نباید به پیروزی‌های گذشته بی‌توجه باشیم؛ زیرا امروز ما پشت خیمه دشمن ایستاده‌ایم و مهمترین تلاش دشمنان این است که ایجاد شک کنند و در اینکه آیا ما ظرفیت‌های بیشتری داریم یا خیر، تردید به وجود آورند.


جلیلی با اشاره به تبلیغات سنگین رسانه‌های غربی گفت: غرب می گوید ایران ضعیف است، اگر این گونه است پس چرا می‌خواهند علیه ما اجماع کنند و اگر مشکلاتی دارند معتقدند که بدون ایران حل نخواهد شد؛ دشمنان می خواهند با ایجاد تردید ما را از خیمه‌ها بازگردانند.


وی با اشاره به اینکه نباید گمان کنیم که ضعف و مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: دو مسئله ولایت و پشتیبانی از آن و همچنین مشکلات، از سوی مردم بسیار مطرح می‌شود، اما سوال این است اگر به برکت الگوی ولایت فقیه توانستیم حماسه بزرگ دفاع مقدس را خلق کنیم، آیا نمی‌توانیم این حماسه را در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و .... داشته باشیم.


این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اگر توانسته‌ایم به کمک اسلام و مردم حماسه خلق کنیم، می‌توانیم در اقتصاد و تولید نیز حماسه ساز شویم، گفت: همچنین نه تنها می توانیم مشکلاتی مانند فقر، تبعیض، گرانی را رفع کنیم، بلکه می‌توانیم نمونه‌ای برای سایر کشورها باشیم.


جلیلی با اشاره به اینکه نقش دولت و قوه مجریه بسیار مهم است، ابراز داشت: هنر دولت باید این باشد که به ایجاد ظرفیت برای جوانان کمک کند که نظیر آن را می‌توان به استفاده از حضور جوانان برای فرماندهی در دوران جنگ اشاره کرد؛ کسی که آن دوران مدیریت کرد، حتماً می‌تواند این دوران را هم مدیریت کند.


وی ادامه داد: مردم باید احساس کنند که ادارات، پناهگاه آنان است، اگر ادارات مانند سد آهنین جلوی مردم باشد هیچ حماسه‌ای اتفاق نمی‌افتد؛ این در حالی است که نباید فکر کنیم رئیس جمهور می‌تواند همه مشکلات را حل کند.


کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دولت نباید مانع مردم شود و باید از آنان پشتیبانی کند، خاطرنشان کرد: شرط این است که در ساختار دولت، عدالت ساختاری وجود داشته باشد نه اینکه عده معدودی از امکانات استفاده کرده و باقی بی‌بهره بمانند.


جلیلی با اشاره به مشکلات دریافت وام پنج میلیون تومانی توسط جوانان گفت: تا کنون 23 نفر به میزان 11 هزار میلیارد تومان وام از بانک گرفته و آن را پس نداده‌اند، باید بدانیم که گرانی و بیکاری وقتی اتفاق می‌افتد که نقدینگی در جامعه بیشتر از کالا باشد، اگر تولید انجام شود کالا نیز بیشتر خواهد شد و اشتغال افزایش می‌یابد.


وی با اشاره به اینکه حماسه سیاسی یکی از پشتوانه‌ها و مصداق‌های اساسی است، تصریح کرد: وقتی همه مردم وارد عرصه شوند، این یکی از ظرفیت‌های اساسی محسوب می‌شود؛ روز بعد انتخابات هم کاندیداها باید به سراغ مردم بروند و برای جوانان در عرصه‌های مختلف برنامه‌ریزی کنند، این در حالی است که شاهد هستیم که کشورهای غربی حتی برای جوانان ما نیز برنامه‌ریزی می کنند، در صورتی که این مسئله باید توسط مدیران داخلی صورت گیرد.


این کاندیدای ریاست جمهوری در ادامه افزود: منتخب مردم باید حماسه اقتصادی را کلید بزند و با برنامه ریزی، غل و زنجیری که ادارات به خاطر بروکراسی به دست و پای مردم زده‌اند، باز کنند؛ چرا که با این روش بخش عمده‌ای از مشکلات و گرانی‌ها حل خواهد شد.


جلیلی با اشاره به اینکه مقاومت باید در همه عرصه‌ها اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: عده‌ای از طرح یارانه‌ها استقبال نمی‌کنند و حتی به واسطه پرداخت آن معترض هستند؛ به این معنا که پول زیادی وارد جامعه می‌شود، در صورتی که کل یارانه در ماه 2800 میلیارد تومان است که توسط پرداخت آب و برق و غیره به دولت باز می گردد، اما عده‌ای وام‌های کلان می‌گیرند و پس نمی‌دهند؛ باید بتوانیم در برابر رانت‌خواری‌ها مقاومت کنیم.


وی در پایان خاطرنشان کرد: نقطه قوت ما جایی بوده است که اسلام و مردم را باور کرده‌ایم و کاستی‌های ما جایی نمایان شده که از آموزه‌های اسلام دور شده‌ایم؛ زیرا فقر و رانت‌خواری در اسلام وجود ندارد.

قلی زاده

  • یکی از ما چند نفر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی