کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان

نقدی بر سخنان جناب آقای دکتر ولایتی

شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۴۵ ق.ظ

نقد هرمنوتیک و فهم متنی سخن ولایتی: یک غفلت یا تناقض مهم در فهم ولایتی از متن نسبت داده شده به حاج آقا مجتبی هست. ایشان گفته‌اند «کناربرو» یا «اعلام‌کن» که به نفع هاشمی کنار می‌روی؟ ولایتی در روایت‌های نسبتاً متفاوتی که تاکنون ارائه کرده است و ما موفق به رصد آن شده‌ایم، نگفته‌اند که حاج آقای مجتبی گفتند «اعلام‌کن» که به نفع هاشمی کنار می‌روی. مثلاً گفتگوی منتشر شده در مجله مثلث: «اما یک شرط دارد و آن این است که اگر آقای هاشمی بیاید، "تو نیایی" ... ما هم بر همان اساس عمل کردیم و "گفتم" که اگر جناب آقای هاشمی بیاید من نمی‌آیم». اگر چه برای داوری دقیق در این باره، باید فایل صوتی توصیه ادعا شده از حاج آقامجتبی را دید، اما در همین حد می‌توان گفت که شما چرا «اعلام» کردید که به نفع فلانی کنار می‌روید؟ اعلام کنارکشیدن به نفع هاشمی، غیر از رقابت نکردن و نیامدنی است که ادعا کرده‌اید بدان توصیه شده‌اید. اگر هم بگویید که فهم شما از کلام نسبت‌داده شده به حاج آقا مجتبی این بوده‌است که وظیفه شما علاوه بر نیامدن، اعلام کناره‌گیری به نفع هاشمی بوده است تا شکست وی محقق نشود؛ پس باید برای تحقق عدم شکست هاشمی، هر چه درتوان داشته‌اید، انجام می‌دادید تا وی شکست نخورد و تا سرحد توان، در تبلیغات انتخاباتی هاشمی تلاش می‌کردید؛ اگر چنین کرده‌اید، اعلام کنید تا همه بدانند.

نکته پایانی: ولایتی در ۵ اردیبهشت ۹۲ می‌گوید: «کسانی که برای تبلیغاتشان هزینه‌های عجیب و غریب می‌کنند را، نه می‌پسندم و نه تأیید می‌کنم». این سخنان که بعید است صادقانه نباشد، نشان دهنده فراموشی یا کم اطلاعی آقای ولایتی از تبلیغات سال ۸۴ متحد وی، جناب قالیباف و نیز تبلیغات نامزدهای نزدیک به شهردار تهران در انتخاب مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۳۹۰ است؛ امری که واقعاً تأمل برانگیز است.

ولایتی: هیچ گاه نگفتم هاشمی در فتنه دخالت داشته

[۱]. رهبر فرزانه در ۲۳ آبان ۱۳۸۴: «موج اقبال جوانان بسوی دین و معنویت یک واقعیت است که دلیل آن نیز انتخابات اخیر ریاست جمهوری می‌باشد زیرا در این انتخابات، اکثر رای دهندگان که جوانان بودند، به‌رغم وجود برخی شعارهای جذاب مادی و شعارهای آمیخته با مفاهیم سیاسی رایج غربیها، به شعارهای عدالت‌خواهانه، اصولگرایانه و ارزشهای انقلاب گرایش پیدا کردند».

http://baharbia.blogfa.com

  • یکی از ما چند نفر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی