کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان

فیلم های ضد ایرانی هالیوود از (2009-2012)

شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۵۲ ب.ظ

 

 

 

کشتی گیر 2009

در این فیلم یک کشتی گیر حادثه دیده طی یک بازتولد روحی از طریق آشنایی با دختری رقاصه، دوباره به صحنه کشتی برمی گردد و برای پایان رساندن دوره تکاملش با یک کشتی گیر وحشی و بی رحم ایرانی به نام "آیت الله" کشتی می گیرد. در میدان مبارزه کشتی گیر آمریکایی با شکست دادن آیت الله که لباس او منقش به پرچم جمهوری اسلامی ایران است، او را به بیرون از رینگ پرتاب می کند و پرچم ایران را نیز که در فیلم به عنوان سمبل و نمادین از جامعه ایرانی است مورد هتک حرمت قرار می دهد. این فیلم برای بازی دو بازیگر اصلی اش نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن شد و در جشنواره فیلم بفتای انگلیس جایزه نقش اول مرد را دریافت کرد.

ترانسفورمرز 3 -2011

در این فیلم که در ژانر تخیلی می باشد، سم (Sam) و دوستانش به مبارزه با آشوبگران می پردازند. در سکانسی ازاین فیلم ابرسربازهای آمریکایی برای از بین بردن تسلیحات هسته ای ایران که خطری برای جامعه جهانی معرفی می شوند، در پوشش مقامات ایرانی گارد حفاظت سپاه پاسداران را از مسیر برمی دارند و تاسیسات اتمی ایران را از بین می برند. در این سکانس به شکل توهین آمیزی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران روی خودرو ها به طور برعکس نصب شده اند.

غیر قابل تصور 2010

در این فیلم، استیون یانکر که از نیروهای دلتا فورس ایالات متحده و متخصص خنثی سازی بمب های هسته ای برای انجام ماموریت به عراق می رود. او پس از اعزام به عراق مسلمان شده و نام خود را به یوسف عطا محمد تغییر می دهد. یوسف یا همان استیون به زبانهای عربی و فارسی مسلط است و با بیست میلیون دلاری که تهران در اختیارش قرار داده است مواد هسته ای اولیه ساخت بمب را از روسیه خارج کند تا به ایران بیاورد اما در میانه راه تصمیم می گیرد که خود هدف نهایی را عملی سازد. یوسف بمب ها را به آمریکا می برد. در سه شهر بمب گذاری می کند و با تهدید نیروهای امنیتی اعلام می کند در صورت عدم برآورده شدن خواسته هایش بمب ها را منفجر خواهد کرد. در این بین تهران هم از ترس دولت آمریکا و واهمه مورد حمله قرار گرفتن نیروهای امنیتی آمریکا را از تصمیم یوسف مطلع می کند و درنهایت بمب ها منفجر می شوند.

بین المللی 2009

شبکه فسادمالی بانک چند ملیتی ibbc محور اصلی داستان این فیلم است. یکی از اعضای پلیس اینتر پل با سماجت مسئله فساد مالی را دنبال می کند. در نهایت آشکار می شود که بانک با جابجایی چند باره پولهای ایران زمینه را برای خرید موشک ها برای ایران و سوریه فراهم می کند. طبق داستان فیلم ایران این موشک ها را از طریق یک رابط ترک و با همکاری بانک ibbc برای حمله به اسراییل خریداری می کند.

عبور 2009 آمریکا

داستان این فیلم، قصه مهاجران کشورهای مختلف است که سعی دارند تابعیت آمریکایی بگیرند. در این فیلم حمید پلیس بخش مهاجرت است و پدر و برادرش فرید منتظر گرین کارت آمریکا هستند. رابطه زهرا خواهر خانواده با همکارش برای برادرانش غیر عادی است. زهرا در آمریکا به دنیا آمده و برادرانش نمی توانند رابطه او را با همکارش بپذیرند. در سکانسی از این فیلم زهرا در گفتگو با همکار برادرش ایران را جایی نابسامان و لعنت شده معرفی می کند و توضیح می دهد پدرش که ضد سلطنت شاه فعالیت می کرده، بعد از انقلاب توسط دوستانش در بازار انگ ضد {امام} خمینی بودن خورده است و مجبور به مهاجرت شده است. زهرا به طور وحشیانه ای به خاطر رابطه با همکارش توسط برادرانش به قتل می رسد. در این فیلم فرهنگ ایرانی در رقابت با سایر فرهنگ ها تحقیر شده و ایرانی ها برخلاف سایر ملیتها ، علیرغم داشتن مکنت مالی ، افرادی پریشان، عصبی و ناسازگار نشان داده شده اند و فرهنگ و هویت بومی دشمن اصلی ایرانیان و جامعه جهانی معرفی شده است.

پیکره ای از دروغ 2008

این فیلم برای موجه نشان دادن حضور آمریکا در خاورمیانه ساخته شده است. قهرمان اصلی داستان یک سرباز آمریکایی است که متوجه می شود پرستار او ایرانی است. عایشه (گلشیفته قراهانی) مدام سعی می کند ایرانی بودن خود را انکار کند و ابراز می کند که پدرش ایرانی است و او در اردن زندگی می کند. عایشه که نماد مردم و سرزمین ایران است از پدرش خاطره خوبی ندارد و به مردی آمریکایی علاقه مند شده است.

سی دقیقه پس از نیمه شب2012

کاترین بیگلو که پیش از این به خاطر ساختن فیلم گنجه رنج که جنگ عراق را به یک حماسه تبدیل می کند، جایزه بهترین فیلم اسکار را دریافت کرده بود، این بار با یک نمایش سینمایی و روایتی حماسی از عملیات جستجو و کشتن بن لادن در سال 2012 به اسکار می رود. در بخشی از این فیلم که آمریکاییها در حال شکنجه نیروهای القاعده هستند، آنها اعتراف می کنند که در دهه 90 و پیش از یازده سپتامبر، القاعده دیدارهای خود را در ایران انجام می داده و زمینه را برای حمله به برج های دوقلو فراهم کرده است.

آرگو 2012

این فیلم با دست مایه قرار دادن تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان در سال 58 تصویری مخدوش از ایران در اختیار جامعه جهانی قرار می دهد تا جدیدترین محصول در حلقه تولیدات ضد ایرانی هالیوود باشد. بن افلک به خاطر این فیلم جایزه بهترین فیلم از جشنواره اسکار را دریافت کرد. علاوه بر همه تولیدات فوق، فیلمهای دیگری همچون ترمز (محصول 2012 آمریکا) که ایرانیان را مسبب ترور رییس جمهور آمریکا می داند، گلهای شیطان (محصول 2010) که عشق دختر ایرانی به نام آناهیتا و پسر اروپایی را قربانی شرایط اجتماعی ایران نشان می دهد و روسری طلایی 2010 با هدف تخطئه حجاب و فیلمهای دیگری چون کمدی زامبیهای کشتار جمعی (محصول 2009) طی سالهای اخیر ساخته شده اند. در سالهای اخیر هالیوود و غرب با استفاده از فیلمسازان ایرانی سعی داشته است تا ملموس تر و محسوس تر از گذشته در رابطه با ایران فیلم بسازد که نتیجه آن فیلمهای بلندی چون "شرایط"، "زنان بدون مردان" و "من نسرین هستم" بوده است. شرایط که توسط مریم کشاورز فیلمساز ایرانی ساخته شده است، تمایلات همجنس خواهانه و همچنین ازدواج اجباری در ایران را امری متداول و مرسوم نشان می دهد. در فیلم زنان بدون مردان محصول 2009 که در آلمان و اتریش ساخته شده و شیرین نشاط آن را کارگردانی کرده است تحولات سیاسی اجتماعی ایران در دهه سی نشان داده شده است. در این فیلم زنان در بند تصمیم گیری های مردان نشان داده شده اند. در آخرین ساخته فارسی سینمای انگلیس "من نسرین هستم" محصول 2012 مسائل بلوغ دختران در ایران دست مایه قرار گرفته است. این فیلم را هم فیلمساز جوان تینا غروی ساخته است .

  • یکی از ما چند نفر

نظرات  (۱)

خیلی خوب بود.حیف الان تنور انتخابات باید داغ باشه وشاید بهتر باشه این مطلبها رو تابستون بذاری!

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی