کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان

دکتر جلیلی

شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۹ ق.ظ


کاندیدای گفتمان «مقاومت و پیشرفت» : «بسیاری از انقلابهای جهان نتوانستند مقاومت کنند و حتی آنهایی که مقاومت کردند، نتوانستند پیشرفت کنند؛ برخلاف ما که هم مقاومت کردیم و هم پیشرفت. زیربنای تمام این مقاومتها مقاومت فرهنگی و نرم افزاری بوده است. این بوده است که توانسته ما را در تمام عرصه ها هم قوت و هم پیشرفت بدهد.» دکتر جلیلی علت این تفاوت را «تفاوت در گفتمان و اندیشه و تفاوت در ایمان» ذکر کرد.

این مدرس رشتۀ علوم سیاسی دانشگاه با مقایسۀ اندیشۀ سیاسی غرب با اندیشۀ سیاسی اسلام گفت: در اندیشۀ غربی، مبنا نگاه اقتصادی است و براساس نگاه هزینه و فایده باید جامعه را به نحوی مدیریت کنیم که از نیروی کاری همۀ اعضای جامعه از جمله زن و مرد در جهت بهرۀ اقتصادی استفاده کنیم و اگر خانواده هم شکل نگرفت، نه تنها اشکالی ندارد که بهتر هم هست؛ چون بیشتر می تواند کار کند و برای اقتصاد جامعه مفید باشد. به گفتۀ دکتر جلیلی، این برخلاف اندیشۀ اسلامی است که کوچکترین سلول اجتماع را خانواده و مهمترین پایۀ آن را زنان و مادران می داند.

کاندیدای یازدهمین دورۀ انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: اگر بر این مبنا نگاه کردیم، زن بنیان اجتماع است؛ نه یک واحد اقتصادی و بنابراین ما باید در برابر اندیشۀ غربی نسبت به حقوق زنان مدعی باشیم که به زن نگاه مادی و اقتصادی و منفت طلبانه دارد.

  • یکی از ما چند نفر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی