کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان
10 دانشگاهی که مقام نخست جهان را دارند

 
جعفر مهراد در گفتگو با مهر، با اعلام این خبر اضافه کرد: دانشگاه ژئوژیاتنگ واقع در شانگهای چین از سال 2004 میلادی بر اساس معیارها و شاخصهای کاملا کمی، دانشگاههای جهان را رتبه بندی می کند که امروز چهارشنبه 25 مردادماه نتایج رتبه بندی سال جاری میلادی توسط این نظام رتبه بندی بین المللی منتشر شد.

 
دانشگاه هاروارد گوی سبقت را ربود

 وی با بیان اینکه بر اساس این رتبه بندی، دانشگاه هاروارد مقام اول جهان را به دست آورده، ادامه داد: این دانشگاه میان دانشگاههای ایالات متحده آمریکا نیز حائز رتبه نخست است. علاوه بر این رتبه های دوم تا پنجم به ترتیب از آن دانشگاههای استنفورد، انستیتو فناوری ماساچوست، دانشگاه کالیفرنیا در برکلی و دانشگاه کمبریج انگلستان شده است.
صعود دانشگاه تهران در رتبه بندی شانگهای

 مهراد به دانشگاه تهران نیز اشاره کرد که در این رتبه بندی نیز جا دارد و گفت: نخستین دانشگاه جمهوری اسلامی ایران که موفق به حضور در رتبه بندی شانگهای شده دانشگاه تهران است که در دامنه ای بین 301 تا 400 قرار دارد.

سرپرست ISC در ادامه با بیان اینکه دانشگاه تهران از نظر موضوعی در رشته علوم کامپیوتر در سال 2012 رتبه ای بین 151 تا 200 بدست آورده است، گفت: رتبه دانشگاه صنعتی شریف در رشته کامپیوتر بالاتر از دانشگاه تهران است و این دانشگاه موفق شده رتبه ای بین 101 تا 150 بدست آورد. سومین دانشگاه ایران که در رشته علوم کامپیوتر در بین 200 دانشگاه تراز اول جهان خودنمایی می کند دانشگاه امیرکبیر است که در رتبه ای بین 151 تا 200 قرار دارد.

 
مهراد افزود: در رتبه بندی شانگهای در سالهای قبل، رتبه دانشگاههای ترکیه همواره پیش تر از جمهوری اسلامی ایران بوده که امسال دانشگاه استانبول بعد از دانشگاه تهران قرار گرفته و رتبه این دانشگاه در دامنه ای بین 401 و 500 است.

 
لیست 10 دانشگاهی که مقام نخست جهان را دارند

 وی خاطرنشان کرد: در حالی که نظام رتبه بندی شانگهای دهمین سال رتبه بندی خود را پشت سر می گذارد، در یک جمع بندی می توان گفت که 10 دانشگاه برتر جهان عبارتند از هاروارد، استندفورد، MIT، برکلی، کمبریج، کال تک، پرینستون، کلمبیا، شیکاگو و آکسفورد. دانشگاه توکیو در ژاپن رتبه 20 جهان و برترین دانشگاه در بین دانشگاههای آسیایی را بدست آورده است. همچنین انستیتو فنی زوریخ در سوئیس و پس از آن پاریس 2 و دانشگاه پیر و ماری کوری هرسه در قاره اروپا به ترتیب رتبه های 23، 37 و 42 را بدست آورده اند و تعداد دانشگاههای برتر انگلستان 38 مورد است.

 
مهراد افزود: رژیم اشغالگر قدس و استرالیا، تعداد دانشگاههای برتر خود را در بین یکصد دانشگاه برتر جهان در سال 2012 میلادی افزایش داد و سه دانشگاه رژیم اشغالگر قدس در بین یکصد دانشگاه برتر جهان مشاهده می شود.

 
  • یکی از ما چند نفر

نظرات  (۳)

سلام
خدا قوت
بابا چرا به روز نمی کنید دیگه!!
منتظریم :)
سلام دوستان خسته نباشید .
خدا قوت
خیلی خوبه
و دکتر جدیدی همچنان اصرار به نابودی دانشگاه(!) و دانشجویان دارد...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی