کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..

کانون اندیشه دانشجوی مسلمان..
نویسندگان

رصد اخبار

دوشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۱۰:۴۳ ق.ظ
 
 
اعتراف بانک مرکزی بر بی اثری هدفمندی همراه با تورم شدید
بخش خبری الف، 30 فروردین 91
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۱
بانک مرکزی در گزارشی نسبت به خطر بی اثر شدن یارانه‌های نقدی با افزایش تورم ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها و کاهش سطح رفاه مردم و افزایش شکاف طبقاتی هشدار داد.

بانک مرکزی اخیراً در یک گزارش رسمی به تحلیل قانون هدفمندی یارانه ها و تاثیر آن بر سطح رفاه زندگی مردم پرداخت و نوشت: اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در فصل پایانی سال ۸۹ بهبود اندک در وضعیت هزینه سالانه ناخالص خانوارها ایجاد کرده است.

در این گزارش آمده است: انتظار می رود با توجه به اینکه دهک های بالای درآمدی برای رفع احتیاجات خود با محدودیتهای مالی روبه‌رو نیستند، یارانه های نقدی اثر چندانی بر روی مخارج واقعی این خانوارها نداشته و فقط اثر تورم هزینه های جاری خانوارها را خنثی نماید.

تشکیل جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور رئیس جمهور
محمود احمدی نژاد برای اولین بار بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت کرد.
دومین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال جدید صبح دیروز با حضور سران سه قوه به ریاست هاشمی رفسنجانی برگزار شد.
رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فضای جلسه صبح دیروز را خوب توصیف کرده و گفت: در ابتدای این جلسه آقای هاشمی به آقای احمدی نژاد خیرمقدم گفت و خواستار استمرار حضور رئیس جمهور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.
محمد هاشمی ادامه داد: دستور جلسه دیروز مجمع سیاست های کلی در مورد مسائل اجتماعی بود که در مورد آن بحث و بررسی شد و اعضا نظرهای خود را بیان کردند.
گفتنی است، احمدی نژاد برای اولین بار در 9 مهر سال 84 در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور یافته بود و تا پایان این سال در جلسات مجمع حاضر شد.
رئیس جمهور به عنوان شخیصت حقوقی یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام است، وی بعد از 2 سال مجدداً در جلسات این نهاد شرکت کرد.

ایتارتاس: به‌رغم برنامه قبلی
شورای اروپا تحریم نفت ایران را نهایی نکرد

 گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس شورای اروپا تصمیم گیری نهایی در مورد ممنوعیت کامل واردات نفت از ایران توسط اعضای این شورا را تا اواخر ماه آینده میلادی به تعویق انداخت.

 
انتخابات فرانسه-۴۰// بر اساس نتایج اولیه آراء
اولاند و سارکوزی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه راه یافتند

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری فرانس 24، بر اساس نتایج اولیه شمارش ‌آرای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، "فرانسوا اولاند"  موفق به کسب 28 و 4 دهم درصد آرا در این انتخابات شد حال آنکه  "نیکلا سارکوزی" با اختلاف حدود 3 درصدی از وی توانسته 25 و 5 دهم درصد آرا را به خود اختصاص دهد به این ترتیب اولاند و سارکوزی دو نامزدی هستند که به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه می یابند.

اتحادیه اروپا در 23 ژانویه طرح تحریم نفتی ایران را به تصویب اولیه رساندند که به دنبال آن قیمت جهانی نفت از 107 دلار در هر بشکه به 127 دلار رسید. با مطرح شدن بحث مذاکرات ایران و 5+1 قیمت جهانی نفت کاهش یافت و هم اکنون به 118 دلار در هر بشکه رسیده است.

ایتارتاس به نقل از منابع ارشد دیپلماتیک اعلام کرد شورای اروپا تصمیم گیری نهایی در مورد ممنوعیت کامل واردات نفت از ایران را تا اواخر می به تاخیر انداخته است.


  • یکی از ما چند نفر

نظرات  (۲)

  • رقیه گل محمدی
  • از زحمتی که میکشی ممنون
    دست شما درد نکنه تجربه شو داشتم میدونم جمع و جور کردن اخبار هفتگی طوری که جامع و کامل و مختصر باشه چقدر زمان میبره و سخته .. ولی یه کوچولو انتقاد برای بهتر شدنش ..
    اخبار اینبار بیشترش که راجع به دولت و احمدی نژادشون بود ..
    یه کم هنر .. یه کم علم .. یه کم اخبار منطقه ..
    به امید هرچه بهتر شدن رصد اخبارمون !

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی